Jump to content

First Best

Medlemmer
  • Content Count

    1982
  • Joined

  • Last visited

Community Reputation

294 :)

Recent Profile Visitors

13273 profile views
  1. Hehe, ja det skjønner jeg godt. Men jeg trener jo nesten ikke kardio, så jeg har veldig godt av det
  2. Da er jeg back on track! Jeg har trent regenerasjon de siste tre ukene men har hatt vondt i loggeviljen. Er uansett kjedelige treninger, i hvertfall å lese, ganske slitsomme å gjennomføre Mengde uke 1 dag 1 Knebøy -> knebøy 60kg x 6 65kg x 6 67.5kg x 5 -> 60kg x 5 67.5kg x 5 -> 60kg x 5 67.5kg x 5 -> 60kg x 5 Benkpress -> smalbenk 30kg x 6 40kg x 6 45kg x 6 -> 35 kg x 6 45kg x 6 -> 35 kg x 6 45kg x 6 -> 35 kg x 6 45kg x 6 -> 35 kg x 6 Floor press med hantler 15kg x 5 15kg x 5 15kg x 5 15kg x 5 15kg x 5 15kg x 5 15kg x 5 Biceps - hantel curl 8kg x 8 8kg x 8 10kg x 6 10kg x 6 Lett og fint alt sammen, men supersett i knebøy er og blir ganske slitsomt fortsatt
  3. Skal ikke kimse av smågodttrykk! Jeg tror min pose med sur stjernemiks dagen før definitivt var delaktig i persen i benk Jeg har lange lårbein og lang rygg, og får en bedre løftestil og bedre utbytte av drakten når jeg løfter med sumostil. Man velger den stilen der man løfter mest kilo, enkelt og greit Løfter relativt lite sumomark på trening, bortsett fra halvsumo fra kloss, som har gjort underverker på bunnstyrken (man ser jo at alle løft flyr opp fra bunn, i hvertfall til ca knehøyde Thanks Tusen takk Husk at jeg løfter med utstyr så du får trøste deg med at jeg nok ligger ganske langt unna raw, i hvertfall
  4. Da var film kommet også Det positive er i hvertfall at jeg var veldig mye nærmere både 142-bøyen og 150-marken enn jeg først trodde. Trodde jeg mistet den i knehøyde, haha. Sier vel litt om hvor mye man får med seg når man løfter. http://www.youtube.com/watch?v=zlqnmmsymGA
  5. Syd-norsk 2011 Knebøy 132,5 kg - godkjent 3-0 137,5 kg - godkjent 3-0 og lett 142,5 kg - underkjent Under oppvarmingen merket jeg at regionskampen fremdeles satt litt igjen i ryggen. Ikke spesielt godt å stive av ryggen. Gikk mye bedre så fort drakten kom på, og hadde et par OK oppvarmingsløft. Førsteløftet var litt grisete teknisk, det neste var bra, og på det siste så fikk jeg bare for meg på vei ned at jeg ikke kom til å greie det, spotterne kom ikke til å klare å hjelpe meg og alt kom til å gå galt, så jeg snudde for tidlig og fikk underkjent. Jeg må slutte å tenke når jeg løfter Drakten krøllet seg sykt på låret, så på sisteløftet gjorde det så vondt at jeg ikke helt skjønte hvor jeg var, og låret er fint og blått. Jeg kjenner at det er litt deilig at det er lenge til den drakten skal på igjen Benkpress Finfin oppvarming! Skjorten satt helt perfekt og hadde veldig god følelse før første løft. 67,5 kg - godkjent 3-0 72,5 kg - godkjent 3-0 75 kg - godkjent 3-0 PERS Alt klaffet Superdupert! Markløft 137,5 kg - godkjent 3-0 147,5 kg - godkjent 3-0 men tungt 150 kg - underkjent Stevnet dro veldig ut i går. Å være opplagt og skjerpet i 4 timer i strekk tar på Det var rett og slett ikke nok krefter igjen på siste løften, men sånn går det iblant. Styrken er der, så jeg tar ikke det så tungt! Alt ble filmet, så det kommer film senere ------ Konklusjonen er at jeg er superfornøyd. Å få inn en liten pers og to gode stevner etter en treningsperiode der jeg hadde 3 uker uten trening, ørti netter med svært lite søvn og dårlige treninger, lover dette veldig godt til hvor god formen kommer til å bli fremover. Nå gleder jeg meg til en lang mengdetreningsperiode, og ikke minst en kjempepers på Regionsmesterskapet i 2012
  6. Takk for plusser og tomler! Kort økt i dag, bare for å vekke kroppen litt. Kroppen er fremdeles midlt mørbanket, men tigerbalsam og rolig trening hjelper mot det meste Knebøy 50 kg x 5 x 6 Benkpress 40 kg x 5 x 4 Markløft 50 kg x 5 x 6
