Gå til innhold

Roskilde Festival 2009: Informasjon og Diskusjon


andreasg88

Anbefalte innlegg

Av listen din tror jeg Kashmir er det bandet som er mest sannsynlig for at kommer siden de er danske. Kings of Leon var der i fjor så de tviler jeg på at kommer tilbake i år. De resterende bandene vet jeg ikke om har noen planer for turneer, men jeg tviler hvertfall på at Tool kommer, de er ikke akkurat det bandet som liker konserter best. (Maynard er en pingle :p)

 

Selv ville jeg kjøpt et telt i norge, jævlig kjipt hvis du ikke får tak i telt fordi du enten har tatt med deg for lite penger, mistet bankkortet eller rett og slett butikken er stengt for dagen. Det er ikke så jævlig stress å drasse med seg et telt, men nå kommer nok jeg til å kjøre ned og parkere hos noen venner i Roskilde by. Gratis parkering ett godt stykke unna festivalen er gull. Du slipper å stresse med at noen skraper opp bilen din, og den er mye lettere å finne igjen mandag morgen. :)

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse
"Alle" drar vel ned når warm-upen begynner? Da er det vel en 4 dager ca med bare drikking og ingen konserter, eller?

 

Har også hørt at de selger telt der nede ganske billig, er det noe å satse på eller? Så slipper man liksom å ta med seg telt.

 

Regnet med dine tall og litt billigere flybilletter så kom jeg på en ca 7000 kroner.

 

Er festivaljomfru og jeg tror det blir en festival i sommer og selv om det ikke er annonsert så mye som frister meg så har jeg hørt utrolig mye bra om stemningen der nede og i tilegg er vi en liten gjeng fra FHSn som har vurdert å dra ned dit så jeg har uansett noen å dra med.

 

De jeg virkelig kunne tenkt meg å se; Opeth, Interpol, The Shins, Kashmir, Tool og kanskje Kings of Leon. Ser et par av de har vært i årene før, tror dere det er sannsynlig at noen av de kommer igjen? :hmm:

"Alle" drar nok ned til warm-upen ja, skal man ha en god plass bør man gjøre det. Telt selger de i massevis der nede, husker ikke prisen, men er nok ganske billig ja.

 

Stemningen der nede er helt fantastisk, alle er superglade og ingen er sure :D

 

Tviler på Kings of Leon kommer, da de var der i fjor, men er jo lov å håpe ;)

Lenke til kommentar
men jeg tviler hvertfall på at Tool kommer, de er ikke akkurat det bandet som liker konserter best. (Maynard er en pingle :p)

Bra å si smarten. Tool holdt 104 (+/-) konserter bare i 2007, og noe tilsvarende i 2006.

Og hva mener du egentlig når du sier at Maynard er en pingle? At han er grunnen til at de "ikke liker konserter"?

Tror Maynard har deltat i nok konserter med A Perfect Circle og Tool. Så redd for konserter er han neppe.

 

Greia er at de ikke tourer i sommer så det er vell bare å utelukke Tool.

Endret av halvoralex
Lenke til kommentar

KATZENJAMMER og YOGA FIRE er annonsert.

Førstnevne har jeg alltid hatt lyst til å se, så det bli bra.

 

"Gratis parkering ett godt stykke unna festivalen er gull. Du slipper å stresse med at noen skraper opp bilen din, og den er mye lettere å finne igjen mandag morgen."

 

Jeg har planer om å kjøre nedover. Hvor mye koster parkering?

Og er det "vanlig" at noen herjer på parkeringsplassen? Bør vell være ett visst vakthold?

Lenke til kommentar
men jeg tviler hvertfall på at Tool kommer, de er ikke akkurat det bandet som liker konserter best. (Maynard er en pingle :p)

Bra å si smarten. Tool holdt 104 (+/-) konserter bare i 2007, og noe tilsvarende i 2006.

Og hva mener du egentlig når du sier at Maynard er en pingle? At han er grunnen til at de "ikke liker konserter"?

Tror Maynard har deltat i nok konserter med A Perfect Circle og Tool. Så redd for konserter er han neppe.

 

Greia er at de ikke tourer i sommer så det er vell bare å utelukke Tool.

Siktet til hvordan de holder konserter, med Maynard gjemt langt bak på scenen. Er ganske interresant og se på. For all del, utrolig kule konserter og mye av det visuelle er fasinerende, men for en som ikke kjenner bandet spesielt godt er det lett å trekke sammenligninger med Maynard og Bob Dylan som aldri har likt konserter.

Lenke til kommentar
Jeg må slutte å lese i denne tråden. Blir bare deprimert over at jeg ikke får dratt i år. >: (

 

 

:/ Hva kan være mer viktig?

 

Men folkens! Leser en del inne på roskildesia, og der er det så mange som klager.. Som jeg skrev der også: er det bare jeg som tenker at jeg drar dit uansett og bandene får komme i tillegg? Blir jo en helvettes fest uansett. Skal dit for fjerde gang nå, og bandene har aldri vært avgjørende. Bare noe som gjør festen perfekt.

Lenke til kommentar

Vel, jeg kan jo si meg delvis enig der. Men slik setlisten er nå, så reiser jeg ikke. Stemningen teller nok mest, men å betale 7-8000 for en fest blir litt drøyt, spesielt for en gutt på 19 år. Jeg vil ha minst 2-3 band til som ønsker å se, før jeg bestiller. Noe jeg forsåvidt er ganske sikker på kommer.

Lenke til kommentar

De to siste årene har vært bedre enn hva så langt er annonsert (for meg..), så jeg har ikke helt bestemt meg for om jeg skal dra eller ikke. Men nå er det nå en gang så at selv om ikke all musikken er like bra er jo stemningen like rå hele tiden, så det blir jo nesten verdt å dra bare for å opplevel den enda et år. Vel, vi får se, håper de får noen flere interessante band for meg. Men man kan jo ikke være like heldig hvert år.

:roll:

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...