Gå til innhold
Trenger du hjelp med PCen? Still spørsmål her! ×

finner ikke harddisken


Anbefalte innlegg

hei.

hadde pcen min inne for service, når jeg fikk den tilbake, så manglet det over 500 GB!!

før jeg leverte den inn, så hadde jeg 1 TB ca. på to partisjoner, men nå ser jeg kun en partisjon, finner den ikke på enhetsbehandleren eller noen andre plasser (har ikke sjekka bios enda) noe hjelp å få?

 

MVH

Stig

Endret av viga
Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Du bør forklare hvordan det var fordelt opprinnelig.

 

Hadde du original 2 partisjoner fordelt på 2 harddisker? (altså 1 pr disk)?

 

Og nå har du bare èn partisjon tilgjengeig?

 

Da må du se i diskbehandling under administrative tools. Om den ikke ligger der så er det snakk om enten grunnleggende BIOS instillinger (at den i det hele tatt sees av systemet), eller noe annet helt grunnleggende som at en kabel er løs, evt. feile jumper instillinger.

 

Om den igger i diskbeandling, men ikke sees i windows er det bare nødvendig å aktivere den fra diskbehandlingen.

 

-Stigma

Lenke til kommentar

Skal prøve forklare litt bedre.

 

Pcen min har to harddisker, før den ble levert inn hadde jeg en partisjon for hver, pluss en backup partisjon.

har vista home premium

 

C: disken som hadde operativ systemet, er vekke og de har installert OS på D: istedefor.

Den er heller ikke blitt formatert, om det skulle ha noe å si.

 

har sjekket diskbehandling, men ser kun en som heter 000000 (C:)

sjekket om det kanskje var noe skjult, men står at den er full.

 

Klarer forresten ikke installere flash player til firefox heller, tror pcen burde formateres kanskje..

men hvis jeg skal gjøre det, vil jeg være sikker på at jeg vil finne begge harddiskene

 

klarte faktisk finne begge partisjonene, men de het bare diskstasjon, og kunne ikke åpnes eller noe

de forsvant igjen like fort som de poppet opp

Endret av viga
Lenke til kommentar
C: disken som hadde operativ systemet, er vekke og de har installert OS på D: istedefor.

...

har sjekket diskbehandling, men ser kun en som heter 000000 (C:)

Her sier du både at C er vekk, og at du ser C?

Det er problematisk å tolke det du sier, det er bedre om du kan legge ut et bilde fra din Diskbehandling.

 

Eller du kan bare levere den tilbake til service, høres ut som de har gjort en dårlig jobb.

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...