Gå til innhold
Trenger du tips og råd? Still spørsmål anonymt her ×

Søte ting å si til kjæresten?


Anbefalte innlegg

  • 1 måned senere...
Videoannonse
Annonse

Man trenger ikke bli helt hollywood synes jeg, bedre å si ting som de er på en ærlig og åpen måte, fortelle hva man føler for sin kjære. Hollywood-klisjéer blir mer humoristiske utsagn for å skape god stemning/invitere til kos. Enkle, "dagligdagse" ting som "Jeg elsker hvordan du ser ut i den kjolen" kan nok forandre dagen betraktelig for mottager, man komplimenterer hvor hun ser ut på en god måte samtidig som man komplimenterer klærne. Ellers, i mer private stunder hvor det passer seg (timing har nok ofte masse å si), kan man fortelle h*n hvor mye man er glad i personne, at man tenker på h*n når man står opp eller at man har savnet personen og slike ting. Alle setter pris på å bli satt pris på.

 

Man trenger ikke satse alt for høyt med "Jeg elsker deg" (da denne er utrolig vanskelig å toppe senere) og egentlig tror jeg denne fort kan bli overkill, i alle fall om man ikke har vært sammen en stund. Skal ikke si noe sikkert da jeg aldri har elsket noen. "Du betyr utrolig mye for meg" og "Jeg er glad for at vi har hverandre" kan nok gjøre nytten :)

 

Håper jeg aldri kommer i en situasjon hvor kjæresten min sier "Jeg elsker deg" og jeg ikke kan gjengjelde erklæringen.

 

Si hva du føler, men prøv å unngå "nei-ord" som 'jævlig'.

 

'Herregud hvor fin du var i den toppen der' er bedre enn 'Fy faen, nå så du jævlig deilig ut'

 

Hvorfor tror du det er noe galt i å si faen og jævlig? Jeg vil tro det gjerne er mer motsatt.

 

 

Si hva du føler, men prøv å unngå "nei-ord" som 'jævlig'.

 

'Herregud hvor fin du var i den toppen der' er bedre enn 'Fy faen, nå så du jævlig deilig ut'

 

Hvorfor tror du det er noe galt i å si faen og jævlig? Jeg vil tro det gjerne er mer motsatt.

 

Har sikkert noe med en eller annen forskrudd religion å gjøre...

 

For min egen del sier jeg ALDRI "Herregud" i noen sammenheng. Jeg sier Satan, Faen, Jævla, og Helvete riktignok.

 

Det er fullstendig åpenbart at det er negativt, hvertfall om man har et minimum av språkkunnskaper.

Er helvete en positiv plass? Er djevelen en positiv figur? Nei. Så å si "dette var jævla god mat" eller "du er helvetes søt" er fullstendige selvmotsigelser.

For ikke å snakke om hvor harry det er, og generelt hvor dårlig språk det er å bruke det i sammenheng med "søte" beskjeder.

Vær så snill å ikke si "Du er så jævla fin". Si heller "Du er usedvanlig vakker!"

 

Hva slags Romeo er det som sier til ei jente at hun er usedvanlig vakker? Kan sikkert funke i noen settinger, men likevel. Jeg tror ei jente vil føle seg mer attraktiv, hvis man sier at hun er jævlig deilig (eller fin som du sier) enn om man sier at hun er usedvanlig vakker. Det høres så tilgjort og kjedelig ut. Naturligvis aldersbetinget, men de fleste av oss er vel under tredve.

 

Jeg vet utmerket godt at jævlig, drit- osv er negativt ladd, men det gir likevel en bedre effekt. Er ikke noe jeg sier til stadighet, men under de rette forholdene. Det finnes ikke harry. Blir litt nerdete å skulle være opphengt i nøyaktig betydning av de ordene man bruker. Og jeg er ellers opptatt av riktig språkbruk, og kan irritere meg over noe så banalt som da/når-feil.

