Gå til innhold

Software - Tips & Tricks HTC Touch Pro


mads182

Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse
noen her som har fått håndskrift gjenkjenning til å fungere, enten via andre programmer eller slik det egentlig skal fungere iht. manualen?

 

'Velg pilen Inndatavelger og velg deretter Andre inndatametoder>Transkribering'

Jeg forstår ikke hvorfor HTC velger å FREMDELES oversette den biten av manualen når den inntadametoden er fjernet fra norske ROMs...

Lenke til kommentar

ikke bra nei, hadde vært en sinnsykt kjekk funksjon å ha.

 

Vet du om det finnes software med støtte for norsk håndskrift gjenkjenning, evt som er uavhengig av språk?

 

Et program som kunne ha kjent igjen tekst man skriver på skjermen burde ikke trenge å være språkavhengig, trenger ikke auto-korreksjon for å si det sånn.

 

EDIT:

skal teste ut en trial på MyScript Stylus POCKET PC v3.3, om noen har testet andre er det bare å dele erfaringene :)

Endret av another_visitor
Lenke til kommentar

Har hatt min tlf en stund nå, og er meget godt fornøyd. Men med et par unntak.

Jeg overførte noen Avi-filer(fra 2 til 7 mb ca), men når jeg prøvde å spille dem av, kom bare en beskjed om "kan ikke spille av filen". Prøvde så å innstallere TCPMP, uten at det hjalp. Da får jeg opp beskjed om "unknown file format". Hvilket er merkelig, for filene fungerer utmerket på WMP på pc'en min.

I tillegg så er det enkelte web-sider hvor som jeg ikke får fullt utbytte av, pga flash-innhold. Prøvd å installere flash player 7, for windows mobil, men det hjelper ikke.

Noen forslag?

Lenke til kommentar
  • 4 uker senere...

Angående HTC Touch Pro. Hva er forskjellene på Engelsk Generisk versjon av Windows Mobile og Nordisk versjon? Utover de selvfølgelige ting som mangelen på æøå, og engelske menyer.

 

Er det forresten veldig tungvint å skrive æøå ad omveier, om man har engelsk versjon? Og hvordan gjør man det i såfall. Jeg vurderer hvilken versjon jeg skal kjøpe meg, og pga fallet i den norske kronekursen har prisforskjellen mellom versjonene minsket.

Forresten, når HTC en gang i fremtiden sannsynligvis tilbyr gratis oppgradering av OS, slik som de har nå for WM5 brukere, vil det da være noen forskjell om man har engelsk eller norsk OS.

 

Jeg spør fordi jeg sannsynligvis kommer til å bruke telefonen mye til å skrive på engelsk, og også er mer glad i det engelske språket. Men jeg ønsker at det ikke skal være alt for tungvint å skrive på norsk heller.

Endret av Strategos
Lenke til kommentar
  • 1 måned senere...

Hei.

 

Noen som kan forklare meg hvordan man deaktiverer SMS-tråd på denne telefonen?

Jeg har bestilt telefonen, og den er på vei i posten, dessuten er det en jeg jobber med som også vil deaktivere dette :)

 

Så en liten beskrivelse på hvordan dette gjøres hadde vært fint :)

 

Mvh

Brandsro

Lenke til kommentar
  • 4 uker senere...

Nå har jeg akuratt gått til anskaffelse av en HTC Touch Pro, men jeg får ikke innstallert noen programmer til den. Jeg har en Macbook pro med Mac OS X 10.5 og bruker Missing Sync til å synkronisere touch'en. Kalender, kontaktlister etc blir synkronisert uten problemer, men det virker ikke som programmene dukker opp på touch'en. Noen som har opplevd lignende problem?

Lenke til kommentar

Jeg prøver å innstallere en .cab fil, men det virker ikke å trykke på den. Når jeg holder pekeren inne på .cab filen får jeg heller ikke noen alternativer som "åpne" eller "installer". Irriterer meg grenseløst at jeg ikke får innstallert programvare på HTC'en.

Lenke til kommentar

Mistenker at du ikke bruker fingeren :p . (...eller stylus)

Etter at du har lagt over filen på mobilen. Går du inn via "start" >På mobilen< velger vider "Programmer" velg så "Filutforsker". Finn så mappen/lagringskortet (der du puttet filen) og trykk med fingen på filen(eller bruk stylus).

