Aasgaard Skrevet 16. september 2008 Skrevet 16. september 2008 Er vel alltid slik at noen er mer plaget enn andre. Selv har jeg store problemer med det. Faktisk såpass store at det er vanskelig å få anmeldt spillet. Har møtt på to forskjellige bugs som har ført til at jeg har måttet starte helt på nytt (på tross av at jeg har flere savegames). Først spilte jeg det en god stund, men kom til en bug, en som fører historien videre, nektet å snakke med meg. Jeg patchet spillet, men da ble savegamet ubrukelig. Så prøvde jeg retail-versjonen (istedet for en review-kode, som jeg spilte på først). Her fungerte savegamene igjen, men bugen var der like herlig. Så jeg patchet opp og begynte på nytt. Etter å ha spilt noen timer igjen, møtte jeg på en annen bug som hindrer historien fra å gå videre. Herlig. Har også opplevde ganske mange tilfeller av at sideoppdragene ikke fungerer. Du blir for eksempel bedt om å forsvare en plass ingen angriper, eller du får i oppdrag å knerte fiendene på en plass, men når du har gjort det, skjer det ingenting.
VgRD Skrevet 16. september 2008 Forfatter Skrevet 16. september 2008 Hmmm, teit at noen skal ha så problemer. eneste bugget jeg har møtt på til nå er at folka mine har en tendens til å dutte meg inn i ting:P så jeg setter meg fast, men så fort de fjerner seg går det greit igjen.
Lange Skrevet 16. september 2008 Skrevet 16. september 2008 Collision detection er ganske dårlig. Du blir dytta av folk før de er nær deg ><
Snerk Skrevet 16. september 2008 Skrevet 16. september 2008 (endret) Bah, prøvde med mye tweaking men alt annet enn "static lighting" resulterer i for lav fps på min m1530, 8600gt 256mb. Går glipp av en del eye candy nå, men til gjengjeld kan dytte resten av grafikk opp på max. Har ikke spillt så mye enda, men so far so good. Håper bare historien holder mål i forhold til orginalen. Og ja, ingen bugs ennda. Men det kommer nok noe rusk etterhvert. Endret 16. september 2008 av Snerk
The Stig Skrevet 16. september 2008 Skrevet 16. september 2008 Kremt, og det vet fordi du har prøvd det, eller? Per nå har det kommet 5 patcher siden spillet ble anmeldt på 1.0 eller 1.0.1, VELDIG mye er fikset - så blir litt fortvilt når folk klager kun på bakgrunn av hva de har lest. Ja, fordi jeg har prøvd det. Hmm, du har prøvd det, men ikke kjøpt det. To alternativ jeg ser som mulig da, og ingen av de to vil jeg tørre å påstå at gir deg et riktig bilde av spillet. -- Det er en bug som har irritert meg en god del, hvilket er det faktum at alt av NPCer er OL-mestere i granatkasting. Det kan være "litt" frustrerende å plutselig få en granat perfekt plassert under beina, klokka 3 på natta i stupmørket.
genesis Skrevet 16. september 2008 Skrevet 16. september 2008 (endret) Jeg synes det er rart at såpass mange "lovpriser" GSC for hvor "flinke" de er som kommer med patches, når spillet ikke skulle ha blitt gitt ut in-the-first-place med så mange ting som ikke virker.Etter å ha kjøpt spillet via steam, vil det "by default" auto patches?Da blir vel alt av savegame korrupt, som i forrige stalker?The Stig;Hvorfor vil du tro at Thomas ikke har fått ett korrekt bildet av spillet om han har prøvd det hos en venn? (får jeg lov til å anta dette?)Jeg tror dette spillet er helt i blinken for meg hva angår gameplay, slik det er ment å være. Å måtte starte helt på nytt pga. disse problemene hadde nok "satt meg ut av spill"Når det først blir innkjøp, blir det nok via steam. Er ikke stor fan av å springe frem og tilbake for å sette i noe plate. Endret 6. januar 2014 av Zeph
The Stig Skrevet 17. september 2008 Skrevet 17. september 2008 Heh, nei, jeg mener det blir feil om man kun prøver spillet i 1time og deretter sier at spillet er både ubalansert og fult av bugs. Man kan jo selvsagt ha vært svært uheldig, og møtt på alt av bugs som er på den timen, men det virker tvilsomt. Og som sagt tidligere har jo spillet allerede blitt patcher noen ganger siden slipp.
minimum payne Skrevet 17. september 2008 Skrevet 17. september 2008 etter å ha lest denne tråden så bestiller jeg det over steam... NÅ! elsker fps hehe
Selvin Skrevet 17. september 2008 Skrevet 17. september 2008 Er det nødvendig å ha spilt Stalker først? Eneren fenget med i mindre grad, så jeg er i tvil om jeg vil kjøpe Clear Sky...
