Gå til innhold

hjelp til Xbox live


JokerHaulan

Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse

um, ja. det er steike umulig å bruke en splitter slik som du gjør det.

(pc og xbox360 kan ikke ha samme ipadresse)

 

hvis pcen din er nyere enn 3 år har den antagelig 2 nettverkskort.

 

putt ledningen i det ene og del den med den andre i nettverkstilkoblinger. så en ledning fra det andre nettverkskortet til xboxen. (da må pc stå på for at xbox360 skal ha internett.)

Lenke til kommentar
gjennom ruter med splitter.

Hva mener du med det? Først har du ruteren, så kommer det ut en ledning, denne er det festet en splitter på med en ledning til x360 og en til PC?

 

Tror kanskje dette kan skape problemer, prøv å ha en ledning til hver.

 

Ja splitter, en til PC og en til X360 , har prøvd med en enkel nettledning også , er ikke no forskjell

Lenke til kommentar
um, ja. det er steike umulig å bruke en splitter slik som du gjør det.

(pc og xbox360 kan ikke ha samme ipadresse)

 

hvis pcen din er nyere enn 3 år har den antagelig 2 nettverkskort.

 

putt ledningen i det ene og del den med den andre i nettverkstilkoblinger. så en ledning fra det andre nettverkskortet til xboxen. (da må pc stå på for at xbox360 skal ha internett.)

 

Ok da vet jeg ikke hva jeg skal gjøre. min pc er helt ny, har bygd den selv og er ett nettverkskort i den.

 

 

Min ruter/adsl-modem har masse utganger, så jeg har en kabel til ut Xboxen og en ut til PC'n. Det bare virker av seg selv.

 

Men jeg har ikke ruter er oppe og har bare ett nett utgang nede hos meg.

Lenke til kommentar
Har nextgentel og ruter fra nextgentel, vet ikke om det har noe å si.

 

Har ikke gjort noe med innstillingene å gjøre heller?

Nå husker jeg ikke hvordan innstillingsbildet på xboxen ser ut, skal se når jeg kommer hjem. MEN. Prøv først å bruke en kabel fra Xbox til veggutaket ditt. Går da utifra at det vegguttakket går videre til NGT ruteren din. Fra NGT side skal dette funke med en gang, så er det noen feil så ligger det sannsynligvis på xboxen. Gir du tilbakemelding på hvordan det gikk?

Lenke til kommentar
Har prøvd fra nettutaket som går videre til rutern. Det funker ikke. med får nett på pcen om jeg gjør det samme på samme måte.

 

tror du det er no feil med Xbox?

Det er kanskje noe feil med innstillingene ja. For ordens skyld så benytter du ikke splitteren nå. Koble til enten xboxen eller pcen. Begynn med xboxen.

 

Siden du kommer på nett med pcen så virker den forbindelsen du har ved xboxen. Gå inn på Network settings på xboxen. Der skal "IP settings" stå på automatic og "DNS settings" skal også stå på automatic. Da skal de andre innstillingene konfigurere seg automatisk. Så tester du forbindelsen med "test xbxo live connection".

 

Feiler den så gjør følgende. Koble til PCen. Gå på startmenyen, kjør og skriv CMD. Da får du opp konsollvinduet. Skriv så "ipconfig /all" og du får opp nettverksinnstillingene. Legg merke til følgende under ethernet LAN kobling:

 

- IP (eller IPv4) adresse

- Nettverksmaske (Subnet mask)

- Gateway

- DNS server

- evt. DNS server nr 2.

 

På IP-adressen står det enten 10.0.0.x eller 192.168.1.x (x for et tall satt automatisk av ruteren.). Skulle de tre første sifferene mot formodning være noe annet så noterer du det i stedet. Koble til xboxen igjen, gå inn på network settings og sett "ip settings" til manual og det samme med "DNS settings". På IP address setter du det samme som du fant på IP-adressen til pcen bortsett fra det siste tallet som du kan sette til 200 (200 er et tall som jeg regner med ikke blir brukt av noen andre i nettverket ditt). På resten av innstillingene setter du det samme som du fant på pcen. "Primary DNS server" tilsvarer DNS server og "Secondary DNS server" tilsvarer DNS server nr 2.

 

Test.

 

Hvordan gikk det?

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...