Gå til innhold

MS betaler bloggere for å disse Mac


Anbefalte innlegg

http://blogs.zdnet.com/Apple/?p=2415

It’s not too hard to figure out who the customer is here. The price to sell out the Mac in the enterprise is $15,000. But my guess is that this fee may be negotiable upwards depending on the brand of the author in question.

 

Can it be that the Mac and the iPhone are gaining enough traction in the enterprise to start ringing alarm bells in Redmond? It appears so.

 

Certainly, the Windows consumer group was working overtime on the night before Apple released its notebooks refresh. Microsoft’s marketing team pounded the Windows press with the message of an “Apple tax.” Mary Jo Foley’s column in All About Microsoft makes interesting reading.

 

However, on the enterprise front, we may be seeing the result of increasing demand by Mac switchers in the executive ranks, who have been hounding IT departments for support. These switchers have been helped by the continuing progress with Windows virtualization for the Mac as well as increasing support by enterprise software vendors for native Mac versions (an important story at the upcoming Macworld Expo in January).

 

At the same time, this letter reminded me of an unusual happening from earlier in the year. It was the hint of a whisper campaign against Apple in the enterprise.

 

This was where a friend of mine — an executive at a technology company who had never owned a Mac and whose company doesn’t support Apple hardware and never will — asked me about something he had heard about Apple: that while Apple products had great design, they were of poor quality.

 

Så utvalgte bloggere blir altså tibudt fra 15000 dollar og oppover for å skrive at Mac OSX og iPhone ikke egner seg for bruk i næringslivet, og de får i tilfelle tilsendt et 75-siders dokument med "argumenter", alt fra Microsofts markedsføringsselskap Studio B. Så mye frykter MS altså "knøtteselskapet" Apple. :whistle:

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse
Var ikke akkuratt sånn jeg skjønte det :S

 

Microsoft er jo det mestselgende, og de har jo tatt mange ideer fra Apple som musa, og gudene veit. Tviler sterkt på at de betaler bloggere for slikt, når de eier mac over alt. Hvem vil ha en Mac?

 

Du betaler 10 000 for design, og 15000 til for hardware og software :S

lol, troll.

Lenke til kommentar

Som en av kommentatorene til saken sier, har Apple gjort dette i årevis, så det at MS kommer og gjør dette nå er ingen stor overraskelse.. Men Apples maskiner _er_ bedre enn tilsvarende maskiner laget for å kjøre Vista, og det at lanseringen har hjulpet Apple med salgene er ingen stor hemmelighet det heller. Apples maskiner kjører jo Vista bedre enn maskiner laget for å kjøre Vista, og det er litt ironisk. Jeg snakker utfra egne erfaringer her, men mine egne erfaringer er delt av en stor haug med andre Mac-brukere, så det ligger noe i det :)

 

Er det noe jeg hater mer enn noe annet på forums må det være troll som finner en post, og fordi de aldri har prøvd en Mac, mener de at det suger mer enn noe annet i verden. Jeg har vært "anti-Apple" tidligere, men etter at jeg faktisk jobbet en hel sommer på en Mac Pro og en iMac og merket at måten jeg jobbet på ble mye mer produktiv i OS X enn i Windows (som jeg hadde brukt siden Windows 3.0, som er mer enn man kan si for et par av trollene i denne posten), skjønte jeg hva alle Mac-brukere hadde snakket om i alle årene. Må fortsatt jobbe i Windows fra tid til annen i forbindelse med skolen, og det er ikke så ille, men fortsatt sitter jeg igjen med følelsen om at MS har løst ting på en dårligere måte som gjør det mer tungvint å jobbe i Windows enn OS X.

Lenke til kommentar

Det som er forskjellen på Mac og Windows er egentlig hva du skal jobbe med. Er du en eldre generasjon, eller yngre for den sakt skyld, så tror jeg det er enklest å starte med Windows, på grunn av brukervennligheten. Men en ting skjønner jeg ikke: en bærbar Mac skal de ha over 10 laks for, og det er greit, helt til du hører hva de inneholder :S Feks en mac til rundt 10 laks har samme hardware som en acer til 3 laks, syns det blir feil da å betale så mye for utseende. Men det er greit når du skal jobbe med bilderedigering og slike ting, har gode brukervennligheter der...

 

Syns det blir litt feil å si at en Mac kjører Vista bedre enn en som er satt opp for Vista, hva går de ut i fra da?

Det råeste fra Mac og det dårligse med Vista? Har selv en over 1. år gammel pc som kjører rakst og stabilt med Vista. Mens en venn av meg har en pc som er like gammel med Mac, som det tar så lang tid å bruke at han ga opp. Pris på min: 6000 (Inklusive 19" skjerm (den kosta 2000)

Mac: 16000 (Inklusive 15" skjerm :S ) den var stasjoner

Lenke til kommentar
Er du en eldre generasjon, eller yngre for den sakt skyld, så tror jeg det er enklest å starte med Windows, på grunn av brukervennligheten.

