Gå til innhold

Ufo-jakten kan fortsette (PC)


Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse

Ojoj, Enemy Unknown og Terror from the Deep er to av de spillene jeg har best minner fra sammen med C&C og Final Fantasy VII, så dette blir heftig nostalgisk. Kanskje de til og med har fikset bugen i EU hvor mannskap som fikk en stat trent opp til over 255 startet på 1 igjen... Det var LITT frustrerende å ha en über-soldat som plutselig bare hadde 1 time unit, og dermed aldri igjen kunne utføre en kommando.

 

EDIT: Ifølge Steam er ikke Terror from the Deep kompatibelt med Vista.

Endret av Te'om
Lenke til kommentar

Oooh. Nice! Da kan det kanskje være mulighet for at jeg endelig kan klare å runde X-com. Jeg må jo innrømme at jeg i mine pure ungdom nok ikke hadde den mest lovlige versjonen, og dermed var det et problem når man kom inn i ufo-baser og lignende. Fikk en feilmelding om noe kluss med x-aksen eller noe. Det gikk fint det, man unngikk bare å angripe basene til fienden. Problemet var at siste utfordringen besto i å angripe aliensa på deres hjemplanet.

 

Ellers skal det bli kjekt å få fatt i de andre spillene også. Spesielt nr. 3 som jeg aldri fikk helt fatt på.

 

Ellers liker jeg denne utviklingen med at de gjør gamle spill tilgjengelige. Måtte bare Lucasarts m.fl. følge opp. Det hadde vært så fint om jeg endelig kunne fått fatt på Monkey Island og andre slike spill igjen.

Lenke til kommentar
Gjest Slettet+9018234

http://www.dosspirit.net/index.php?page=vistittel&ID=6

 

http://www.dosspirit.net/index.php?page=vistittel&ID=39

 

Trenger jeg å si mer? =)

 

edit: PS, dette gjør disse titlene effektivt ikke abandonware lenger.. :(

 

Og litt hjelp for de som spiller/eller kommer til å spille X-COM: Terror from the deep:

 

Kampene er denne gangen ikke kun på jordoverflaten, men også under vann. Det betyr at noen våpen ikke vil fungere der, mens andre kun fungerer på land. Det kan være frustrerende å få vite at hele troppen din, armert til tennene, alle har et våpen som ikke fungerer når du ser fienden din et par meter unna. Så, for å spare mange bryet, her er de våpnene som kun fungerer under vann:Hydro-Jet Cannon, Torpedo Launcher og Coelacanth/Aqua Jet SWS.

 

Hvem hater ikke å ende opp på en terror-site armert med et arsenal som sier "Underwater weapon!" når du prøver å bruke de. Grusomt!

Endret av Slettet+9018234
Lenke til kommentar

Ahh.. Minner. Det er nok et av de spillene som har gjort mest inntrykk på meg. Morro den dag i dag til og med! Hvorfor lager man ikke spill som setter standarden for nye genrer i dag, slik dette spillet i sin tid gjorde? Jeg savner denne tida da disse store grensesprengende spillene kom etter hverandre ut på markedet.

 

I dag handler det om å lage "trygge" mainstream produksjoner etter en oppskrift som man vet har vært suksessfull før slik at man ikke skremmer bort investorer.

Lenke til kommentar
Jagged Alliance er i samme gaten og var/er også skikkelig moro. Spill var mye gøyere før i tiden. Om det er spillene som er dårligere idag eller folk som er vokst ifra det er jeg ikke så sikker på :)
Veldig enkelt å finne ut da; er bare å fyre opp spillene og se om du liker de like godt i dag :)

 

Jeg er enig i at XCOM 1 + 2 og Jagged Alliance var kjempegode spill. Har de faktisk installert slik at jeg kan fyre de opp i Dosbox dersom jeg får lyst til å ta noen runder med nostalgi. Husker også spillene Crusader: no remorse og Crusader: no regret veldig godt. Anbefales å sjekke opp for de som liker XCOM type spill.

 

Btw; fikk aldri spilt XCOM Interceptor, noen som vet om dette spillet fungerer i Win XP?

Lenke til kommentar

Originale UFO: Enemy Unknown.... best game ever!

Toeren hadde noen litt irriterende problemer, og Apocolypse var bra, men kanskje litt under forventningene i forhold til hvor bra eneren var.

 

Hvis noen gjør et seriøst forsøk på å revive UFO serien og beholder de elementene som gjorde originalen genial, så er den solgt ;)

 

Nærmeste hittil var UFO:Aftermath/aftershock som teknisk ikke var samme serie, og de gjorde også en rekke fatale designfeil.

 

-Stigma

Lenke til kommentar
...

 

EDIT: Ifølge Steam er ikke Terror from the Deep kompatibelt med Vista.

Me (StrategyCore.co.uk) har vore med å teste spela litt på Steam for 2K Games. Dei skal gjeva ut DOSBox versjonen av TFTD også snart, og den vil vere både XP og Vista kompatibel (som UFO). Grunnen til at den nåverande versjonen ikkje er det er at det er Windows versjonen (Collectors Edition) som ligg der, og det har den gjort ei stund (i motsetning til dei andre).

Lenke til kommentar
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...