Gå til innhold

Netcom: Gratis mobilt bredbånd i fire måneder


Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse

Jf. deres websider står det at "Ved kjøp av USB-modem gjelder 12 mnd. avtale tid.".

 

Så for de aller fleste som velger å tegne et helt nytt mobilt bredbånd-abonnement vil vel det i praksis bety 12 mnd. avtaletid...

 

Ellers benytter jeg Netcom Mobilt Bredbånd selv og kan anbefale det :) Iallefall fungert tilfredsstillende de stedene jeg har benyttet det.

Lenke til kommentar
Det står IKKE på plakaten noe sted at du er nødt til å binde deg i 12 måneder...
Minste totalpris i 12mnd: 793,-

Og...?

 

Hva mente du med og...?

 

Synes plakaten er ganske så forståelig - totalpris for perioden (binding)

 

For meg virker det som du er mer opptatt av å krangle på NetCom sin markedsføring enn å anskaffe produktet. Skal man være med på moroa så må man betale det det koster :)

Lenke til kommentar
HVOR står det KLART at man må binde seg i 12 måneder?

 

Det står minste totalpris. Når månedsprisen er 99 er det vel ganske innlysende at man ikke oppnår "minste totalpris" uten at man har abonnementet en viss periode?? :) Basic regnestykke

Nei, det står ikke "minste totalpris"

Det står "minste totalpris i 12 mnd.", det utgjør en vesentlig forskjell. Jeg ønsker ikke å ha produktet i 12 måneder - bare i fire.

 

Dette tror jeg faktisk ville gått forbrukerens vei i forbrukertvistutvalget - alle andre reklamer har skjønt poenget og skriver noe som:

kr 0,-* i fire måneder

* forutsetter bindingstid på 12 mnd, minste totalpris kr xxxx,-

Lenke til kommentar

Tror du NetCom lar det få dette tilbudet om 4 mnd gratis uten at du binder deg hvis du bruker denne argumentasjonen ?

 

Virker nesten som dette er målet ditt, tråle annonser for å se om noe kanskje kan tolkes på flere måter for så å utnytte det. Du forsto jo veldig godt at det faktisk er binding, men vil ikke akseptere dette pga. måten det er formulert på.

 

Kanskje like greit for NetCom å ikke få "kunder" som klager allerede før kundeforholdet starter. Ser for meg hvordan det hadde blitt etterhvert når info kommer i posten, faktura osv. Hadde blitt en byrde for reklamasjonsavdelingen med slikt flisespikkeri.

Endret av So|o
Lenke til kommentar

Hensikten med å forfølge slike ting er å tvinge de store firmaene til å slutte med sånne lurekampanjer. Sjekk forbrukerombudets sider, hvis dere vil nedlate dere til det... for eksempel denne saken

http://www.forbrukerombudet.no/index.gan?id=11002364

Forbyr mangelfull markedsføring fra Viasat

(...)

"Det er ikke nok at Viasat lister opp alle priselementene i en tilbudspakke så lenge en lokkepris skrives med kjempestore bokstaver og den totale minste­prisen og annen informasjon har så liten skrift at det er vanskelig for for­brukeren å få med seg," sier forbrukerombud Bjørn Erik Thon.

(...)

Lenke til kommentar
Bindingstid får du når du kjøper modemet til 1 krone, men om du tegner abonnement uten å kjøpe modem får du ingen bindingstid. Det er fult mulig å bruke mobiltelefonen som modem, så det er ikke slik at man kjøpe med modemet for å kunne benytte seg av dette produktet.
:yes:
Lenke til kommentar
  • 2 måneder senere...
Noen som vet om man må ha et mobilnummer til dette? Har selv Telenor, blir det et problem? Evt vil det koste noe ekstra?

 

Når du tegner nytt abo hos netcom, betaler du ikke for nytt telefonnummer. Du kan også velge (og selger skal strengt tatt spørre deg om dette, men det skjer ikke alltid) velge å ikke stå i telefonkatalogen med dette nummeret, så ingen problemer der i forhold til det nye nummeret.

 

 

Å velge telenor over netcom her ser jeg ingen grunn til, annet enn at nummeret kan legges inn i fri familie, noe som gir deg samlet faktura. Men å betale 69,- kr ekstra pr. måned for en time mindre "inkludert" tid for dette, pluss månedsavgift i fire måneder, er vel kanskje ikke verdt det? Du kan jo alltids sette opp efaktura fra netcom slik at den går rett i nettbanken. :)

Lenke til kommentar

Det står hvordan abonnement det er, og da må man sjekke vilkårene for dette abonnementet for mer informasjon. Ellers måtte de ha skrevet 2 a4 sider med vilkår og hengt ved siden av vær reklame plakat. Trenger bare trenger oppgi minste totalprisen. De skriver de sånn på mobiltelefoner også... og paraboler .. og pc-er..

 

design-mobilen.jpg

 

Er ikke bare Netcom som skriver det på denne måten heller, alle gjør det. Ta nettbutikken til Telenor f.eks, eneste som står der også er kun minste totalprisen.

Endret av Dain Bramaged
Lenke til kommentar

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Lim inn uten formatering i stedet

  Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...
×
×
  • Opprett ny...