Gå til innhold

Åtte ting som er galt med Android-mobilen


Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse
Det er ikke mulig å bruke andre e-posttjenester enn dette

 

Betyr dette at du ikke kan sende/motta epost fra en annen epostleverandør enn Gmail? Du kan ikke bare legge til en vilkårlig POP-konto?

 

Ellers gjør mangelen på Synkronisering med PC det hele uaktuelt for min del! Dog det er bedre at den ikke gjør det enn at den gjør det dårlig og upålitelig (ref: iPhone).

 

Men som det blir nevnt, så kan nok det aller meste, hvis ikke alt legges inn ved hjelp av programvare!

 

Angret plutselig ikke på at jeg bestilte en HTC Touch Pro på Mandag :D

Endret av Lokii
Lenke til kommentar

Nå skl det jo sies at de fleste "feilene" er feil på hardwaren, altså HTC. Blir litt feil å si at det er feil/mangler i platformen.

Men, så klart er det fortsatt mange mangler i android. Men dette kommer jo! er jo en grunn til at det er åpen. Bare se på div. linux distroer, er det noe som mangler lages det. Enkle ting som epost leser, sync og video støtte kommer nok raskt.

 

Eneste store problemet med denne telefonen er t-mobile.

 

Vi får håpe noen kommer med en åpen telefon snart også, ikke bare et åpent OS på en lukket telefon. :yes:

Lenke til kommentar

Blir litt mye sammenblanding av Android som plattform og akkurat denne HTC-telefonen. For mange av manglene gjelder bare akkurat denne modellen her.

 

Fordelen i forhold til iPhone er jo at Android er en åpen plattform, så vi kommer nok til å se mange spennende og bedre telefoner etterhvert, fordi flere produsenter kan lage utstyr, i motsetning til Apple som holder godsakene for seg selv.

 

Men ja, noen av manglene som er listet opp burde vært på plass før lansering.

Lenke til kommentar
Du kan være sikker på at det kommer programvare som lar deg synkronisere med PC-en din, e-postprogrammer som lar deg bruke en hvilken som helst e-posttjeneste og kalenderprogramvare som lar deg synkronisere med en hvilken som helst kalender.

Helt sikkert, men for meg som bruker er det viktigere å kunne ta kontakt med noen og holde dem ansvarlig for feil som kan oppstå. Om det er en 18-åring fra Ukraina som har hacket sammen en halv-ferdig Exchange-støtte så føler jeg meg ikke akkurat like sikret som om Google selv hadde laget dette. At de ikke gjør det har ingentinig med "vi vil at ting skal være åpne" å gjøre, det handler rett og slett om latskap og/eller ansvarsfraskrivelse.

Lenke til kommentar

mange av programvare-punktene skulle det ikke overraske meg om en finner løsninger på i "marketplace" ganske kjapt.

 

når det gjelder maskinvare, som mangel av minijack, er det HTC som må ta skylda, ikke google...

 

og så kan en undres hvor mye av manglene skyldes krav eller annet fra t-mobile.

 

med 3 parter inne i bildet så kan det være en god del "gi og ta" ute å går...

Lenke til kommentar

Ting jeg ikke likte med HTC G1? Kan føye på noe til de åtte punktene i artikkelen:

 

9. Ikke radio.

 

10. Dårlig formatstøtte for lyd (og bilder).

 

11. Ikke blitz eller søkerlys på kameraet.

 

12. Ikke dual-SIM.

 

13. Fjern de siste knappene på forsiden. Helt unødvendig å ha når man har en berøringsskjerm.

 

14. Skjermen kunne vært enda litt større enn 3,2" synes jeg.

 

15. For lite med 192MB internminne.

 

16. Svakt batteri.

 

 

Dessuten avventer jeg tester for å se om GPS, kamera og lyd er noe bra, før jeg dømmer disse.

 

Android er nok ikke ferdig utviklet ennå, nei. Skuffende lansering av Google og HTC.

Endret av Prognatus
Lenke til kommentar

Håper neste mobil Android kommer på er mer komplett.

Dette er skuffende, satt spent i sofaen med laptopen og venta på en komplett mobil som kjørte Android.

 

Har veldig lyst på G1, men de fordømte tullingene på HTC måtte bare ødlegge designet og sånt! (Ingen Minijack snakker for seg selv!)

 

Software problemene kan løses lett, så er i grunn bare skuffet over designet.

Lenke til kommentar
Nå skl det jo sies at de fleste "feilene" er feil på hardwaren, altså HTC. Blir litt feil å si at det er feil/mangler i platformen.

Men, så klart er det fortsatt mange mangler i android. Men dette kommer jo! er jo en grunn til at det er åpen. Bare se på div. linux distroer, er det noe som mangler lages det. Enkle ting som epost leser, sync og video støtte kommer nok raskt.

 

Eneste store problemet med denne telefonen er t-mobile.

 

Vi får håpe noen kommer med en åpen telefon snart også, ikke bare et åpent OS på en lukket telefon. :yes:

 

Feil 5 og 7 er vel hardware, resten er såvidt jeg kan se software? Jeg skjønner ikke helt at de fleste av punktene skal være hardware-problematikk.

 

AtW

Lenke til kommentar

Jeg er enig i det meste folk skriver her, men dette er nok bare en lansering av platformen.

Den har jo enormt potensiale, jeg spår at dette kommer til å bli "geek" platformen nummer en i løpet av et par år. Tenk hvis noen lanserer en HW-versjon med super-kamera, en bra stor skjerm som går helt ut i kantene, fjerner knappene, mini-jack og hele pakka + at programvaren har kommet så langt at den sync'er med alt, spiller av alt... masse wlan-hacker tools fra linux spesial-tilpasset... gimp versjon tilpasset, kde desktop eller annet om man vil++

mange skjønner sikkert hva jeg mener.

Lenke til kommentar
×
×
  • Opprett ny...