 

Jeg er bergenser, og det er mulig at dette er noe vi kun har her i byen, men ord som "drit"(spesielt denne) og "jævlig" blir ofte brukt til å supplementere adjektiv, helt på lik linje med ord som "veldig". Glemmesak å bruke ord som "usedvanlig" og slikt, men dette er vel også aldersbetinget. Jeg har ved flere anledninger sagt ting som "Du er dritfin" og "Du er så jævlig deilig" til kjæresten min, og dette faller meg helt naturlig å si, og det er irrelevant at "drit" og "jævlig" i utgangspunktet er negativt ladde ord. Dette faller forresten godt i smak hos henne.

 

Jeg tror dette har veldig mye med dialekt/hvor man bor å gjøre. I Oslo f.eks. tror jeg ikke "drit" brukes i det hele tatt, i alle fall ikke i sammenheng med noe positivt.

 

Det vil så klart også alltid være individuelt hva man liker å høre/si osv..

 

 

Vel, ingenting setter mer stemning og latter om jeg sier: "Min skjønne gudinne, jeg vil føre mitt lem mellom dine fyldige lår" og hun svarer "Å, min sterke mann! Min elv renner kun for deg, få meg til å skrike av velbehag!"

 

:D

Fantastisk :D Håper jeg en dag kan oppleve en tilsvarende form for åpenhet og humor som dette.

 

 

Det er så jævlig tragisk og patetisk. Vært sammen i to uker og så "omg elzkr dg [insert name]!11! Oss to for alltid<333"

Helt enig i dette, men følelsen er veldig god for dem det gjelder. De fleste av oss har jo vært fjortiser en eller annen gang. Jeg tror aldri jeg har vært en av dem som har gått amok på msn, men det har sikkert å gjøre med at jeg er gutt. Men "Jeg elsker deg" har sikkert unnslippet min munn et par ganger for mye gjennom barneskolens løp for eksempel. Og såvidt jeg husker var det en god tid ;) Beste man kan gjøre er nok å overse det, eventuelt være mer kritisk til hvem man har på kontaktlisten sin osv(som toth nevner under her).

 

 

Hehe, der er vi fullstendig enige, Lars..

Heldigvis slipper man unna det verste ved å ikke ha så mange 14åringer på msn/i omgangskretsen ;)

 

(Kjærlighets-)erklæring/utsagn/statement er passende ord syns jeg..

Selv har jeg aldri vært en fan av "offentlig display" av kjærlighet, altså kjærlighetserklæringer osv. Jeg har ikke noe behov for å ha "*navn på kjæresten* <3" på msn/facebook og slikt. Om jeg vil at kjæresten skal vite om følelsene mine får hun vite om det fra meg, jeg bryr meg ikke om hva alle andre tror/vet. Det negative er at jeg tror dette noen ganger oppfattes av henne som at jeg er flau over henne eller noe annet ulogisk tull. Nå snakker jeg litt på generell basis, ikke om min nåværende kjæreste.

Lenke til kommentar
  • 1 år senere...
  • 4 måneder senere...

Så vakker du er, min elskede!

Så vakker du er! Øynene dine er duer bak sløret!

Håret ditt er som en geiteflokk,

strømmende nedover Gileads fjell.

 

2 Tennene dine er som nyklipte sauer

som kommer fra vask.

Tvillinger har de alle,

og ingen har mistet et lam.

 

3 Leppene dine er som skarlagensbånd,

og munnen din er deilig.

Som en skive av et granateple

er tinningen bak sløret.

 

4 Halsen din er som Davidstårnet,

bygd av tilhugget stein.

Tusen skjold henger på det,

alle heltenes rundskjold.

 

5 Brystene dine er som to gasellkalver,

tvillinger som beiter mellom liljene.

 

http://www.bibel.no/Hovedmeny/Nettbibelen.aspx?query=tVFiwZV+wf1sroCiFQzYH4REavQXFTxGku96URtaD+f9CdrjhmrykiUQUo5XA5hg

Lenke til kommentar
  • 1 år senere...

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...