Gå til innhold

Den store Windows Mobile - tråden!


Anbefalte innlegg

Idag kommer flere og flere mobiltelefoner med Windows Mobile OS.

Det finnes derfor mange tilleggsprogrammer der ute - noen kjekke, andre ubrukelige.

Dette er tråden hvor vi kan prøve å samle disse kjekke tilleggsprogrammene, slik at vi kan utnytte Windows Mobile fullt ut.

Det finnes også mange tips og triks for å gjøre WM til et enda bedre og raskere OS.

Skriv veldig gjerne ned noen av disse også, så havner de på toppen!

 

Folkens, jeg trenger hjelp til å sortere i kategorier! De programmene nederst i innlegget er uten kategori.

Send meg en PM med forslag, slik at tråden blir ryddig!

 

Skal prøve å være flink til å oppdatere førsteinnlegget, slik at alle programmer blir samlet her oppe.

Kommer også til å danne kategorier, hvis det viser seg å bli en interesse for tråden.

 

Send PM med forslag til forbedringer!

 

Tusen takk til alle bidrag så langt, supert at så mange er interessert!

 

----------------------------------------------------------------------------------------------

 

PROGRAMMER TIL WINDOWS MOBILE:

 

Forskjellige nettsider med info, spill og programvare:

 

 

 

MMS- og SMSprogrammer:

 

 

 

Tastaturprogrammer:

 

 

 

Værmeldinger:

 

 

 

Startskjerm / navigering i telefonen, (TouchFLO 3D o.l):

 

Normalt vil du kun bruke 1 av disse alternativene.

 

Gratis:

 

Manilla2D

 

Ifonz

 

ThrottleLauncher

 

Ultimate Launcher

 

 

Kommersielle:

 

Winterface

 

SPB Mobile Shell

Gratis tilleggspakke med skins til SPB Mobile Shell

 

WishBar Advanced

 

WishBar Advanced Desktop

 

Touch Commander

 

Yrgo

 

FTouchSL

 

 

Media-avspillere:

 

 

 

Antivirus/firewalls for Windows Mobile:

 

 

 

Visuelle effekter til Windows Mobile (themes o.l):

 

 

 

Spill:

 

 

 

Programmer som tar i bruk telefonens G-sensor:

 

 

 

Navigasjonsprogrammer:

 

 

 

UTEN KATEGORI, SEND PM MED FORSLAG:

 

CorePlayer - Kodekpakke som støtter de fleste filtyper.

 

WmWifiRouter - Med dette programmet kan man lage et eget WiFi HotSpot med mobilen.

 

Fring - Med dette programmet får du MSN, Skype etc. i ett program.

 

Opera 9 Beta - nettleser til mobilen

 

VSPainter - tegneprogram til mobilen

 

Windows Mobile Remote Desktop

 

Microsoft Voice Command 6.1 - styr telefonen med stemmen

 

Program for å konvertere filmer og video til PPC format

 

Task Manager

 

Klaxon - -Genial vekkerklokke. (Dersom telefonen din har lyssensor, kan klokken stilles til å slå seg av i det lyset på rommet du befinner deg i slåes på, etc!)

 

VsNotepad 2.5 - Notatbok med mange funksjoner.

 

Fotmob - -Holder deg oppdatert på en rekke ligaer (inkl. tippeligaen) og gir deg scoringsvarsel og liveoppdateringer av en rekke kamper.

 

TorchButton - Lommelykt, ved hjelp av kameralyset!

 

Windows Sideshow for Windows Mobile - styr WMP, sjekk mail, kalender osv. på mobilen.

Fungerer på Windows Mobile 5 og nyere

 

Handango InHand - Noe lignende "App Store" for Iphone. Lastes ned til mobilen så kan du kjøpe og laste software fra Handango direkte med mobilen.

 

BTAudioFreeSmartPhone - Hør musikk og film gjennom bluetooth headset!

 

S2SU - Tastelåsprogram til mobiler med trykkskjerm

 

PictoPocket - Gratis program, som du kan bruke til å lese tegneserier på mobilen. (Dette programmet leser CBDS filer)

 

PictoDS - Gratis konverteringsprogram. (Konventerer cdr-/pdf-og cbz filer til CBDS filer) Brukes til PictoPocket, f.eks.

 

.NET Compact Framework 3.5 - Fungerer på Windows Mobil 5.0 og oppover, men krever at du har installert siste

 

Caller Utility - Finner navnet til den som ringer. Det gjør den ved å hente info fra Gule Sider

 

Endret av BungieMan
  • Liker 1
Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Flott tiltak! Når jeg omsider får tak i HTC HD, skal jeg komme med alle tips og triks jeg kan komme over!

