-
Innlegg
164 -
Ble med
-
Besøkte siden sist
Innholdstype
Profiler
Forum
Hendelser
Blogger
Om forumet
Innlegg skrevet av Njormann
-
-
Hadde virkelig gledet meg til en filmatisiering av World War Z. Fryktelig trist at de har valgt å gå så langt vekk fra boka.. De eneste fellestrekkene jeg ser er at epidemien er global, og tittelen..
Utrolig skuffende.
-
Sin Nombre (2009)
Spennende, brutal og ,ikke minst, vakker film om gjengmiljø i Honduras og drømmen om å komme seg til Amerika.
Nøt så og si hvert sekund og kunne tenke meg at den hadde vart en stund til. Den beste filmen jeg har sett på en god stund nå.
En sjelden 10/10
- 1
-
-
hva med Winters Bone? usikker på om det er den type film du tenker på.
edit. beklager, den er ikke romantisk
-
Finnes det ingen mulighet for å lage seg en "watchlist"?
- 1
-
alle kan registrere seg og få en måned gratis.
Netflix er et bra alternativ til å se film billig på en lovlig måte, håper flest mulig gir et en sjanse.
-
god anmeldelse, skal sjekke ut denne.
Magnolia er også et godt eksempel på at Reilly behersker drama godt
-
25th Hour: Fuck You talen i speilet.
True Romance: Hele scenen med Walken og Dennis Hopper, Spesielt historien om Sicilanerne.
Inglourious Basterd: Når Eli Roth kommer ut av grotten med balltre.
Assassination of Jesse James: Train Robbery scenen.
Requiem for a Dream: Slutten.
Dead Man: Når et par dusørjeger finner Depp (william blake) og spør: You William Blake? og han svarer: Yes, I am. Do you know my poetry?
Samme film: når Nobody har sex.
The Big Lebowski: Når The Dude sitter i bilen og "the dude"-sangen spilles.
-
Black Swan er nok den jeg ser mest fram til i år. Noen som vet om Clint Mansell har musikken? kan høres slik ut på traileren.
http://www.youtube.com/watch?v=T9DevdBithM
Edit: Mansell har musikken.
- 1
-
Gleder meg også til Social Network, ser veldig bra ut ut i fra traileren.
Er I spit on your Grave en remake av Day of the Women? isåfall må den ses
-
Vet du hva. Jeg syns det er viktig å informere folk om
Idiot.
enig i at det er viktig å informere folk om hvilken rekkefølge "heltene" dør i en film
-
Hva er deres favoritter fra 2010?
Har en følelse av at 2010 ikke har vært det helt store filmåret, noe som godt mulig kan skyldes at jeg har sett veldig lite film fra dette året. Av de jeg har sett er det bare et par som er virkelig gode, Inception og Shutter Island. Kick Ass og Ghost Writer er også bra filmer, men er likevel et godt stykke bak.
- 1
-
Mine ti favoritter fra Japan
1. Nobody Knows - 2004
2. Ôdishon - 1999
3. Okuribito - 2008
4. Barefoot Gen - 1983
5. Grave of the Fireflies - 1988
6. My Neighbor Totoro - 1988
7. Howls Moving Castle - 2004
8. Tokyo Sonata - 2008
9. Byôsoku 5 Senchimêtoru - 2007
10. Twilight Samurai - 2002
Edit. Battle Royal er vel også verdt å nevne
-
Precious (2009)
Nei. Synes denne ble litt for typisk "Amerikansk". Med mange "triste" scener som skapte null følelse. Pluss scener som var svært lite interresant å se på, snakker da om da henne drømmer seg bort. Veldig godt skuespill da, men det var vel det hele.
