Gå til innhold

Anmeldelse: Motorstorm: Pacific Rift (PS3)


Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse

Jeg var stor fan av Motorstorm, men det hadde noen åpenbare mangler etter min mening. M2 kommer nok til å bli kjøpt inn når ting har roet seg litt. Demoen var fryktelig etter min mening, spesielt grafikken skuffet. Jeg håper og tror at fullversjonen er bedre. Monstanderne var i overkant agressive i det første, noe jeg hadde håpet de hadde tonet ned i oppfølgeren.

Lenke til kommentar
Jeg var stor fan av Motorstorm, men det hadde noen åpenbare mangler etter min mening. M2 kommer nok til å bli kjøpt inn når ting har roet seg litt. Demoen var fryktelig etter min mening, spesielt grafikken skuffet. Jeg håper og tror at fullversjonen er bedre. Monstanderne var i overkant agressive i det første, noe jeg hadde håpet de hadde tonet ned i oppfølgeren.

 

Motorstorm pacific rift er nok det spillet utviklerene ønsket at motorstorm skulle være.

Lenke til kommentar

Demoen var ikke noe særlig, såklart noe av det beste av grafikk jeg har sett ever. Satt med en venn og testet og tunga hang utav munnen. Råbra grafikk men gameplayet blir for kjedelig.

 

Motocross Madness som kom for 10+ år siden hadde total frihet på banene, så hvorfor har vi i 2008 mindre muligheter ? Utrolig dårlig.

Endret av Avean
Lenke til kommentar

Grafikken i demoen var overhodet ingenting å skryte av ihvertfall. Vil faktisk si det var ganske så elendig. Men det har sine grunner som nevnt. Men ser at fartsfølelsen får skryt, er den noenlunde lik som i demoen? Regner med den er no bedre, for fartsfølelsen var totalt fraværende i demoen syns eg da.

Endret av Mala
Lenke til kommentar

Jeg satt etpar timer i går med MS: PR, og spillet er helt fabelaktig. Jeg skjønner at siden de fikk 4p så måtte det gå på bekostning av noe, derav en smule dårlige teksturer her og der. Det er likevel nydelig grafikk og herlige effekter mtp vann og ild. At der ikke står en bråte med tilskuere som det nå absolutt skal være i et 'nestegenerasjons'spill bryr meg fint lite, det er ikke derfor en kjøper et bilspill. Det er også lagt mye variasjon i banene, og jevnt over er kvaliteten på de jeg har kjørt veldig bra. Folk setter ofte grafikk fremfor spillbarhet og kvalitet.. MSPR har likevel god nok grafikk til at dette kun blir flisespikkeri i det store bildet. Bilene er varierte, har sine sterke og svake sider og det gir et mer variert gameplay. De forskjellige

 

Motorstorm 1 var over all forventning et veldig bra spill til tross for mangel av lokal flerspillerdel og lange lastetider. Det har de nå ordnet opp i, og spillet svarte absolutt til forventningene jeg hadde. Saken er at det finnes mange alternativer, men det er mangel på gode alternativer. For min del ble Pure et absolutt ikke-kjøp siden det kun har ATVs og mangel på splitscreen. Siden det også hadde et veldig repetetivt gameplay som gjør at en mest sannsynlig blir veldig fort lei. Ja jeg har testet det nok til å kunne begrunne en slik påstand. Baja hadde jeg også forventet bedre av, men den gang ei.. Motorstorm er det eneste spillet i denne klassen som gjør det bra. De har en god oppskrift og det leverer. Demoen var så som så, jeg skal innrømme det, men det er kun en demo, det representerer jo ikke det ferdige produktet. Fullversjonen er et must for folk med PS3 som ønsker et heftig racingspill!

Lenke til kommentar
Men det største problemet er de datastyrte motstanderne, og hvordan de kjører på. Utviklerne har nemlig benyttet seg av den forhatte gummistrikk-mekanikken, hvor de andre bilene kjører sine løp basert på hvordan du gjør det. Om du kjører dårlig, vil de slakke av slik at du lett kan ta dem igjen, og om du kjører godt vil de følge etter deg i samme fart, slik at de er forbi med en gang du gjør en liten feil.

Dette punktet kommer til å bli ganske avgjørende når jeg bestemmer meg om jeg skal kjøpe dette spillet eller ikke. Jeg hater "gummistrikk-mekanikk"! Og dette var hovedgrunnen til at jeg la fra meg Motorstorm1 før jeg hadde kommet halvveis i singelplayer. Heldigvis slipper vi dette når vi spiller på nett mot ekte mennesker. Men er det verdt å kjøpe dette spillet for å nesten bare spille på nett?

Lenke til kommentar

Liker ikke gummistrikk-mekanikken i det hele tatt. Kjører jeg bra vil jeg øke fra motstandere, ikke kjøre like fort. Er greit for meg at de andre kjører fra meg hvis jeg kjører elendig. Det betyr bare at jeg bare skjerpe meg og kjøre bedre. Liker heller ikke at motstander er så forbaska innpåsliten, og ofrer sine egne liv for å meie meg ned et fjell osv. Spillte ikke Motorstorm så mye pga disse tingene, og står derfor over Motorstorm 2. Har Pure å kose meg med jeg :)

Lenke til kommentar
  • 1 måned senere...
  • 4 uker senere...
×
×
  • Opprett ny...