Gå til innhold

Anmeldelse: Spore (PC)


Anbefalte innlegg

De som ikke gir spillet en sjangse fordi det får "bare" en 7er, er ganske latterlige. For det første er dette bare en anmelders syn på spillet, men så er ikke 7 en dårlig karakter her på gamer.no. Kan jo ikke forvente at alle spill som har blitt hypet ganske mye skal få 8, 9 eller 10 :whistle:

 

Om man er en av de som har ventet lenge på spillet kan jeg kanskje være enig. Men å tvinge seg til å spille et spill man ikke har lyst til må jo være uendelig mye latterligere?

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse
Takk!!!

 

Denne anmeldelsen reddet meg fra å ikke kjøpe en pc pga Spore, jeg var småskeptisk att det kunne bli for repretivt og kjedeligt etter mangen timer :). Men uansett hadde det vert en dyrt pc-spill :p

 

Da var ikke spillet så bra som Will Wright skulle ha det til, og 7/10 er ikke noe høy karakter i forhold til dem spillene som er kommet ut iår :p

 

Og det med SecoRom gjorde åsså att jeg ikke kjøper meg en ny pc pga Spore, kan faktisk det programmet ødelegge pcer?

 

Genrelt er det sjeldent verd det å kjøpe en hel PC (eller konsoll) for kun å kjøre et eneste spill. Om det så får 10/10.

 

AtW

Endret av ATWindsor
Lenke til kommentar
Takk!!!

 

Denne anmeldelsen reddet meg fra å ikke kjøpe en pc pga Spore, jeg var småskeptisk att det kunne bli for repretivt og kjedeligt etter mangen timer :). Men uansett hadde det vert en dyrt pc-spill :p

 

Da var ikke spillet så bra som Will Wright skulle ha det til, og 7/10 er ikke noe høy karakter i forhold til dem spillene som er kommet ut iår :p

 

Og det med SecoRom gjorde åsså att jeg ikke kjøper meg en ny pc pga Spore, kan faktisk det programmet ødelegge pcer?

 

Genrelt er det sjeldent verd det å kjøpe en hel PC (eller konsoll) for kun å kjøre et eneste spill. Om det så får 10/10.

 

AtW

 

Ikke når det gjelder meg kjøpte PS3 bare pga Metal Gear Solid 4, og 360 for GTA IV og andre spill :)

 

http://www.gamespot.com/pc/strategy/spore/review.html

Der ga gamespot 8/10 :)

Lenke til kommentar

 

Vg og Dagbladet gir jo nesten alt av spill 5/6, så tror ikke man skal legge så mye i deres anmeldelser.

 

Gamereactor bruker jo å være verst i klassen (husker jeg en gang leste et blad som hadde 3-4 anmeldelser der spill fikk 10/10), så jeg må si meg overrasket over at de gir Spore 8.

Endret av NoLimit_^
Lenke til kommentar
Merk: Det er verdt å merke seg at Spore kommer med en kontroversiell versjon av Securom, og mange kunder har rapportert om at denne kopibeskyttelsen har ført til store problemer med deres maskiner.

 

Bra du fikk med dette, men hadde vært på sin plass å fått med at det er 3 aktiveringer mot web også, da både ved reinstall og bytte av enkelte hardware deler i pcen.

For denne typen forbrukerfiendtlig kopibeskyttelse, burde Gamer ha trukket ett eller flere poeng. Leseren må gjøres oppmerksom på hvor mange poeng som blir trukket på grunn av dette, og tapte poeng kan "gis tilbake" dersom problemet forsvinner.

Lenke til kommentar

 

Vg og Dagbladet gir jo nesten alt av spill 5/6, så tror ikke man skal legge så mye i deres anmeldelser.

 

Gamereactor bruker jo å være verst i klassen (husker jeg en gang leste et blad som hadde 3-4 anmeldelser der spill fikk 10/10), så jeg må si meg overrasket over at de gir Spore 8.

 

 

Kan hende du leste fjor-høst utgivelsen, der hadde de både Bioshock, Halo 3 og The Orange Box i samme blad om jeg ikke husker feil.

 

Ellers bruker Frode og Co å ha utdypende anmeldelser utenom Thomas, han virker veldig i "rus" når han skriver hvilket er negativt.

Lenke til kommentar
Men å tvinge seg til å spille et spill man ikke har lyst til må jo være uendelig mye latterligere?

 

Har oppdaget ofte at jeg har blitt hektet på spill som i utgangspunktet ikke så bra ut, så det er verdt å ta sjangsen.

Jepp det er snakk om smak, det finnes mange spill anmeldt her på gamer.no. Som jeg har vært kraftig uenig i når det gjaldt karakteren. Men man skal da ikke blir fullstendig påvirket av bare en anmeldelse fordi det fikk 7/10. Såklart hvis man vet man ikke liker den typen spill, da sier det seg selv at en 9/10 eller 10/10 ikke vil hjelpe.