For meg ble det heller en del triste scener som skapte masse følelser
-
01. Once Upon a Time in the West (1968) – Leone
02. Pulp Fiction (1994) – Tarantino
03. Requiem for a Dream (2000) – Aronofsky
04. The Man from Earth (2007) – Schenkman
05. Dial M for Murder (1954) – Hitchcock
06. 12 Angry Men (1957) – Lumet
07. Se7en (1995) – Fincher
08. Lost in Translation (2003) – Coppola
09. In Bruges (2008) – McDonagh
10. Donnie Darko (2001) – Kelly
11. Sin City (2005) – Rodriguez og Miller
12. The Elephant Man (1980) – Lynch
13. Garden State (2004) – Braff
14. Braveheart (1995) – Gibson
15. Dead Man (1995) – Jarmusch
16. The Fountain (2006) – Aranofsky
17. 25th Hour (2002) – Lee
18. Unforgiven (1992) – Eastwood
19. A Clockwork Orange (1971) – Kubrick
20. Innocent Voices (2004) – Mandoki
-
Lady Vengeance - 2005
Mørk og god. I min mening ikke like god som Oldboy, men likevell e strålende film.
4/5
Ip Man - 2008
Fantastiske slåssesener, en fin historie og nydelig musikk. Ser frem til 2ern.
5/5
-
tror kanskje det var en slik scene i Kick-Ass
-
De filmene du snakker om har vært inne på lister tidligere, så de har som regel en viss kvalitet, men så lenge de holder det ryddig ser jeg ikke noe problem med at man kan legge til egne lister og filmer.
Edit. Det positive er vel at vi kan legge ut listene som er stemt frem her på Diskusjon.no
-
oi, du greide å se Quantum of Solace to ganger, creds
- 1
-
Mindduck:
Ôdishon (1999)
-
Filmer sett i April
10/10
1. Sin City - 10 (2005)*
2. Heima – 10 (2007)
9/10
3. Okuribito – 9 (2008)
4. Harvey – 9 (1950)
5. To Kill a Mockinbird – 9 (1962)
6. El Secreto du sos Ojos – 9 (2009)
7. Ôdishon – 9 (1999)
8. It's a Wondeful Life – 9 (1946)
9. Mr. Smith Goes to Washington – 9 (1939)
10. Braindead – 9 (1992)
8/10
11. Antichrist – 8 (2009)
12. McCabe and Mrs. Miller – 8 (1971)
13. Some Like it Hot – 8 (1959)
14. Anvil! The Story of Anvil – 8 (2008)
15. 5 Centimeters per Second – 8 (2007)
7/10
16. Anatomy of a Murder – 7 (1959)
17. The Shootist – 7 (1976)
18. Kick-Ass – 7 (2010)
19. Ung Flukt -7 (1959)
20. The Bad Lieutenant – 7 (2009)
21. Che: Part One – 7 (2008)
22. Arsenic and Old Lace – 7 (1944)
23. Seraphinè- 7 (2008)
24. Sherlock Holmes – 7 (2009)
25. Salmer fra Kjøkkenet – 7 (2003)
26. Brothers – 7 (2009)
27. Ghost Town – 7 (2008)
6/10
28. The Thing – 6 (1982)
29. Nosferatu, eine Symphonie des Grauens – 6 (1922)
30. Citizen Kane – 6 (1941)
31. The Trouble with Harry – 6 (1955)
5/10
32. World's Greatest Dad – 5 (2009)
33. The Dead Pool – 5 (1988)
3/10
34. Blazing Saddles – 3 (1974)
-
Filmen som alle elsket, men du hatet.. ikke film du hatet
Raiders of the lost ark
-
Sunset Blvd.
-
Komedie fra 50-tallet med Jimmy Stewart er ofte en sikker vinner, skjønner ikke helt hvorfor jeg har ventet så lenge med å se denne.
Filmen starter litt kjedelig og jeg fryktet at den skulle skuffe, men den utvikler seg til å bli en feel-good film av rang Man sitter igjen med et stor smil om munnen og har lyst til å være snill med alle man treffer. Anbefales på det sterkeste
9/10
Mini-anmeldelse av den siste filmen du så
i Film
Skrevet
se dokumentaren om Stanfor Prison Experiment som ligger på youtube. veldig interessant.