Gå til innhold

Kan jeg få Visa?


King123

Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse
Hvorfor er det det egentlig?

Btw, Visa Electron duger jo ikke til noe :p Kun til å betale i butikker + minibank..

Helt ubrukelig etter min mening :ermm:

 

Det er rett som Noumena sier.

 

Ingen person under 18 kan få VISA, såfremt ikke foreldrene underskriver på avtalen. Grunnen til dette er en person under 18 ikke kan stifte gjeld, noe man kan gjøre med et VISA kort. Skulle en 17 åring skaffe seg gjeld på VISA kortet er det foreldrene som signerte som må gjøre opp.

Lenke til kommentar
og ja, du kan stifte gjeld med Visa Electron også.

 

Det skal ikke være mulig. Hvertfall ikke for ungdomskort (mulig det er andre regler rundt Electron-kort for personer over 18. Jeg kjenner ikke til reglene rundt slike kort)

 

Visa Electron skal kun kunne benyttes når det er dekningskontroll. Hvis brukerstedet er offline eller det er manglende dekning på konto så skal kortet avvises. Kortet skal ikke kunne brukes med signatur, og heller ikke til netthandel. Kun med bruk av PIN-kode i butikk/minibank.

 

Hvis man klarer å overtrekke et elecronkort så er det brukerstedet som skal stilles ansvarlig. Meg bekjent er dette kun mulig i tilfeller hvor et brukersted er offline og brukerstedet likevel lar betalingen gå gjennom. Noe de ikke har lov til. Det skal være 100% dekningskontroll før transaksjonen skal gjennomføres.

 

 

Dette er hvertfall hva jeg fikk opplyst av min bank da vi ordnet Electronkort til min sønn.

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...