helron Skrevet 3. september 2008 Skrevet 3. september 2008 Fikk Spore platen i posten i dag. En dag tidligere en lanseringsdato, men ingenting er jo bedre enn det! Legger inn spillet og seriekoden på min Mac. Når jeg så skal starte spillet får jeg opp feilmedingen: "Spillet kan ikke starte. Det ser ut til å ha oppstått et problem med å kontakte lisensserveren. Sjekk at internetttilkoblingen din er aktiv og prøv igjen om et par minutter". Andre som opplever det samme? JEG VIL SPILLE NÅ!
Freak627 Skrevet 3. september 2008 Skrevet 3. september 2008 sliter selv, starter spillet, skjermen blir svart, så hopper den tilbake til desktop... fette irriterende!! *snøft*
Slimda Skrevet 3. september 2008 Skrevet 3. september 2008 En dag tidligere enn lanseringsdato Sier dette deg noe?
Licht Skrevet 3. september 2008 Skrevet 3. september 2008 Hvis du har fått det før lanseringsdatoen, så er det vel ikke akkurat utenkelig at du ikke når lisensserveren nettopp fordi den ikke godtar trafikk før den egentlige releasedatoen. Prøv igjen i morgen.
gorane Skrevet 3. september 2008 Skrevet 3. september 2008 Er nok sikkert som de andre sier her. Får nok sikkert ikke kontakt med serveren ettersom den ikke er oppe og går ennå.. Prøv i morgen!
Snorre Skrevet 3. september 2008 Skrevet 3. september 2008 Det har, som allerede sagt, sannsynligvis noe å gjøre med online-autentifiseringen. Spillet benytter seg av SecuROM, som sjekker opp mot en server, at spillet er originalt (dvs. ikke piratkopiert). Om serveren, SecuROM-en i Spore prøver å kontakte, ikke godtar forespørsler om autentisering før lanseringsdato, er det lite du kan gjøre for å få spillet igang idag. Du må isåfall vente til klokken kryper over midnatt.
Nielsen75 Skrevet 3. september 2008 Skrevet 3. september 2008 Omtrent som å bli tilbudt en kjeks, for så å få seg en real smell på lanken i det man forsyner seg, dette....
Tinmar Skrevet 3. september 2008 Skrevet 3. september 2008 (endret) Jeg hår kjøpt spillet og jeg får nå til å spille jeg Endret 3. september 2008 av Tinmar
Brainbaker Skrevet 4. september 2008 Skrevet 4. september 2008 (endret) Har selv problemer med å starte Spore... kommer opp "En obligatorisk sikkerhetsmodul kan ikke aktiveres. Dette programmet kan ikke kjøres (5024)." Dessverre finnes det ikke en "jeg bryr meg ikke" knapp, så jeg får ikke spille det... Hadde samme problem med demoen, men jeg husker ikke helt hvordan jeg løste det Jeg kjører ikke Daemon tools i bakgrunnen. Endret 4. september 2008 av Brainbaker
Slimda Skrevet 4. september 2008 Skrevet 4. september 2008 Problemet løste seg kan spille det nå Kan godt fortelle oss hvordan du løste det?
Vargan Skrevet 4. september 2008 Skrevet 4. september 2008 Jeg får ikke registrert meg, kommer bare opp "det skjedde en feil - prøv igjen". Har prøvd igjen 20 ganger. Noen som vet noe om dette?
NorthPark Skrevet 4. september 2008 Skrevet 4. september 2008 (endret) Hos meg virker det som spillet skal starte, skjermen blir svart og jeg ser at oppløsningen forandres. Men så faller det bare ut med en feilmelding om at sporeapp.exe har utført en ulovlig operasjon og må avsluttes. Har prøvd alt jeg kan komme på inklusive å installere windows på nytt. Har winxp 64, radeon 4580(med siste driver) Forstår ikke hva som kan være galt. Har ikke hatt noen problemer med andre spill og windowsen min er dønn stabil. Endret 4. september 2008 av NorthPark
Nevnarion Skrevet 4. september 2008 Skrevet 4. september 2008 Jeg får ikke registrert meg, kommer bare opp "det skjedde en feil - prøv igjen". Har prøvd igjen 20 ganger. Noen som vet noe om dette? Har nesten samme problem. Er allerede registrert, men får ikke logget inn (JA har riktig bruker og passord).
helron Skrevet 4. september 2008 Forfatter Skrevet 4. september 2008 En dag tidligere enn lanseringsdato Sier dette deg noe? Da kan jeg informere deg om SLIMda at spillet funker ikke i dag heller! Selv på lanseringsdato. Får fortsatt opp denne feilmeldningen:
SSnake Skrevet 4. september 2008 Skrevet 4. september 2008 En dag tidligere enn lanseringsdato Sier dette deg noe? Da kan jeg informere deg om SLIMda at spillet funker ikke i dag heller! Selv på lanseringsdato. Får fortsatt opp denne feilmeldningen: Får det akkuratt det samme problemet, helron. Jeg kjøpte det idag morges, og trodde det skulle være lett, men som alltid blir det en traumatisk opplevelse til tross for at jeg har installert på både PC og Mac. Har samme problem som deg på Mac, og på Vista får jeg bare et ikon isteden for selve spillet, så det åpner et provoserende stort bilde av Spore-ikonet. Hjelp verdsettes ekstremt mye!!!
Syv Skrevet 4. september 2008 Skrevet 4. september 2008 (endret) Faen for noe BS! Jeg får lyst til å laste ned spillet på trass... (Ja, jeg vurder[te]er å kjøpe dette......) Endret 4. september 2008 av Syv
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå