Gå til innhold

Norsk reklamefilm: COOP, "Ameriksaneren" fra 2001


edvinpedvin

Anbefalte innlegg

Er det lov å trekke inn reklamefilm her?

Jeg liker vittige reklamefilmer, og synes det er spesielt mye bra produsert i Norden!

Er generelt ute etter om det fins en sentral ressurs hvor temeaet diskuteres, og hvor det fins en multimediadatabase med masse stoff.

Man har jo for eksempel Kampanje.com, men såvidt jeg kan se, er det ingen søkbarhet i multimedia-arkivet deres.

Det fins også litegranne her:

http://video.nettavisen.no/na24propaganda

 

Akkurat nå leter og leter etter den COOP-reklamen hvor noen amerikanere vil "buy something in Norway"..

De ringer til "en av eierne", som viser seg å bare være en helt vanlig fyr. Dette er en del av "litt Ditt"-budskapet til COOP.

 

Noen som vet hvor man kan finne den?

Den er visst produsert i 2001 av svenske Mekano Film & TV, for Virtual Garden (kreativt byrå som visstnok ikke fins lengre).

 

mvh;

Edv!n

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Husker kampanjen Coop hadde der de skrøt over at du kunne levere tibake hva som helst, selv om du hadde brukt opp varen, og få pengene tilbake uten noen spørsmål eller noe sånn.

 

Det er bare piss! Jeg og noen kamerater tenkte vi skulle sjekke om de holdt ord. Vi kjøpte en flaske iste og fikk bytta den fordi "den smakte rosa" ( :!: ), men da vi skulle bytte enda den isteen vi fikk i bytte med den forrige et par minutter senere fordi "den smakte forløpen børstemark" ble vi kasta ut :hrm:

 

BOIKOTT COOP!

Lenke til kommentar
  • 10 år senere...
  • 11 måneder senere...

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...