Gå til innhold

Anmeldelse: Mirror's Edge (X360)


Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse

Har forhåndsbestilt for en stund siden. Et av spilla jeg gleder meg mest til å spille. Leste ikke hele anmeldelsen bortsett fra konklusjonen da jeg vil vente til jeg er ferdig med spillet selv, men jeg tror ikke jeg skal ha så grådig problemer med å klare spillet at det gjør noe. I motsetning til den ene kameraten min som måtte ha hjelp på demoen, så var stort sett hele demoen cakewalk for meg ihvertfall.

Endret av Gormers
Lenke til kommentar
På ett tidspunkt ropte jeg praktisk talt til skjermen: «Dette er ikke moro, Digital Illusions! Hvordan kunne dere tro at noen ville synes dette var moro?»

Jeg har endt opp med å gjøre det samme i litt for mange spill i det siste. Noen ganger får jeg en følelse av at det ikke er poenget at jeg skal ha det gøy, jeg skal bare spille spillet... :hmm:

 

Forhåndsbestillte dette spillet for omtrent en uke siden. Virker veldig lovende, men tviler på at jeg kommer til å spille det særlig mye etter at jeg har fullført det. Det å prøve å slå rekordene mine på forskjellige baner må jo bli veldig kjedelig etterhvert?

Lenke til kommentar

Jeg må si at jeg mildt sagt blir irritert når jeg leser anmeldelser på dette spillet. På meg virker det som om det ikke er annet enn den høye vanskelighetsgraden som trekker ned for mange anmeldere. At et spill er vanskelig og ikke følger den vanlige trenden med å være altfor lett, burde da egentlig være positivt og ikke negativt.

 

Jeg kan til dels forstå poenget med at anmelder vil at det skal føles som en actionfilm. Men det er da også fullt mulig om du øver lenge nok. Slik jeg forstår så er ikke spillet så veldig langt, og derfor er det da også meget viktig at spillet har en høy vanskelighetsgrad for at en ikke bare skal suse igjennom spillet på to timer. Kanskje noen mennesker ville at det skulle vært lengre og enklere. Men det er da absolutt ikke høyere kvalitet over et spill der du egentlig ikke møter på ordentlige utfordringer, men har lang spilletid. Men det blir egentlig litt rart å sammenligne med en actionfilm når alt kommer til alt, fordi det er da ikke snakk om en film, men et spill. Og jeg vil ikke at et spill skal være som en film da en film bare er noe som stimulerer underholdningstrangen min uten at jeg trenger å gjøre annet enn å holde øynene og ørene åpne.

 

At et spill er ordentlig vanskelig kan nesten kalles litt retro, og er nesten banebrytende i disse dager. Jeg synes det er en god ting, fordi det skal føles som en oppnåelse å komme seg igjennom spillet. Kan hende jeg har en litt nostalgisk følelse overfor den gamle skolen av spill og har en tendens til å like mange elementer derfra godt.

 

Kort sagt, synes jeg ikke at en høy vanskelighetsgrad burde trekke ned så mye for et spill som har så mye nytt gående for seg. Dårlig gjennomtenkt karakter spesielt med tanke på at høy vanskelighetsgrad ikke er negativt. Vil du ha en actionfilm så se en actionfilm, kjære anmelder.

Lenke til kommentar

Jeg tror ikke det var opp til anmelderen personlig hvilket inntrykk han skulle få av hvordan spillet føltes. Det var nok spillet selv. Har DICE skapt en interaktiv actionfilm så vil det vel være på sitt rette at anmelser tar fram dette?

 

Jeg syns karakteren var akkurat der den skulle være ut i fra hva som ble sagt. Hvordan prisgi noe med de høyere karakterer (9-10) når det tidvis er vanskelig å elske? Samtidig, hvordan sette en middels karakter på en pioner av et spill i spillets verden som kan omtales som kunst?

 

Dette er et av spillene jeg skal (prøve å) få spilt i løået av årets slutt.

 

Edit:

Det ser nesten ut som Mirror's Edge til 360 er enklere å oppdrive.

Endret av Motoko
Lenke til kommentar

Må si meg enig med Ascorius her jeg.

At et spill er vanskelig skal trekke ned tyder på at siste 10 år med spill har vært fordummende.

Herlig at et storspill tørr å ta sjansen på å kreve noe av spilleren, og de kommer sikkert til å få mye pes for dette.

Jeg velger å berømme det og gleder meg enda mer til spillet kommer.

At det ikke var ensformig heller var jo en gledelig melding :)

Lenke til kommentar

Herlig! Regna med at anmeldelsen var akkurat slik den var. Gleder meg veldig til dette her nå. Har spilt igjennom demoen noen ganger og jeg må si at ja, det er mye prøving og feiling, men når du først vet hva du skal gjøre(!), ja da er det sinnsykt moro. Du får en mestringsfølelse av en annen verden og alt er så pent å se på, i tillegg til at adrenalinet, i mitt tilfelle, pumper som juling. Bare noen dager igjen nå. :)

Lenke til kommentar
Korfor testes alltid X360 versjoner av spill hele tiden?

Jeg føler ikke at Gamer.no tester Xbox 360-versjoner av spill "hele tiden". I dette enkelttilfelle fikk vi imidlertid problemer med PS3-versjonen av anmelderkopien, slik at det kun var mulig å teste Xbox 360-versjonen. Vi vil oppdatere anmeldelsen når vi har vurdert PS3-utgaven.

Lenke til kommentar
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...