Gå til innhold

Sniktitt: Sony Ericsson Xperia X1i


Anbefalte innlegg

Hvordan er det mulig at Amobil kan bruke så lang tid på å teste denne telefonen?

Det er idag 13 dager siden dere fikk telefonen. Ingen skal fortelle meg at det tar 13 dager å teste en telefon. Dette er den siste krampetrekningen fra SE og en telefon som burde være viktigere å teste enn mange andre merker.

Uansett, testen er lovet i løpet av uken ser jeg og det blir uansett spennende å lese den når den en gang kommer.

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse
Hvordan er det mulig at Amobil kan bruke så lang tid på å teste denne telefonen?

Det er idag 13 dager siden dere fikk telefonen. Ingen skal fortelle meg at det tar 13 dager å teste en telefon. Dette er den siste krampetrekningen fra SE og en telefon som burde være viktigere å teste enn mange andre merker.

Uansett, testen er lovet i løpet av uken ser jeg og det blir uansett spennende å lese den når den en gang kommer.

 

Jo mer avansert en telefon er, dess lengre tid tar det å teste den (trur eg). :)

Når amobil bruker så lang tid på en mobiltest, tror jeg testen blir mer å stole på enn de som var raskt ute med sin test, for så å gi den dårligere karakter enn det den skulle hatt. Som f.eks. denne siden: http://www.dinside.no/data/mobil-og-tele/m.../art791373.html

Lenke til kommentar
Gratulerer så mye!!

 

Hva er førsteintrykket da?....Starter å mase med en gang jeg: Hvordan er tastaturet i forhold til norske bokstaver....? :!:

 

Nydelig telefon, er faktisk kjapp :!: ,

rom versjon 1.02.931.3 (dato 290808)

radio 1.06.25.29

protocol 52.43.25.24u

kjennes solid ut, mye tightere i slidingen enn htc touch pro

 

àü tasten nede til venstre brukes med a eller o for æøå (å a+5*àü tasten, å=a+9*àü, ø=o+7*àü)

Lenke til kommentar
Gratulerer så mye!!

 

Hva er førsteintrykket da?....Starter å mase med en gang jeg: Hvordan er tastaturet i forhold til norske bokstaver....? :!:

 

Nydelig telefon, er faktisk kjapp :!: ,

rom versjon 1.02.931.3 (dato 290808)

radio 1.06.25.29

protocol 52.43.25.24u

kjennes solid ut, mye tightere i slidingen enn htc touch pro

 

àü tasten nede til venstre brukes med a eller o for æøå (å a+5*àü tasten, å=a+9*àü, ø=o+7*àü)

 

Du nevnte å to ganger. Er det 9 ganger du trykker på àü-tasten for å få Å?

 

Må a-tasten holdes nede mens du trykker på àü-tasten?

 

Hva synes du om denne løsningen?

 

Misunnelig!! :grin:

Endret av osmano
Lenke til kommentar
Fikk min idag!!!! :p

Er sendt ut et begrenset antall til leverandører i Norge, ankom forhandler i går

 

 

Kom igjen fortell fortell hva syntes du??

 

Kjennes ut som kvalitet for å si det mildt, kun to steder med plast (rundt kameraet og i andre enden av batteri dekslet)

Skjermen er rå, tommeljobbing på skjermen er også knall bra, synes selv den er mye bedre enn andre telefoner mht sensitivitet (samsung omnia(testa for 14dager siden), diamond, touch pro og htc shift inkludert av nyere tlf)

Panel knappen åpenbarer 7 stk 'panels'

 

Men ellers ser den ut som en vanlig WinMob 6.1 Pro :D

 

Opera 9.5 2141 er inkludert (har også IE, men den fjerna jeg fra start menyen)

får testa telefonen bedre i ettermiddag

 

Blir trist å måtte si adjø til P1 nå når jeg har fått O9.5 til dne også :no:

Lenke til kommentar
Gratulerer så mye!!

 

Hva er førsteintrykket da?....Starter å mase med en gang jeg: Hvordan er tastaturet i forhold til norske bokstaver....? :!:

 

Nydelig telefon, er faktisk kjapp :!: ,

rom versjon 1.02.931.3 (dato 290808)

radio 1.06.25.29

protocol 52.43.25.24u

kjennes solid ut, mye tightere i slidingen enn htc touch pro

 

àü tasten nede til venstre brukes med a eller o for æøå (å a+5*àü tasten, å=a+9*àü, ø=o+7*àü)

 

Du nevnte å to ganger. Er det 9 ganger du trykker på àü-tasten for å få Å?

 

Må a-tasten holdes nede mens du trykker på àü-tasten?

 

Hva synes du om denne løsningen?

 

Missunnelig!! :grin:

 

 

Mente æ=a+9*àü

neida trykk a eller o eller andre taster som støtter aksent,(àü) så blar du deg igjennom alternativene

 

Selvfølgelig tungvint, men tastelayouten kan fikses (WinMob 3.parts prog) så du får lagt æøå ut på tastaturet

Lenke til kommentar
Gratulerer så mye!!