Alternativ kan du innstallere denne filen (vet ikke om den fungerer i Mac'en) Dette er en Exe fil, som heter CabviaActivSync (Husker ikke hvor jeg fant den, men tror det var inne på Xda). Med denne innstallert trenger du bare å koble mobilen til pc'en med usb, høyreklikke .Cab filen, og velg "CabviaActivSync", så blir .cab filen innstallert direkte fra pc'en til mobilen.

Endret av GbNoR
Lenke til kommentar

Noen her som sliter med å koble til blåtann-enheter? min nye Touch Pro finner bare mitt gamle sett (Nokia HS-11W) men ikke min nye Nokia BH-600, den finner heller ikke pcen eller et Jabra-blåtannsett som ligger her. Har forsøkt å google og google, men finner ikke noe løsning på problemet. Er det noen som har forslag til løsning på det? Forøvrig masse matnyttig i dette forumet :D me like :D

Lenke til kommentar

Jeg har testet tomtom 7.0 til København i jula. Den sa jeg skulle bruke 7 timer, noe som er 1.5 time lenger enn min Nokia Maps 2.0 så jeg skulle bruke. 5.5 time ble brukt.

 

Når jeg velger Mysen-Oslo sier den 1.5 time, helt på jordet, en halv time for mye, og det er også det den viser. Den klarer ikke å holde seg på veien, derfor blir sikkert avstanden og ankomst tidspunkt helt feil. Har valgt at den skal holde seg på vei, og i tillegg raskeste rute. Har også prøvd korteste rute, samme feil med ankomst tider også da.

 

Den retter seg inn etterhvert som jeg kjører med utgangspunktet blir helt feil. Dette blir litt for dumt når man har ferger eller fly man skal forholde seg til.

 

Dette er vesrjonen som noen har rippet fra en touch Diamond, innstalert på en Touch Pro fra September.

 

Andre som har opplevd problemet?

 

 

Når det gjelder batteritid sliter jeg også. Jeg ønsker å ha pushmail aktiv og da er også data behandling rimelig ofte aktiv. Dette tror jeg tapper batteri veldig fort, noe som er veldig dumt. Det virker ikke om databehandling slår seg av etter utførte oppgaver.

Er det noen måte å løse problemet på, eller må jeg ret og slett begrense pushmail til manuell?

Batteriet er da tomt etter bruk fra 0700 til 2000.

 

Etter dette bruker jeg nå min gamle E66 med Garmin XT og alle kart tilgjengelig, den viser rett vei til rett tid.

I tillegg pushmail hvert 15 minutt.

Da holder telefonen fint 1,5 dag i hvertfall.

Lenke til kommentar

Hei !

 

Håper at denne havner i rett forum.

Fikk min HTC Touch Pro i dag. Jeg studerer i utlandet og kjøpte derfor en branded HTC Touch Pro til ganske grei pris, men har fått et problem jeg ikke er så sikker hvordan jeg skal løse.

 

Har synkronisert telefonboka på PCen sammen med telefonen, men når noen sender meg en sms så er det kun telefonnummeret som kommer opp. Selv om vedkommende er lagret i telefonboken kommer ikke navnet opp. Når jeg så klikker på nummeret får jeg en melding om at dette telefonnummeret ikke er lagret i telefonboken, selv om den er det (lagret som mobiltelefon). Det er meget irriterende, da jeg har over 600 kontakter og det er meget vanskelig å finne ut hvem som sender hver melding.

 

Er dette en bug eller bare noe jeg må endre i innstillingene ?

 

På forhånd takk for all hjelp !

 

Hilsen Georg

Lenke til kommentar
  • 3 uker senere...
Hei folkens. Jeg fikk min HTC Touch Pro i dag fra Idedata, og tror jeg har fått det meste til å virke. Bortsett fra GPS'n. Den virker med Google Maps, men ikke med TomTom. Jeg kjøpte med en pakke "TomTom Navigator 6 Western Europe DVD", men får den altså ikke til. Den står bare og søker på en blank side med "Venter på gyldig GPS-signal" Når jeg ser i config'en, står den til "annen NMEA GPS", "GPS baud-rate 4800", og "Com4". Har også prøvd "com7" fordi begge disse kommer opp som valg.

 

Noen som har noe tips og råd til meg på hva jeg kan gjøre videre?

 

Så vidt jeg vet fungerer ikke TomTom Navigator 6 med Touch Pro. Jeg fikk min Touch Pro levert med TomTom Navigator 7.

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...