Gå til innhold

Ny kjøler til E6750


Chief_R-W

Anbefalte innlegg

Hei.

 

Har tenkt å bytte kjølepasta snart , tenkte med det samme å kjøpe ny kjøler for en ordentlig oppussing.

Har stock kjøler nå. Overklokket fra 2.66 til 3.60. Funker stabilt og greit men lyst på mer kjøling.

Skal ha en stillegående kjøler maks 19db, gode festemekanisme (stock hadde puslete festeløsning synes jeg)

Og koste rundt 300kr.

 

Noen som har et tips :)?

 

 

Chief_R-W

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse
Hei.

 

Har tenkt å bytte kjølepasta snart , tenkte med det samme å kjøpe ny kjøler for en ordentlig oppussing.

Har stock kjøler nå. Overklokket fra 2.66 til 3.60. Funker stabilt og greit men lyst på mer kjøling.

Skal ha en stillegående kjøler maks 19db, gode festemekanisme (stock hadde puslete festeløsning synes jeg)

Og koste rundt 300kr.

 

Noen som har et tips :)?

 

 

Chief_R-W

 

1 GHz klokk på stock kjøler? Ikke verst :thumbup:

 

Festemekanismen for intels 775 er nå bare sånn den er. Regner med det er 4 pushpins den er festet med? Vil du unngå de, må du nesten montere en bakplate, dvs ta ut hovedkortet.

 

Noen andre får i så fall anbefale en kjøler under 300 kr med bakplate, da jeg desverre ikke vet om noen..

 

Under 19db klarer vel en del kjølere, dog da med viften på laveste innstilling - dvs. med en 120mm vifte.

 

Isåfall har jeg to alternativer - begge uten bakplate - men som er blant de beste når det gjelder ytelse:

 

OCZ Vendetta 2 til 295,-

 

Xigmatek HDT-S1283 til 365,-

 

 

Finner de desverre ikke på lager noe sted, så ikke mye hjelp i meg ;)

 

Et alternativ kan være å kjøpe en billigere kjøler og montere på en 120mm vifte selv med strips el.l.?

Endret av runniz
Lenke til kommentar

Takker for fine svar :)

 

Nå trodde jeg gjorde en STOR tabbe igår. Skulle bytte kjølepasta og litt klumsete så satte jeg av CPUen på en sånn CPU eske som du typisk får i bulk utgave sånn hard isapor. Der lå det litt rester av artic silver 5 og klarte å få det på et par pins under CPUen.

Trodde virkelig jeg hadde tabbet meg ut , for etter jeg tørket det av kortsluttet pcen bare.

For da jeg tok ut cpuen av sokkelen startet pcen.

Kjøpte meg ny E8400 igår , samme skjedde.

Men hva med å sette inn ATX12v 4pins kontakta :p

Så da har jeg fått klokket den fra 3.0 til 4.0 GHz :)

Boxed som fulgte med E8400 var mye mer spinkel enn E6750 kjøleren så bruker E6750 kjølerer istedet for E8400. Med 4GHZ så ligger den på rundt 42 idle og 60 load.

Så blir nok å kjøpe en kjøler til å montere med plate bak hovedkortet.

 

Takker for svar også :)

Lenke til kommentar
Gjest Slettet+2135415

XIGMATEK Red Scorpion S1283 CPU Cooler

Hvordan er den i forhold til HDT-S1283 bortsett fra å være dyrere?

Den er i motsetning til HDT-S1283 på lager. Ser rimelig lik ut, bortsett fra litt mer "fancy" vifte.

Lenke til kommentar
XIGMATEK Red Scorpion S1283 CPU Cooler

Hvordan er den i forhold til HDT-S1283 bortsett fra å være dyrere?

Den er i motsetning til HDT-S1283 på lager. Ser rimelig lik ut, bortsett fra litt mer "fancy" vifte.

 

Den yter dårligere enn S1283 og er dyrere..

 

Men det er fremdeles en god kjøler.

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...