Gå til innhold

Feature: Konsollene ingen ville ha


Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse

CD32 døde antakelig fordi Commodore ikke fikk selge den i USA pga en patentstrid. (Ja vi elsker patenter..) Dette førte nok også til Commodores kollaps. CD32 kunne kanskje reddet Commodore hadde den blitt den suksessen den kunne blitt. Det var muligheter for å plugge i en Addon som gjorde maskinen til en fullverdig A1200 med CDROM. Jeg kjøpte en CD32 i 1993 til 2000 kr fra Applause Data, noe som jeg trodde var et røverkjøp (før C= gikk konkurs..)

Lenke til kommentar
Gjest Slettet-p4PIYwb6

Jeg har hvertfall hatt mye glede av N-Gage. :love:

For en del år siden, når telefonen var ny gikk mange timer med på Tony Hawk, Worms og Fifa. De spillene passet perfekt og med bluetooth ble multiplayer virkelig gøy.

(Problemet med batteri og bytte av spill slet vi vel ikke så mye med da vi hadde et minnekort med alle spillene på :hmm:)

Lenke til kommentar

Virtual Boy er en meget spesiell opplevelse, som må nytes i ca. 10min intervaller. Fikk tak i en slik for en stund siden, og må si at den er veldig morsom. Jeg kan imidlertid forstå skuffelsen blant mange da den ble lansert, det var jo tross alt ikke noe mer enn en glorifisert gameboy. Det faktum at man reagerer på lys som et troll etter noen minutters spilling hjalp nok heller ikke.

Lenke til kommentar

Jeg savner Sega 32X, Sega Nomad og Game Boy Micro.

 

Dreamcast ER den beste konsollen i manns minne. Tenk på det, internettspilling med mikrofon og nedlastbart innhold, cell-shading, kontroller med trykksensitive skulderknapper, enkel å programmere, lav pris og noen av de beste spillene som finnes.

Lenke til kommentar
Utviklingen av Lynx var forøvrig litt interessant. Det originale selskapet bak plattformen var nemlig ikke Atari, men Epyx

Ah. Jeg har alltid synes at California Games-versjonen til Lynx var den suverent beste og lurt på hvorfor, men da er det kanskje ikke så rart.

Endret av Isbilen
Lenke til kommentar
Game Boy Micro.

Eh, what?

 

Gameboy Micro er bare en "miniversjon" av Gameboy Advance som tilsammen har solgt over 85 millioner enheter!

GameBoy Micro is one, oops! Så en engelsk video XD (faktisk helt sant).

 

BTW, GameBoy Micro solgte ca. 2 mill (se her) og er sett på som en flopp.

 

Jeg synes også at 5200 var langt verre enn 7800. 5200 kunne ikke spille 2600 spill og kontrolleren ble ødelagt med nesten en gang. 7800 var BTW svakere, men bedre generelt.

Endret av Ty4on
Lenke til kommentar

Har vært en Amiga fanboy og selvsagt hatt en CD32 maskin i hus og spilte PGA European Tour på den ofte, men når man kunne kopiere hele CD'en på harddisken til min 4000, så ble den for det meste liggende urørt og er nå gudhvethvor. (Skylder på min lillebror)

Lenke til kommentar
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...