  7. Takk takk! Film! http://www.youtube.com/watch?v=qgqqz56VdlE
  8. Grunnen til at det er så lite protein tilsynelatende (vil jeg tro) er at tomatsausen er regnet med. Dårlig med protein i tomat.
  9. Du kan spare penger på å koke dine egne bønner, men det er et helvetes mas. Du kan rettferdiggjøre tidsbruken hvis du spiser en god del (jeg tror også det finnes typer der du ikke må bløtlegge på forhånd, men da mistenker jeg at mye av pengegevinsten vs å kjøpe hermetikk er borte) Uansett, bløtlegge over natten/et døgn, skylle godt av bønnene så de er skikkelig rene deretter koke til hele kjøkkenet/leiligheten lukter bønner. Selve kokeprosessen tar vel ca en time. Husker jeg gjorde det med kikerter en gang. Kokte opp massevis, lagde hummus til det tøt ut ørene på meg og puttet kikerter i alt jeg spiste i en ukes tid. Nå står det en pakke til inne i kjøkkenskapet og bare ler av meg, har ikke orket å røre det siden.
  10. Flott 95 kgs bøy, og bra treninger på deg! Om du får hoften enda mer under stangen i avløftet, blir det enda bedre!
  11. 140 kg med utstyr og knebind på stevne i går
  12. Regionskampen 2011 For ca tre uker siden ble jeg tatt ut til regionskamp, og satte igang en nødoppkjøring. Med tanke på sommeren som har vært, forventet jeg ikke akkurat verken pers eller annet. Målet var å tangere pers sammenlagt og forhåpentligvis ha noen fine løft, og det fikk jeg til! Knebøy Fin oppvarming. Drakten var god og sprengt som vanlig. På første knebøy ble jeg stående med knebind i halvannet minutt før jeg fikk lov å gå på plattingen på grunn av et eller annet som skjedde under omlastingen. Det var vondt i alle fall Om ikke annet fikk jeg frem litt adrenalin til første løft. 127,5 kg godkjent 3-0 135 kg godkjent 3-0 og lett 140 kg godkjent 3-0 og rimelig lett (Pers ) Benkpress Førsteløftet ble en solid teknisk bom, og jeg ble liggende å presse på et løft som aldri gikk opp i sikkert fem sekunder. Da tok jeg en titt på armene mine og så at jeg hadde for langt igjen å presse til at jeg ville klare det, og ga meg. De to andre løftene var greie, men litt skjeve. 67,5 kg underkjent 67,5 kg godkjent 3-0 72,5 kg godkjent 3-0 Markløft Etter andreløftet på 145 kg var målet, tangering av sammenlagtpers, oppfylt. Da bestemte jeg meg for å klikke litt i siste markløft, og det gikk nesten Lettet greit fra bakken, men dessverre fikk jeg nedoverbevegelse på den ene siden på utrettingen. Jeg fikk det ikke helt med meg da jeg løftet, og ble litt skuffet da jeg snudde meg rundt etter nedsignalet og så 2 røde lamper Litt surt, men vet at jeg får det opp, så må bare få teknikken til å sitte også! Jeg blir for utålmodig, drar før jeg er godt spent opp, og da er det grenser for hva den stakkars ryggen min orker 132,5 kg godkjent 3-0 145 kg godkjent 3-0 152,5 kg underkjent 2-1 Til neste gang: Sitter ikke så lenge i bunnen av bøyen som jeg gjorde på NM, det ser i hvertfall ikke sånn ut. Jeg retter fremdeles skjevt ut på tung benk, så lockouttrening trengs. Det gjelder forøvrig også i markløft. Men det var gøy! Og på sydnorsk om to uker skal den jævla marken sitte! Video kommer nok etter hvert, var flere som filmet
  13. Det er ikke verre enn å beregne wilks 137,5 kg knebøy (utstyr) - 131.82125 100 kg knebøy - 95.87 wilks Kalkulator EDIT: Midtby slo meg på målstreken. Forøvrig er det verdt å nevne at wilks kun kommer inn i bildet når man skal kåre bestemann på stevner (på tvers av vektklasser), eller hvis to eller flere løftere løfter det samme. Om man løfter mest i sin klasse, har det ikke noe å si hva de andre i den samme vektklassen veier.
×
×
  • Create New...