Gå til innhold

Hva er det første spillet du spilte?


Anbefalte innlegg

Det første må vel ha vært Supermario. Jeg husker at vi faktisk pleide å leie(!) både konsoll og spill fra videosjappa. Fantastisk ^^

 

Er moro å se at mange har spilt de samme spillene som meg, som Jazz Jackrabbit og Duck Tales. Et annet spill jeg og søstra mi spilte utrolig mye var Mortal Kombat III - inntil mamma mente at det var for mye blod for to små jenter som oss :p (Ganske vittig å tenke på nå, når man ser hvor lite troverdig de blodsprutene egentlig er ^^)

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse
Vanskelig å huske riktig, men Airwolf, double dragon eller bubble bobble på Commodore 64 er nok ikke langt fra sannheten. På C64 var det iallefall.

 

Husker det godt faktisk :p

Jeg var 5 år og hadde nettopp fått meg en ny kamerat som hadde PC. IBM og greier :D

Så hadde han Blues Brothers spillet (nummer 2, som kom i 1993)

 

blues2-001.png

 

 

 

Det første må vel ha vært Supermario. Jeg husker at vi faktisk pleide å leie(!) både konsoll og spill fra videosjappa. Fantastisk ^^

 

Husker vi gjorde det vi også.

Leide Sega MegaDrive(elns), med Street Fighter og Sonic på videosjappa :p

Endret av mhm.
Lenke til kommentar
  • 11 år senere...
  • 2 uker senere...

Spilte diverse spill der og da som barn. Gjorde ikke det som tenåring, da jeg så på det som en barnslig ting som ikke kunne by på emosjonelle opplevelser slik som filmer. Det var helt til jeg prøvde et skrekk-skytespill kalt FEAR i sommeren 2009.
Det var det som fikk meg til å begynne med videospill design

Lenke til kommentar
  • 2 uker senere...
  • 2 uker senere...

Husker jeg var på besøk hos noen. Fikk sitte sammen med en eldre gutt i familien som hadde Amiga. Han hadde akkurat fått seg ett helt nytt spill, flachback. Tror ikke jeg fikk prøve det, men spilte derimot super offroad og senere den helga super mario på nes. Jeg trodde helt til nå der var mitt første møte med spill. Men google søk sier st flachback kom i 92. Da var jeg 9 år. Veit jeg peøvde super mario, duck hunt og turtles på nes antagelig lenge før det.

Selv fikk jeg sega megadrive i 91-92 og spilte sonic og super hang on som de første spille e der.

Lenke til kommentar
  • 1 måned senere...

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...