Gå til innhold

Roskilde Festival 2009: Informasjon og Diskusjon


andreasg88

Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse

Virker som en del av dere har vært på Roskilde før. Hva er best? Å ta med/kjøpe telt der nede eller kjøpe bilett m/GetATent?

 

Har hørt at hvis man kjøper GetATent får man langt bedre fasiliter og slikt men at livet på campen der borte er betraktelig dårligere enn andre steder på området.

 

Men leste litt om akkurat dette på roskilde sine sider og der skriver de at man kan flytte teltet til et annet område og da har man vel fortsatt rett på de samme tingene?

 

Ble mye spørsmål her, er festivalnubie, men hva slags "budsjett" er det vanlig å operere med? Tenker da på reise, mat, øl og diverse. Hvor mye bør man ha med seg?

 

Når det gjelder annonserte band/artister så er det ikke så fryktelig mye som frister ennå men BigBang hadde vært tøft.

Lenke til kommentar
Virker som en del av dere har vært på Roskilde før. Hva er best? Å ta med/kjøpe telt der nede eller kjøpe bilett m/GetATent?

 

Har hørt at hvis man kjøper GetATent får man langt bedre fasiliter og slikt men at livet på campen der borte er betraktelig dårligere enn andre steder på området.

 

Men leste litt om akkurat dette på roskilde sine sider og der skriver de at man kan flytte teltet til et annet område og da har man vel fortsatt rett på de samme tingene?

 

Ble mye spørsmål her, er festivalnubie, men hva slags "budsjett" er det vanlig å operere med? Tenker da på reise, mat, øl og diverse. Hvor mye bør man ha med seg?

 

Når det gjelder annonserte band/artister så er det ikke så fryktelig mye som frister ennå men BigBang hadde vært tøft.

Nå har ikke jeg erfaring med GetATent, men min forståelse er (basert på hva jeg har hørt og lest) at det er mye slappere holdning, og de som benytter seg av GetATent er der mer for musikken og mindre for stemningen og festingen.

 

Fasilitetene vet jeg lite om, men de på den vanlige campen er ikke noe spess å skrøyte over. Verdens styggeste utedass, fellesdusjer som minner om gasskammer og ellers pissing ved gjerdene. Men slik skal det jo være på festival!

 

Ang. budsjett så har jeg mitt på rundt 8000. Høres kanskje mye ut, men faktum er at pengene flyr når du er der nede. Jeg regner slik:

2100 for billett

1500-2000 for reise, avhengig av hvordan du reiser

1000-2000 i drikke (hvis du drikker selvfølgelig)

2000 i "lommepenger"

 

Dette er selvfølgelig overskudd, men som sagt. Regn med å bruke mer enn planlagt. Tenk på det som en tur på byn. Er selv ofte livredd for å sjekke kontoen min etter en bytur :p

 

Ha alltid backup lommepenger. De renner ut utrolig raskt i øl og (u)nødvendige leker eller matbiter. Øl, spritt, kebab, hamburger og pølser er veldig lett tilgjengelig, og samme hvor mye vi sparte og kjøpte boksemat og brød så ble det med at vi (på fylla) tok oss hamburgere og øl :p

 

En annen ting vi brukte en del penger på var reising. På dagen er det egentlig litt slakt på campen, spess tiden mellom 7 og 14 (ja, du våkner av den enorme varmen og alle folka rundt deg kl 7!). 20 kr per vei blir 40 kr dagen. Når man er i byn kjøper man gjerne mat der og. Alt dette virker lite, men blir raskt 1000 kr bare på sentrumsturene.

Klovner i kamp er annonsert. Deiligt.

Kan bli interessant. Får se om de ikke krasjer med andre band jeg vil se.

Lenke til kommentar

"Alle" drar vel ned når warm-upen begynner? Da er det vel en 4 dager ca med bare drikking og ingen konserter, eller?

 

Har også hørt at de selger telt der nede ganske billig, er det noe å satse på eller? Så slipper man liksom å ta med seg telt.

 

Regnet med dine tall og litt billigere flybilletter så kom jeg på en ca 7000 kroner.

 

Er festivaljomfru og jeg tror det blir en festival i sommer og selv om det ikke er annonsert så mye som frister meg så har jeg hørt utrolig mye bra om stemningen der nede og i tilegg er vi en liten gjeng fra FHSn som har vurdert å dra ned dit så jeg har uansett noen å dra med.

 

De jeg virkelig kunne tenkt meg å se; Opeth, Interpol, The Shins, Kashmir, Tool og kanskje Kings of Leon. Ser et par av de har vært i årene før, tror dere det er sannsynlig at noen av de kommer igjen? :hmm:

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...