Derom strides de lærde ... :whistle:

 

Denne er gammel, fra over et tiår siden da den aller første iMac-en ble lansert, men den forteller fortsatt mye om forskjell i brukervennlighet:

http://www.theapplecollection.com/Collecti...acShootout.html

Endret av SeaLion
Lenke til kommentar
Det som er forskjellen på Mac og Windows er egentlig hva du skal jobbe med. Er du en eldre generasjon, eller yngre for den sakt skyld, så tror jeg det er enklest å starte med Windows, på grunn av brukervennligheten. Men en ting skjønner jeg ikke: en bærbar Mac skal de ha over 10 laks for, og det er greit, helt til du hører hva de inneholder :S Feks en mac til rundt 10 laks har samme hardware som en acer til 3 laks, syns det blir feil da å betale så mye for utseende. Men det er greit når du skal jobbe med bilderedigering og slike ting, har gode brukervennligheter der...

 

Syns det blir litt feil å si at en Mac kjører Vista bedre enn en som er satt opp for Vista, hva går de ut i fra da?

Det råeste fra Mac og det dårligse med Vista? Har selv en over 1. år gammel pc som kjører rakst og stabilt med Vista. Mens en venn av meg har en pc som er like gammel med Mac, som det tar så lang tid å bruke at han ga opp. Pris på min: 6000 (Inklusive 19" skjerm (den kosta 2000)

Mac: 16000 (Inklusive 15" skjerm :S ) den var stasjoner

 

Ganske mange sprø meninger her, gitt.

 

Har brukt windows 95, 98, 2000 og XP. Bruker for tiden win2K og XP på jobben. Hjemme bruker jeg en MBP med OSX Tiger. OSX er milevis foran windows i brukervennlighet, men begrenser muligheter mtp utvalg av hardware og software tilgjengelig.

 

Kan du linke til en Acer maskin til 3000 kroner med samme specs som en Macbook?

 

Mac eller windows er ikke argument lengre for bilderedigering. Begge systemer funker like bra til det. Skjerm, GPU, CPU og minne er viktigere enn plattform.

 

PC world kåret Macbook Pro til den beste Vista maskinen i 2007( PC world, ikke Macworld). Selv har jeg avinstallert XP fra min MBP, siden jeg bruker kun OSX( windows krever en del vedlikehold, noe jeg ikke gidder når jeg har en bedre OS tilgjengelig på samme maskin, som i tillegg nesten ikke trenger å vedlikeholdes).

 

Personlig tror jeg du aldri har brukt en Mac over tid, og satt deg inn i OSX. Gjør du det, så vil du ha en annen oppfatning. Ikke at det vil gjøre at du switcher; til syvende og sist, er det kun et verktøy. Man bør bruke det man er mest konfortabel med, men å disse andres valg uten noe form for egen erfaring er etter min mening litt irrasjonellt

Lenke til kommentar

Acer til 4000, trodde den kosta 3. http://www.elprice.no/data/stasjonaer-pc/a...pakt-92gjl9zn7t

 

Uansett, jeg har prøvd å sette meg in i mac, men det ender alltig opp med at jeg ikke orker, fordi jeg føler det er helt annerledes en windows.

 

Men Mac har sine goder, min far har faktisk tenkt til å gå til innkjøp av den jeg tror er ganske ny, med 24" skjerm med innebygd pc av noe slag. Kansje jeg skal prøve å sette meg litt mer inn i det da;)

 

For windows brukere: noen som har prøvd TinyVista? Et genialt os som ikke tar større plass en at du får lagra det på en cd, og kan kjøres på en pc med 256 mb ram og pentium 3 prossesor uten problemer!

 

Er å anbefale til dere som er lei av all dritten som følger med i Vista ;)

Lenke til kommentar
Uansett, jeg har prøvd å sette meg in i mac, men det ender alltig opp med at jeg ikke orker, fordi jeg føler det er helt annerledes en windows.

Du har helt rett: Mac er helt anderledes enn Windows. Hadde Mac vært helt likt Windows, så hadde det ikke vært noe poeng med Mac.

 

På overflaten ligner de hverandre, men dess lengre ned i materien man graver seg, dess mer ulike blir de. Nede på bunnplanet ligner Mac faktisk voldsomt på Linux, begge disse OS-ene er nemlig basert på en unix-kjerne. Mac OS har ikke alltid vært basert på unix, skiftet skjedde i januar 2001 da Mac OSX 10.0 ble lansert. Nå er OSX oppe på versjon 10.5 og selv om det i bunn og grunn er det samme OS-et (samme unix-kjerne), så har OS-et faktisk blitt forandret svært mye på disse årene, med masse nye arbeidsbesparende funksjoner.

 

Og i det daglige er det nettopp det som er fordelene med Mac, det er svært arbeidsbesparende. Man behøver f.eks ikke å klikke på musa like mange ganger for å utføre tilsvarende funksjoner, for OS-et hjelper til, det nesten like mye en personlig assistent som et verktøy. I hvert fall oppleves det sånn når man blir vant til det.

 

De som bytter fra Windows til Mac sier alle sammen at de første dagene er voldsomt frustrerende, fordi de prøver å gjøre tingene på Windows-måtene de er vant til. Men på et eller annet tidspunkt skjønner de at de må gi slipp på Windows-tenkingen og heller tenke på Mac-måten, og etter at de har skjønt det så kan ingen av de tenke seg å skifte tilbake til Windows. Da er de "frelst".

 

Det har blitt sagt at DOS er for de som vil vite hvorfor maskinen ikke fungerer, Windows er for de som ikke vil vite hvorfor maskinen ikke fungerer, Linux er for de som vite hvorfor maskinen fungerer, og Mac er for de som ikke vil vite hvorfor maskinen fungerer. Dette er selvsagt svært flåsete sagt, men det er faktisk en viss sannhet i det.

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...