Gå til innhold

Vintersportskafeen - Generell vintersportsdiskusjon


Latias

Anbefalte innlegg

Gode resultater over tid teller jo ikke for mye i mesterskap da. Det har jo Sundby vært godt eksempel på frem til nå. Går vi noen år tilbake så var det jo f.eks flere stafetter der vi hanka inn en skiskytter til tredjeetappe. Og ikke for å ta noe bort fra de norske herrenes prestasjoner, men det er jo ikke tvil om at det var flere utenlandske løpere eller nasjoner som bomma kraftig på både form og taktikk flere ganger i dette mesterskapet. 

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Påstanden var at norsk herrelangrenn lå i brakk. Da mener jeg det er helt relevant å ta opp prestasjon over tid, altså det gjengse nivået. I mesterskap er jo selvfølgelig tilstanden litt tilspisset, men vi har da ikke gjort det fantastisk dårlig der heller på generell basis historisk sett. Selv er jeg av oppfatningen at norsk langrenn er i verdenstoppen, og har vært det lenge, og det skulle jo bare mangle med de forholdene norske skiløpere har tilrette for seg. H

Lenke til kommentar

Vel, i perioden 00-10 vant en nordmann verdenscupen 1 gang. Mener også å huske at det var en periode der Northug var eneste nordmann i nærheten.

 

Så kan man jo diskutere definisjonen av "brakk". Ingen tvil om at det var tynt en periode uansett.

 

Nå har vi jo fått en del late bloomers med Tønseth, Holund osv som ikke akkurat har vært å regne som pallkandidater tidligere. Røthe også forsåvidt. Har vel bare en bronse fra 2013 fra tidligere individuelt.

Lenke til kommentar

For ikke å snakke om om at en brite tok medalje i NM. Alsgaard tok vel også medalje eller var nære et år?

 

2 medaljer faktisk. 2011 og 2012. Ikke kom her og si at det grodde godt i norsk herrelangrenn når en pensjonist tar medalje i NM... 2 år på rad!

 

Også året etter i NM på Voss i 2012 overrasket Alsgaard og tok en bronsemedalje på 15km fristil, bak Martin Johnsrud Sundby, Andrew Musgrave og Ronny Fredrik Ansnes.

 

Ganske stor forskjell på situasjonen da og nå. Det var hele poenget. Klarer man ikke se det så vet ikke jeg.

Endret av Benbjo
Lenke til kommentar

Ble jo ofte påpekt mens Northug herja at det periodevis var helt tomt bak ham.

Jau... Tar man bort de som vinner så vil det bli tynt.

 

Men se nå i forhold til andre nasjoner..... Er vel kun Russland på herresiden som har hatt mer enn en løper som kan hevde seg....

 

Har som nevnt ikke tall på hvor mange svensker som kommer til å dominere, og som feiler.... Benbjo har jo en egen tendens til å overdrive noe veldig når andre nasjoner gjør det litt bra.

 

Hvis Norge gjør det noe bedre enn dette mesterskapet vil det bli fullstendig krise. Håper virkelig at utøvere som Frida blomstrer for det trenger langrenn.

 

Det kommer løpere fra Norge. Har aldri bekymret meg.

 

Petter skulle jo hatt et par gode sesonger til, men køddet det til for seg. Og vi kom jo aldri til å få en Petter igjen..... Så kom klæbo. Som ifølge Benbjo allerede hadde mistet alt talent og gullmuligheter.

 

Så bare å gi opp han der.

Endret av Jotun
  • Liker 2
Lenke til kommentar

https://www.nrk.no/trondelag/johannes-hosflot-klaebu-involvert-i-trafikkuhell-pa-byasen-i-trondheim-1.14338286

 

Formsvikt, dårlige holdninger og nå dette? Minner meg om en annen...

Du mente kanskje ikke Petter her?

Du mente kanskje ikke at han kom til å gå på samme smellen som Petter?

 

Hva mente du egentlig da?

Og dette baserte du faktisk på at han gjorde en feil når han skulle panikkbremse, samt at han hekta staven i en spurt og slo staven i bakken.

 

Tynt grunnlag spør du meg. Formsvikt hadde han inne i det hele tatt, så....

Endret av Jotun
  • Liker 5
Lenke til kommentar

Vanvittig skyting på svenskene. De norske jentene klarte seg greit. 4 bom totalt.

 

Hvordan vinner ikke Hermann rubbel og bit? Går jo 20 sek raskere enn de øvrige per runde.

 

 

Blir spennende å se hva Vetle kan klare. I utgangspunktet skal det være lett match for Doll.

 

Bare 15 sek ned til Doll. Det forspranget er nok spist før skyting.

 

Vetle! Veldig imponerende! Bare 19 til Doll, blir veldig spennende!

 

Øker til Doll! Tar av meg hatten for VSC! Imponerende etappe

Endret av Benbjo
Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...