Viking45 Skrevet 17. september 2008 Skrevet 17. september 2008 Jeg har ikke vært borti noe særlig bugs enda, spilletid ca 5 timer. Det med at du blir bedt om å ta over et sted, og ingenting skjer når du har drept alle stusset jeg også på men fant ut at oppdraget løser seg når resten av gjengen kommer frem dit og ser at ingen er i live. Ellers er jeg meget fornøyd med spillet, syntes det er klar forbedring av 1`ern (Som jeg også likte veldig godt)
VgRD Skrevet 17. september 2008 Forfatter Skrevet 17. september 2008 Til Selvin: Ikke nødvendig men sikkert ett lite pluss, da du ser områder fra SoC og mange karakterer som er gøy å se igjen. På en annen side er det litt morsomere når du ikke har sett noe før og alt er nytt. Clear sky er mer basert på warfare og mer skyting enn Soc som var litt mer grøsser spill. Men Clear sky skremmer meg litt forde
fpsplayer Skrevet 17. september 2008 Skrevet 17. september 2008 Krever det nye Stalker bedre pc enn det første?
perpyro Skrevet 17. september 2008 Skrevet 17. september 2008 Virker som det er gjort noen grep med tanke på bedre grafikk men det ser fremdeles ut som stalker har den samme AMD dobbeltkjerne problemene som det første hadde med at det lugger gjevnlig. Best resultat får jeg med å kjøre spillet på kun en kjernen men da merker jeg at maskina sliter når landskapet blir badet i sollys samtidig med at det er mye folk rundt meg. Dette problemet hadde ikke første versjonen på samme maskina som nå. Så litt høyere maskinvarekrav virker det som det har blitt.
Lange Skrevet 17. september 2008 Skrevet 17. september 2008 Det her er Prequel til det første spillet så du trenger nok ikke å ha spilt SoC. Men du burde Bra spill begge to. Har kommet noen bra mods nå også til det første ihvertfall.
Windoge Skrevet 18. september 2008 Skrevet 18. september 2008 Er vel alltid slik at noen er mer plaget enn andre. Selv har jeg store problemer med det. Faktisk såpass store at det er vanskelig å få anmeldt spillet. Har møtt på to forskjellige bugs som har ført til at jeg har måttet starte helt på nytt (på tross av at jeg har flere savegames). Først spilte jeg det en god stund, men kom til en bug, en som fører historien videre, nektet å snakke med meg. Jeg patchet spillet, men da ble savegamet ubrukelig. Så prøvde jeg retail-versjonen (istedet for en review-kode, som jeg spilte på først). Her fungerte savegamene igjen, men bugen var der like herlig. Så jeg patchet opp og begynte på nytt. Etter å ha spilt noen timer igjen, møtte jeg på en annen bug som hindrer historien fra å gå videre. Herlig. Har også opplevde ganske mange tilfeller av at sideoppdragene ikke fungerer. Du blir for eksempel bedt om å forsvare en plass ingen angriper, eller du får i oppdrag å knerte fiendene på en plass, men når du har gjort det, skjer det ingenting. Vet i tillegg om bugs som gjør at krigen mellom de forskjellige faksjonene stopper helt opp. Har hele tiden akseptert bugs i spill, men dett er ærlig talt første gang jeg er borti bugs som gjør at hele spillet må startes på nytt.
termi.- Skrevet 18. september 2008 Skrevet 18. september 2008 Har spilt igjennom hele spillet nå, crasha et par ganger, men ellers virka alt toppers. Kan heller ikke si jeg kom over noen bugs som gjorde at jeg måtte starte på nytt... Annbefaler i allefall å kjøpe spillet, hadde den "ulovlige" typen og det crasha hele tiden,som igjen gjorde saves ubrukelige. Også massevis av bugs, som er nevnt flere ganger over her:) Kjøpte mitt over steam, til en pris som er mer normalt for et spill:)
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå