Gå til innhold
Spørsmål om helse? Still spørsmål anonymt her ×
Husk at de som svarer ikke nødvendigvis er helsefaglig personell. Ta kontakt med fastlege ved bekymringer!

Belegg i hodebunnen, mister mye hår


Timeo

Anbefalte innlegg

Jeg trodde det var parfyme-allergi, men etter å ha prøvd ut med parfymefrie baby-shampooer, så har jeg enda veldig mye kløe i hodebunnen etter å ha vasket håret.

 

F.eks. etter jeg dusjet i går gikk jeg hele dagen og klødde meg i hodet, det flasset veldig mye. Hodebunnen er dekket av et tykt belegg og når jeg klør så løsner det ofte små klumper som setter seg i håret og som er vanskelig å få dratt ut. Er nesten som talg. Og i dag når jeg våknet opp kjentes det ut som kløen er borte, men når jeg tar på hodebunnen kjenner jeg at håret innerst har klistret seg fast til hodebunnen og stivnet fast i en skorpe av belegg.

 

Jeg mister mye hår, og antar at det er i sammenheng med dette belegget som jeg har hatt hele livet. Når jeg googler, så finner jeg bare artikler om mammaer som spør hva de skal gjøre med babyene sine som også har den samme typen belegg i hodebunnen.

 

Så er det det samme som babyer jeg har, bare at jeg ikke har vokst det fra meg, og kan jeg ordne det med sånne baby-produkter? Leste om at det er noen kremer som det går ann å smøre inn i hodebunnen og så forsvinner dette belegget. Men har ikke lyst å eksperiemtere særlig mye mer på egenhånd, blir gal av den kløen! :(

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse
Gjest Guest_Helio_*

Det er utrolig mye ugunstige stoffer i de fleste shampooer og deodoranter / antiperspiranter, så ikke rart at mange reagerer på dem.

 

Du kan f.eks prøve en mineral-shampoo som jeg har sett på helsekostbutikker. Disse inneholder det håret trenger uten å ha masse helseskadelige stoffer.

 

En avgiftningskur hvor du også drikker mye vann er sikkert også gunstig, da flass kan være et symptom på dehydrering og opphopning av giftstoffer.

Lenke til kommentar

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Lim inn uten formatering i stedet

  Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...