Gå til innhold

Hva vil dere ha i et podcast?


Anbefalte innlegg

Hei. Jeg sjekker temperaturen for å starte med podcasting med hovedfokus på gaming, serier, filmer og merkelige nyheter. Personlig liker jeg podcasts veldig godt og har lyst til å gjøre det selv. Podcasts jeg har sansen for er hovedsakelig 1UP, Gamespot og IGN sine. Et show for datainteresert ungdom, da veldig mange er i tillegg interesert i filmer og serier. Jeg har lyst til å lage en morsom lytteopplevelse som kan få tiden til å gå; Enten det er på bussen, på jobb eller i køen på vei hjem.

 

Jeg har fra før tatt litt temperaturen på om jeg faktisk egner meg som vert for podcaster. Mange av vennene mine sier jeg har en god stemme som de ville hørt på. Om de mener det for å ikke såre meg er jeg ikke klar over, så jeg får stole på vennene mine. Av natur er jeg en saklig person som gjerne kommer med en spydig kommentar en gang i blant. Jeg ønsker selvfølgelig ikke å slite ut lyttere med både mer eller mindre gode vitser =). Jeg snakker stavangerdialekt, som er kåret til norges styggeste, spesielt når en av det mannlige kjønn snakker det. Tror likevel at det ikke har så mye å si hvis folk blir underholdt. Jeg har selv stor interesse til gaming og relatert og så har mange av mine kompiser. De jeg har tenkt å ta med er gode til å snakke og har stor kompetanse på området de snakker om stort sett.

 

Spørsmålet er da som følger. Er dere interessert i et podcast som tar opp nyheter om gaming, serier, filmer, gadgets og nyheter innenfor disse feltene? Er det noe dere kunne hørt på?

 

Er klar for kritikk og skarpe meninger, men hvis dere har tenkt å flame og ikke komme med konstruktiv kritkk, vær snill å ikke post. Jeg er kun interesert i forbedringer og noe evnt dere savner. Er ikke så kjekt å få dømt sin store drøm nord og ned =)

 

Fyr løs!

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

For å svare på spørsmålet ditt: tja! Jeg tror dette absolutt er en spennende ide. En god, allround podcast som du foreslår er noe jeg godt kunne tenkt meg å legge til min allerede eksisterende liste med casts. MEN, da er det en del ting som må sitte, godt. Stavanger dialekten tror jeg kan funke bra :)

 

- Bør ikke være for langt. Jeg tror du vil tjene på å holde det litt kortere en den du føler du kan klare. Et kortere program med mye innhold hvor en tenker "ferdig allerede? Jeg vil ha mer!" er et godt utgangspunkt. Utvid heller senere.

 

- Vær fokusert. Ikke bare sleng inn litt her og litt der, lag deg klare segmenter, med klare lenger. Feks. 10% intro, 20% Generel gaming, 20% generel teknologi, 15% film, 10% Tv-programmer, 15% news/gadgets og 10% avsluttning, eventuelt slå sammen, og la disse segmentene være klare for lytteren. Kanskje noe bare skal være med annahver gang? La det være klart for lytteren hva dagens podcast har.

 

- Du MÅ vite hva du snakker om. Ingenting er mer irriternde en folk som ikke vet hva de snakker om.

 

- Prøv å gjøre deg forskjellig fra andre, ikke snakk om det alle andre snakker om for mye. Ikke snakk for mye om konsollkrigen og ikke snakk for mye om heroes, det har vi alle hørt nok om. Grav heller fram tv-serier/spillnyheter ikke alle har hørt om. Hvem vinner feks det håndholdte konsollmarkedet? Langt mindre omtalt tema.

 

- Bruker interaksjon. Ha en epost for feedback, og hvor du kanskje kan få materiale, eller ta imot inlegg du kan bruke for å snakke om et tema.

 

Håper dette er noe hjelp, jeg kommer vel i alle fall til prøve podcasten din, skulle du lage en!

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...