Gå til innhold

Nettbutikker, hva har skjedd egentlig?


Anbefalte innlegg

Hei.

 

Etter flere erfaringer litt rundt omkring, så virker det ut som mange av nettbutikkene har tapt sin nisje.

 

Netshop anno.2004, hadde Norges BESTE support.

Netshop anno.2008, VAREN MÅ VÆRE UBRUKT FOR Å BRUKE RETURRETT hveste det i røret.

 

Komplett anno.2004, billige og helt greie på support. Fikk utfyllene svar

Komplett anno.2008, korte standariserte svar på mail. ellers RASK retur

 

Amentio anno.2008, ingen support men herlige priser om du har tid å vente.

 

MPX anno.2004, billig bra folk hadde kunnskap.

MPX anno.2008, ansatt folk fra elkjøp sin data-avdeling?

 

 

Jeg skjønner at markedet er presset. Men hvorfor kan det ikke være en nettbutikk som er litt dyrere enn alle andre som kan gi ordentlig support? Jeg betaler gladlig for å få god support.

 

Start opp en nettbutikk som går på støtte og support. Ja da får du en ny kunde.

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse
Start opp en nettbutikk som går på støtte og support. Ja da får du en ny kunde.

 

Tror de fleste trenger litt mer enn en kunde for å få hjulene til å gå rundt. Folk bryr seg stort sett bare om pris, er jo derfor nettbutikkene allerede har tatt knekken på mange nisjebutikker, og nå tar de tydeligvis knekken på seg selv også.

Lenke til kommentar
  • 4 uker senere...

Av alle egenskaper og finesser ett produkt har, og av alle omstendigheter rundt det, er prisen den absolutt minst viktige egenskapen.

 

Om jeg må betale 12000 for en tv i en butikk, i forhold til 10000 i en annen, så gjør jeg gladelig det, hvis jeg har ett godt forhold til menneskene som jobber der. Å kunne stole på at selgeren tilbyr meg ett produkt som passer til behovet mitt, og at jeg får like trivelig behandling ved en eventuell service, er mye mer viktig enn å spare 1000, eller om så 2000 kroner på ett produkt jeg kjøper kanskje hvert tiende år.

 

Se bare på flybilletter? Før kostet det 1700-2000 å fly til Oslo. Nå koster det ca 400-500, man får ikke servert mat ombord, flyene er ofte forsinket, og sist uke var 2 avganger på rad kansellert pga teknisk svikt.

 

Jo billigere ting skal være, jo mindre overskudd sitter butikken igjen med, og jo mindre blir pengesekken som kan brukes til goodwill.

 

Alt henger sammen.

Lenke til kommentar

Hei.

 

Jeg er enig med at pris ikke har så mye og si om de varierer litt (innenfor en grense), men derfor synes jeg at til dags dato en nettbutikk skiller seg ut blandt massen.

PS.no

 

Jeg bestilte en ferdigbygd data derifra via selvbyggeren for og være sikker på at deler passer i sammen, men ville ikke ha med kabinett for det hadde jeg fra før av. Dere som har ahndlet på PS.no vet vel at det er en vedlegsboks ved slutten av besillingen om det er noe du vil yilføye, som det står.

 

Det tok kun 5 minutter fikk jeg fikk telefon fra "Vegard" på PS som lurte på om jeg ville ha med vista isteden siden han kun hadde XP MCE som jeg ville ha i OEM utgave.

 

Dette kaller jeg enestående service! I allefall i forhold til komplett - jeg sendte inn en TV med klar feil på backlightet, men de sendte den tilbake til meg på min reging og skyldte på meg.. TV'en hadde kun blitt skrudd av, stått over natten og fungerte ikke dagen etter.

 

Derfor er jeg enig i at f.eks PS.no som tar litt ekstra pris pga service er verdt de få hundrelappene. :)

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...