 

Hva er førsteintrykket da?....Starter å mase med en gang jeg: Hvordan er tastaturet i forhold til norske bokstaver....? :!:

 

Nydelig telefon, er faktisk kjapp :!: ,

rom versjon 1.02.931.3 (dato 290808)

radio 1.06.25.29

protocol 52.43.25.24u

kjennes solid ut, mye tightere i slidingen enn htc touch pro

 

àü tasten nede til venstre brukes med a eller o for æøå (å a+5*àü tasten, å=a+9*àü, ø=o+7*àü)

 

 

Du nevnte å to ganger. Er det 9 ganger du trykker på àü-tasten for å få Å?

 

Må a-tasten holdes nede mens du trykker på àü-tasten?

 

Hva synes du om denne løsningen?

 

Missunnelig!! :grin:

 

 

Mente æ=a+9*àü

neida trykk a eller o eller andre taster som støtter aksent,(àü) så blar du deg igjennom alternativene

 

Selvfølgelig tungvint, men tastelayouten kan fikses (WinMob 3.parts prog) så du får lagt æøå ut på tastaturet

 

 

Virkelig....på hardwaretastaturet?....eller mener du på skjermen....?

 

I så fall hva heter programmet...?

 

Tusen takk for din tålmodighet!! :thumbup:

 

Edit: Etter et rask søk på google kom jeg opp med dette: AE Keyboard Mapper. http://www.mobihand.com/product.asp?id=16872

Er det noe sånt du tenkte på?

Endret av osmano
Lenke til kommentar
Fikk min idag!!!! :p

Er sendt ut et begrenset antall til leverandører i Norge, ankom forhandler i går

 

 

Kom igjen fortell fortell hva syntes du??

 

Kjennes ut som kvalitet for å si det mildt, kun to steder med plast (rundt kameraet og i andre enden av batteri dekslet)

Skjermen er rå, tommeljobbing på skjermen er også knall bra, synes selv den er mye bedre enn andre telefoner mht sensitivitet (samsung omnia(testa for 14dager siden), diamond, touch pro og htc shift inkludert av nyere tlf)

Panel knappen åpenbarer 7 stk 'panels'

 

Men ellers ser den ut som en vanlig WinMob 6.1 Pro :D

 

Opera 9.5 2141 er inkludert (har også IE, men den fjerna jeg fra start menyen)

får testa telefonen bedre i ettermiddag

 

Blir trist å måtte si adjø til P1 nå når jeg har fått O9.5 til dne også :no:

Spørr sikkert dumt men hva er IE og hvorfor fjernet du den,, jeg har også en P1 kjempefornøyd men gleder meg til å få ny da

Lenke til kommentar
  • 2 uker senere...
Noen som kan gi meg et tips på hvordan jeg får ikonet for batteriet frem på skjermen,har ikke funnet ut av dette,tungvint å gå inn hele veien fra start menyen ,settings ,system og så batteri for å se mye strøm jeg har..

 

 

Sjekk ut Batti gir en lett synlig batteri indicator stripe på toppen av skjermen.

skulle jo tro at dette er mulig på tlf uten å laste ned et nytt program??

Lenke til kommentar
Noen som kan gi meg et tips på hvordan jeg får ikonet for batteriet frem på skjermen,har ikke funnet ut av dette,tungvint å gå inn hele veien fra start menyen ,settings ,system og så batteri for å se mye strøm jeg har..

 

 

Sjekk ut Batti gir en lett synlig batteri indicator stripe på toppen av skjermen.

skulle jo tro at dette er mulig på tlf uten å laste ned et nytt program??

 

Pa de fleste WM mobiler kan du få icon fram på top linjen, men Batti løsningen er bare så mye mere "cool" og synlig.

Endret av mobilehappy
Lenke til kommentar

Xperia er en strålende telefon, det er bare en bakdel som jeg ønsker å høre hva andre Xperia brukere synes om.

 

Kort tid etter at jeg kjøpte den hørte jeg en "skrangle" lyd når jeg ristet lett på telefonen eller bevegde meg når jeg snakket i den. Da jeg leverte den tilbake til forhandler, var de enig at ulyden ikke hørtes bra ut. Etter å ha fått den tilbake fra service, konkluderer de med at det skal være slik. Visstnok to tannhjul som skaper denne lyden.

 

For meg virker dette ikke bare billig, men også svært sjenerende siden denne lyden høres godt under samtale, hvis en er i bevegelse.

 

Noen andre som har en xperia som har noen synspunkter?

Lenke til kommentar
Jeg har også denne lyden på min Xperia. Virker som det er noe løst inne i telefonen når jeg rister på den.

 

Er vel også ganske nysgjerrig på om den skal være der, eller om det er noe galt med telefonen.

 

I følge Sony Ericsson service skal det være slik. Jeg testet selv en annen telefon i butikken som også hadde samme ulyd. Det er to tannhjul som skaper denne ulyden. Om jeg får reperasjonsskrivet igjen, skal jeg sitere det direkte. Jeg har tatt opp dette med forhandler for å sjekke muligheten for å heve kjøpet. Får en avklaring på dette i morgen.

Lenke til kommentar
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...