Gå til innhold

Vintersportskafeen - Generell vintersportsdiskusjon


Latias

Anbefalte innlegg

1 hour ago, Ronerik said:

 

Man vet aldrig var man har Calle. Han kan vara sämre än sämst, men också nästan hur bra som helst. I höst har han verkat mycket harmonisk, och då kommer också resultaten. Tredjeplatsen idag glädjande.

Calle er disket for å gå utenfor løypa i siste bakken.

image.png.d343441c72975868c788f0a2fc75cba5.png

Men både Poromaa og Halvarsson hang jo meget bra med. Blir interessant å se hva de kan klare videre i sesongen.

 

Endret av helsten2
  • Liker 1
Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Summering av insatsen i Ruka för svenska damerna:

- Frida Karlsson 1::a, 2:a och 10:a (sprint) - Återställde ordningen som bästa distansåkare.
- Ebba Andersson 1:a och 2:a . Mycket bra. Bra att hon fick en seger.
- Emma Ribom 1:a, 18, 18. Bra i sprint, men jag förväntar mycket mer av Ribom på distans.
- Maja Dahlqvist 6:a, 8:a, 7:a. Föll i segerläge på sprint. Mycket bra, imponerande distansåkning. Överraskning!!
- Johanna Hagström 2:a, 37, 36. Bra i sprint. Värdelöst på distans.
- Moa Ilar 11:a och 19:e. Bra på klassisk åkning, illa på långa fristilen.

- Anna Dyvik 14:e på sprint. Bra sprintåkare som inte riktigt har åkhuvudet. Kan distans, men fick inte chansen?
- Ingrid Hallqvist 24 på sprint. Premiär. OK

  • Liker 1
Lenke til kommentar
helsten2 skrev (17 minutter siden):

Dagens vintersport på TV2 var vel stort sett reklame - med noen få korte avbrudd for å vise litt sport!!

 

Jeg er ikke vanligvis den som gnåler om at alt var bedre før, men akkurat vintersport har ikke hatt noen god utvikling siden NRK mistet grepet om de ulike rettighetene. En ting er reklamen, men man vet jo aldri hvem som sender hva. Innad i sesongen blir også forskjellige verdenscuphelger sendt på forskjellige kanaler. Vintersport er på god vei til å gå fra folkesport til nisjesport. 

  • Liker 1
Lenke til kommentar

Denne oppdateres jevnlig av NRK: https://www.nrk.no/sport/vintersport-2022_2023_-full-oversikt-over-langrenn_-skiskyting_-hopp_-alpint-og-skoyter-1.16143477

Men ja. Noe av gleden for meg med vintersport har vært å sette på i bakgrunnen lørdag og søndags morgen mens en lager en bedre frokost + huset våkner opp. Følger bare med når en hører det skjer noe interessant. Men med all reklamen er det rett og slett for irriterende å ha på i bakgrunnen. Når du i tillegg har Bredeli som prater i munnen på alle andre når det ikke er reklame… så gidder jeg rett og slett ikke. 

Endret av blured
Lenke til kommentar

Har tidligere i tråden jamra min fortvilelse over at TV2 og TV3 ødelegger hele gleden jeg hadde med å se vintersport på TV. Ga det et nytt forsøk nå i helga, men etter å har prøvd å se damelangrennet på lørdag fant jeg fort ut at det her gadd jeg ikke mer. Kjente jeg bare blei mer og mer irritert. Når tilogmed kommentatorene BEKLAGER SEG for at det kommer ei ny pause så burde vel det si sitt. 

På toppen av det hele så bestemte TV2 at kun dem med betal-kanalene TV2 Play eller TV2 Sport skulle få se damehopprennet på Lillehammer. NRK gadd ikke engang dekke det på radio. Nå gikk jo rennet samtidig med en kamp i fotball-VM, men syntes det rett og slett var en stygg måte å fortelle damehopperene hvor lite interessant media anser dem for å være. 

Lenke til kommentar
blured skrev (På 3.12.2022 den 20.42):

ifølge sendeskjema der, virker det som TV2 og Viaplay har omtrent alt av tv-overføringer mens NRK kun er på radio/NRK Sport ?

I så fall har NRK jammen "abdisert fra tronen" får man si.

Lenke til kommentar

NRK har vel delt rettighetene om skiskyting med TV2. I tillegg så har de NM på ski og FIS World Cup renn som holdes i Norge (elns). Så nei, ikke så lett å holde oversikten...

Blir interessant å se hva som skjer på sikt. Kan ikke se for meg at NENT / Viaplay tjener spesielt godt på den investeringen de har gjort i vintersport.

Lenke til kommentar
  • 2 uker senere...

Hoppdommer. Synes en del dømming er mistenkelig. Kommentatorene nevner det, men lar det ligge etter å kalt det latterlig. Eksempel fra i dag hvor sveitsisk dommer ga Kubalsci hopp i 1. omgang lik karakter som Granerud i 2. omgang. Sjelden det er snakk om bestikkelser i hopp, men vil jo tro at det skjer. Er vel ikke menneskelig at en «fagmann» kan mene at de hoppene er like? Bare ett eksempel på litt vel mange rare eksempler. Andre med meninger om dette temaet og hvorfor det tilsynelatende ikke tas tak i?

54B7D5E9-D842-4C83-9024-C22FDBCA5D8A.jpeg
19 hopp etter nesten fall. Hvorfor skjer dette til stadighet i hopp. Bør ses nærmere på mener jeg. 

Endret av Bjørn kristian
Lenke til kommentar

Enig. Stilpoeng i hopp viser seg (etter min mening) å være en kombinasjon av stil, lengde og navn. Jo lengre du hopper, jo bedre stil får du. En av grunnene til at jeg ikke synes hoppsport er noe morsomt lengre. Det burde vært mulig å lande på kulen og få 20 i stil.
Jeg synes de kunne droppet stildømming i svevet, og heller bare hatt for nedslag. Dommertårnet står jo også for langt unna til at de kan bedømme riktig nedslag. Riktignok skal de ha monitorer de kan se på etterpå, men det er gamle karer som står der oppe, og ikke har de lange tiden å sette karakteren heller.
Jeg tror ingen skihopper trener på å hoppe pent, og en må være ryddig i svevet hvis en skal hoppe langt.

Lenke til kommentar

Har jo "alltid" vært sånn at det dømmes veldig på navn. Ikke at det er greit, men det er ikke noe nytt fenomen. Dommere kan gjemme seg bak det som heter helhetsinntrykk og da kan lange hopp få gode karakterer, sjøl med kråkelandinger. Dessverre så gies det ikke like mye rom andre veien at kortere, men penere hopp blir belønna.

Så f.eks Pawel Wasek under kvalifiseringa i dag. Middels lengde (men kvalifisert og vel så det), rørte ikke en finger og et flott, dypt og markert telemarknedslag. 3x17 som tellende karakter.

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...