 

Men hvis man liker sjangeren og tror man vil like spillet. Da mener jeg at om ett spill får 7/10, er det likevel verdt ett forsøk ihvertfall. Eller se etter flere anmeldelser osv. Og jeg sier det igjen 7/10 er ikke dårlig her på gamer.no, selvom om godeste Will Wright har hypet litt for mye i forkant virker det som :roll:

Endret av master_al
Lenke til kommentar

7 - "Godt"

 

Et spill som får denne karakteren, presterer sterkt på mange felt, og er et spill som mange vil ha glede av. Disse spillene er morsomme å spille fra ende til annen, og vil for mange lett være verdt pengene. Disse spillene har ikke vesentlige problemer, men de mangler også det lille ekstra som må til for å komme enda litt opp på skalaen.

Lenke til kommentar
Merk: Det er verdt å merke seg at Spore kommer med en kontroversiell versjon av Securom, og mange kunder har rapportert om at denne kopibeskyttelsen har ført til store problemer med deres maskiner.

 

Hva vil det her si, og hva kan det gjøre med maskinen?:S

 

Ingenting å bekymre seg over. Har lyst å lage en egen tråd som forklarer hvordan SecuRom fungerer siden så mange er så misinformert at det er utrolig. Er bare å kjøpe Spore uten å bekymre deg ihvertfall :)

Endret av Avean
Lenke til kommentar
Takk!!!

 

Denne anmeldelsen reddet meg fra å ikke kjøpe en pc pga Spore, jeg var småskeptisk att det kunne bli for repretivt og kjedeligt etter mangen timer :). Men uansett hadde det vert en dyrt pc-spill :p

 

Da var ikke spillet så bra som Will Wright skulle ha det til, og 7/10 er ikke noe høy karakter i forhold til dem spillene som er kommet ut iår :p

 

Og det med SecoRom gjorde åsså att jeg ikke kjøper meg en ny pc pga Spore, kan faktisk det programmet ødelegge pcer?

 

Genrelt er det sjeldent verd det å kjøpe en hel PC (eller konsoll) for kun å kjøre et eneste spill. Om det så får 10/10.

 

AtW

 

Ikke når det gjelder meg kjøpte PS3 bare pga Metal Gear Solid 4, og 360 for GTA IV og andre spill :)

 

http://www.gamespot.com/pc/strategy/spore/review.html

Der ga gamespot 8/10 :)

 

Ok, deg om det, ingen av de spillene er i mine øyne verd en pris som er mange ganger større enn andre gode spill (om man går utifra at man kjøper en enhet kun for det ene spillet). Såpass mange gode spill er det i verden at man får vesentlig mer for pengene om man investrerer i de kontra å kjøpe en enhet kun for et enkelt spill.

 

AtW

Lenke til kommentar
Merk: Det er verdt å merke seg at Spore kommer med en kontroversiell versjon av Securom, og mange kunder har rapportert om at denne kopibeskyttelsen har ført til store problemer med deres maskiner.

 

Hva vil det her si, og hva kan det gjøre med maskinen?:S

 

En liten del av brukerne opplever at SecuROM kan blokkere brenning av CDer/DVDer. Men det er ikke funnet noen entydig sammenheng her, kan være diverse kombinasjoner av maskinvare/drivere/programvare osv. som forårsaker dette.

 

De aller, aller fleste opplever imidlertid ingen problemer.

Lenke til kommentar
Merk: Det er verdt å merke seg at Spore kommer med en kontroversiell versjon av Securom, og mange kunder har rapportert om at denne kopibeskyttelsen har ført til store problemer med deres maskiner.

 

Hva vil det her si, og hva kan det gjøre med maskinen?:S

 

En liten del av brukerne opplever at SecuROM kan blokkere brenning av CDer/DVDer. Men det er ikke funnet noen entydig sammenheng her, kan være diverse kombinasjoner av maskinvare/drivere/programvare osv. som forårsaker dette.

 

De aller, aller fleste opplever imidlertid ingen problemer.

 

Var kanskje ikke SecRom, men en eller annen slik idiotisk kopisperre funksjon gjorde at Vista 64bit ikke ville starte seg opp hos meg lengre, den la til en eller annen systemfil som ikke var signert av Microsoft som førte til at jeg måtte manuelt velge å deaktivere sjekkingen av signerte systemfiler ved hver eneste oppstart! Sinnssykt irriterende!

Lenke til kommentar
Hvorfor stappe inn noe så latterlig som SecRom?

Av rent prinsipp gidder jeg ikke å anskaffe slike spill, forsto de ikke hva vi kunder syntes om SecRom etter MassEffect hysteriet?

 

Elendig om du spør meg, burde vært ulovlig å snike inn sånne spionprogrammer på maskinen til folk :thumbdown:

Hvilket hysteri? Jeg eier Mass Effect til PC og har ikke merket problemer med maskinen. Det eneste jeg merket var at jeg kunne kjøre spillet uten cd i og det blei jeg veldig positivt imponert over.

 

Kan noen snart forklare hva SecureRom gjør og hvorfor det er så mye klager på det? Vi er på side 3 alt og ingen har forklart utover "spionprogram" og "ga meg blåskjerm". Det eneste de forklaringene gjør er å skremme meg. Jeg vil vite mer.

 

Det hadde vært fint om anmelder kunne lagt til et avsnitt rundt det for oss som ikke følger nøye med på anti-pirat utviklinga.

Lenke til kommentar
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...