Gå til innhold

Oktoberfest 2008 | Fast brennvidde


Anbefalte innlegg

En god tradisjon må gjentas, så vi slår til med oktoberfest i år også. Ingen store endringen siden ifjor.

 

Regler.

  1. Du skal kun benytte et objektiv med fast brennvidde fra 1.oktober til 31.oktober (zoomer er ikke lov).
  2. Du kan maksimalt laste opp sju bilder i løpet av en uke.
  3. Du kan maksimalt delta med ett bilde fra en og samme dato (har du to kanonbilder fra samme dato må prioritere)
  4. La bildene ha exif-info.
  5. Bildene som legges inn skal ikke være større enn 1280 piksler i lengste lengde.

Når måneden er over velger du de 3 bildene du liker best, så lager vi en samletråd med alle de beste bildene.

 

Deltagernivå.

Ønsker du å delta, så melder du deg på i denne tråden.

 

Du kan velge om du skal delta som entusiast eller amatør.

Som entusiast tar du kun bilder med kamera/objektiv kombinasjonen du har valgt for oktoberfesten. Uansett fotografiske oppgaver.

Som amatør kan du bruke annet utstyr når du ikke bruker tid på utfordringen. Du kan kun poste bilder som er tatt med kamera/objektiv kombinasjonen du har valgt deg ut.

 

For de som ikke er hard-core entusiaster (som tar bilder hver dag), så bør disse kravene følges.

  • De dagene du jobber med utfordringen, så bør du sette av minst en halv time.
  • Du må laste opp minst 10 bilder i løpet av måneden.
  • Du må laste opp minst 2 bilder hver uke.

Deltagertråd.

 

Du skal opprettte en egen tråd i forumkategorien Fotografering > Utfordringer, hvor du legger inn et bilde for hver dag. Kommentarer fra andre er velkomne; se det som en bildekritikk.

 

Navnet på tråden må følge gjeldene regler for forumet. Jeg anbefaler på det sterkeste på bruke følgende format:

 

Oktoberfest 2008 - brukernavn - objektiv

 

For eksempel:

 

Oktoberfest 2008 - tomsi42 - EF 28mm f/2.8

 

Bildene som legges inn skal ikke være større enn 1280 piksler i lengste lengde. Info for å legge inn bilder finner dere her.

 

Ein Prosit,

Tom

 

edit: Lagt inn link til påmeldingstråden

Endret av tomsi42
Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse
Nå er det jo nesten bare jeg som kjører i entusiastklassen så langt. De fleste kjører "amatør", og da er det jo fritt frem til å bruke andre objektiver utenfor utfordringen.

Det er nesten grunn nok til å kutte ut amatør klassen. Men jeg vil i så fåfall diskvalifisere meg selv. Jeg skal i en familietragedie litt ut i Oktober, og kun bilder med mitt valgte fast-objektiv blir ugreit. Men resten av Oktober blir det 24mm, også siste dag av ferieturen.

 

Tom

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...