 

Dette vil uten tvil bli en nyttig tråd, da det er mange som kommer til å få Windows Mobile OS i tiden som kommer, i tillegg til alle de som allerede har (enten det er på mobil eller PDA).

Lenke til kommentar

Disse programmene skal hvertfall inn på min HTC Touch HD når den kommer:

 

WmWifirouter - Med dette programmet kan man lage en egen WiFi HotSpot med mobilen.

Fring - MSN, Skype, ICQ, AOL, Yahoo messenger etc. i ett program. Best av alt i mine øyne er SIP støtte slik at jeg kan bruke min Voip konto til å ringe gratis til Europa og USA.

Tom tom 7 - GPS kart med noen fordeler over google maps, bla. stemme som gir direksjoner.

Opera Mini - Veldig imponerende browser for WM, og den er norsk!

 

For HTC Touch HD:

Gsen - Roterer skjermen når man roterer mobilen, selv i menyen. Dette kommer med Touch PRO, men er ikke inkludert på Diamond og Touch HD fordi de er ment for å opereres med en hånd. Den ble laget spesielt for Diamond, men den kommer helt sikkert også til å tilpasses Touch HD.

- En nordmann på xdadevelopers forum lagde noen gode apps til Diamond. Bla. en app som viser navnet på hvem som ringer, selv om han/hun ikke er lagret i kontakter. Caller-ID søkes opp hos Gule Sider. Han lagde også en app som blokkerer nummer til mange telefonselgere I Norge (fra telefonterror.no).

Endret av hungry hippo
Lenke til kommentar

Et program som gir deg det, mener du? Du kan jo laste ned "Gsen", som gjør at ting går i landscape mode når du tilter den, hvis jeg har forstått "hungry hippo" korrekt. Om det funker med tastaturet, altså at det også går i landscape-mode, vet jeg ikke.

Jeg har egentlig ikke peiling, men det virker da hvertfall halvveis logisk. :!:

Lenke til kommentar

:thumbup: = OK

 

:thumbs: = Veldig bra!

 

Ingen bemerkning = Ikke testet eller bare så som så

 

Start skjerm/navigasjon forbedrings program:

 

Dette er program med hensikt å forbedre utsende og funksjonaliteten for WM mobiler.

 

Normalt vil du kun bruke 1 av disse alternativene.

 

Gratis:

 

Manilla2D :thumbup:

 

Ifonz :thumbup:

 

ThrottleLauncher :thumbup:

 

Ultimate Launcher

 

SPB Mobile Shell Panels version for SE Xperia X1 (Dette er en komplett spesial version kun for X1 som er tilgjengelig gratis på Sony Ericssons websider)

 

 

Kommersielle:

 

Winterface :thumbs:

 

SPB Mobile Shell :thumbup:

 

Gratis "skins" tileggspakke til SPB Mobile Shell for disse skjem oppløsningene: SQ240 (240x240) - QVGA (240x320) - SQ320 (320x320) - WQVGA (240x400) - VGA (480x640). (WVGA 480X800 kommer også) :thumbs:

 

WishBar Advanced :thumbup:

 

WishBar Advanced Desktop :thumbup:

 

Touch Comander

 

Yrgo

 

FTouchSL

Endret av mobilehappy
Lenke til kommentar

:thumbup: = OK

 

:thumbs: = Veldig bra!

 

Ingen bemerkning = Ikke testet eller bare så som så

 

Media Spillere:

 

Gratis:

 

Slide 2 Play (S2P) (Visuelt pen musikk spiller) :thumbup:

 

Mort Player (Musikk spiller)

 

TCPMP (Audio/video spiller med plug-in support) :thumbup:

 

Kommersielle:

 

CorePlayer (Spiller de fleste format både for audio og video , har også en Youtube streaming client innebygget) :thumbs:

 

Kinoma Play (Visuelt pen Multispiller - Musikk, video, bilder og streaming) :thumbs:

 

Pocket Player (Musikk spiller) :thumbup:

 

Pocket Tunes (Musikk spiller)

Endret av mobilehappy
Lenke til kommentar
mobilehappy, takk for kjempe mange, og sikkert fine bidrag! (Har jo ikke testet de selv.)

Keep up the good work!

 

 

Har ikke prøvd absolutt alle nevnte selv heller, men har prøvde ut en god del av de.

 

Noen er veldig bra, andre er så som så.

 

Har latt vaere og gradere disse da de jeg liker ikke nødvendigvis er de samme some andre liker og da hvilken mobile du bruker dem på også vil ha innvirkning.

 

De fleste av de kommersielle variantene har også en 14 dagers prøveperiode slik at man kan få testet ut produktet på sin egen mobil før en bestemmer om en vil kjøpe det eller ikke.

Endret av mobilehappy
Lenke til kommentar

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Lim inn uten formatering i stedet

  Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...