Gå til innhold

Samletråd ASUS Eee PC 1000H


Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse

Er det noen som har våget å prøve å montere inn touchscreen på sin 1000h? det ser rimelig heftig ut. Vurdere det om jeg finner en skikkelig guide. Hvis noen har gjort det, så si ifra :)

 

Forresten, ser på youtube at spill som WoW og need for speed funker på 1000h, noen som har prøvd noen spill på den?

Lenke til kommentar
Sitter også på gjerdet mellom denne og MSI Wind'en. At denne har 802.11n har ikke noe særlig å si før om en stund?

N har bedre rekkevidde, og om du har en NAS-disk eller server er N en enorm fordel.

 

 

Er det noen som har våget å prøve å montere inn touchscreen på sin 1000h? det ser rimelig heftig ut. Vurdere det om jeg finner en skikkelig guide. Hvis noen har gjort det, så si ifra :)

 

Forresten, ser på youtube at spill som WoW og need for speed funker på 1000h, noen som har prøvd noen spill på den?

 

Brukeren Ståle har prøvd dette, (tror jeg) du får sende en PM.

 

Trackmania går fint.

Lenke til kommentar
Hva I ALL VERDEN er forskjellen på Asus Eee 1000 og 1000H?? Begge har jo like stor harddisk og alt er likt på datakjeden.no. Eneste jeg ser er at det kanskje er noe forskjell på skjermen? Om noen vet....

 

Da har datakjeden.no feil i sin produktopplysning.

 

1000 har 40GB SSD. 1000H har 160GB tradisjonell HDD

 

men det står da på asus sin hjemmeside at disse er like når det gjelder harddisk, men at det er visst en annen forskjell jeg ikke kan fatte

Lenke til kommentar
Fikk denne i dag og må si meg fornøyd så langt. Ingen pikselfeil, alt ser ut til å funke. Eneste irriterende var at jeg ønsket meg 2 gb RAM, og det sa jeg i sjappa. "Å ja" sa fyren og solgte meg en "ekstra 1 GB-brikke". Skulle visst sjekka hvor mange minnemoduler det var plass til selv, ja...

 

Kjøpte min hos netshop og ville også ha 2Gb med ram, så trykket på tilbehør og bestille den ene minnebrikken som stod der, en kingston 1gb brikke.

Stor skuffelese da jeg oppdaget sviket......bare en socket. Noe som btw ikke står nevnt noen steder, med andre ord en at den støtter 2 GB.

De ville at jeg skulle fylle ut ett skjema og faktisk selv betale for frakten noe som ville gjort det ubrukelige minnet enda dyrere for meg...koster jo tross alt knappe 150kr. Så nå ligger det på en hylle mens jeg har bestillt nytt fra komplett.

Prøvde kundesupport hos netshop, men er jo bare køsitting og det gidder jeg ikke, sendt mail til de, men får bare noen korte svar som overhodet ikke hjelper meg med noenting.

Så har bestemt meg at inntil videre så bruker jeg komplett, de har isåfall service selv om utsendingene ikke alltid går like fort.

Lenke til kommentar
Sitter også på gjerdet mellom denne og MSI Wind'en. At denne har 802.11n har ikke noe særlig å si før om en stund?

 

 

Har også 6 cellers batteri, noe som ble avgjørende for meg.

MSI Wind er jo en mye finere maskin å se på men har bare 3 cellers batteri og 802.11g

Lenke til kommentar
Sitter også på gjerdet mellom denne og MSI Wind'en. At denne har 802.11n har ikke noe særlig å si før om en stund?

 

 

Har også 6 cellers batteri, noe som ble avgjørende for meg.

MSI Wind er jo en mye finere maskin å se på men har bare 3 cellers batteri og 802.11g

Jepp 6 celler veier nok tyngst for meg og. 802.11n er jeg usikker på hvor mye vil bety for meg.

Endret av rontonic
Lenke til kommentar

tror overall Asus Eee 1000H er et bedre valg enn MSI når det kommer til pris. Vipper jo fort mot 4300 om du skal kjøpe et 6 cells batteri til MSI'en.

 

Men vurderer å vente på den nye med touchscreen til Asus, evt montere selv på 1000H. Det ser jo bare helt herlig ut å ha til å scrolle med og bruke til internett surfing når du ikke har mus på siden.

Lenke til kommentar
Sitter også på gjerdet mellom denne og MSI Wind'en. At denne har 802.11n har ikke noe særlig å si før om en stund?

 

Se første post.

 

Kan bekrefte at det i spec for min MSI Wind U100 står:

 

Nettverk: Innebygget 10/100 LAN , innebygget 802.11b/g/n WLAN Card med Bluetooth

 

(Intet innlegg for MSI-maskina, og betyr ikke noe for meg, men ser at en del er opptatt av dette. Har ikke testet dette selv).

 

Hovedforskjellen blir batteriet som følger med:

 

MSI Wind 2200 mAh, 3 celler

 

ASUS 1000 H 6600 mAh, 6 celler

 

Disse tallene gjelder mine maskiner kjøpt i løpet av de siste par mnd.

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...