Jump to content

Geir T

Medlemmer
  • Content Count

    357
  • Joined

  • Last visited

  • Days Won

    1

Geir T last won the day on May 28 2018

Geir T had the most liked content!

Community Reputation

414 :)

Recent Profile Visitors

The recent visitors block is disabled and is not being shown to other users.

  1. Lki, OK, hva gjorde disse kvinnene? De jobbet på fabrikker, militærbaser, eller andre viktige bidrag mht. krigen. Det er ingen her som ønsker å minimalisere kvinners bidrag i den andre verdenskrig. Du prøver imidlertid å gi et feilaktig inntrykk at det fantes et større antall kvinnelige infanteri-soldater, som løp side om side sammen med menn på slagmarkene (eller deltok i angrepstokt i fly og ubåter). Det var dette feilaktige inntrykket Battlefield V ville gi, for å tekkes tåpelige politiske korrekte trender (især identitetspolitikk) som herjer på sosiale medier for tiden. Dette skjedde ikke, punktum finale. Du kan tåkelegge med vage eksempler så mye du vil. Hvis meg bilder av dette, seriøse kilder etc. Av millioner av soldater i WW2, så kan man sikkert finne noen svært få unntak rundt omkring i verden, som dog bekrefter regelen nevnt overfor. Igjen, synes det er merkelig at noen her ivrer etter å bedrive historieforfalskning, for å tilfredstille et slags misforstått venstreliberalt narrativ. Hjernevask? https://www.history.com/topics/world-war-ii/american-women-in-world-war-ii-1 PS: Jeg vet ikke lenger om Gunfreak troller eller er seriøs, men det er åpenbart forskjell på å gjøre mekaniske forandringer i "gameplay", for å gjøre spillet mer artig (vs. 100% realisme som åpenbart ikke fungerer i et vanlig dataspill av en lang rekke grunner), vs. systematisk historierevisjonisme av politiske grunner.
  2. Løp rundt hvor da? Kvinner hjalp til i krigen, men var ikke aktive fotsoldater i direkte kamp på bakken. Du sier kvinner løp rundt i Tyskland, Norge osv. Hvor da, det var ikke særlig presist formulert. Å komme med en handfull håndplukkede anekdoter under høyst spesielle omstendigheter, forandrer ikke den generelle virkeligheten på bakken under 2WW. Hva er det folk egentlig lærer på skolen for tiden?
  3. Battlefield V er ikke tro mot den virkelige historien, i hvert fall ikke slik spillet ble originalt promotert og fremstilt. Kvinner løp ikke rundt på slagmarkene som fotsoldater i WW2, det er bare tull og tøys. Jeg ser at noen prøver å påstå at dette faktiske skjedde, men det er og blir feil. (Å trekke inn en handfull kvinnelige russiske snikskyttere er ikke et reelt motargument.) Hvis det var kun 1-2 eksempel på disse tingene så hadde ikke folk brydd seg, men problemet er totalen av spill og filmer/TV-serier hvor man roter til settingen/handlingen for å sikre seg "woke"-poenger hos Twitter-aktivistene med blått kontrollmerke. Hvis bare spill og filmer returnerte til slik ting var for 8-10 år siden, så hadde problemene vært løst.
  4. Jeg refererer f.eks. til spill som Battlefield 5 og Assassin's Creed Odyssey, hvor handlingen tilsynelatende plasseres i en historisk korrekt setting i større eller mindre grad, men bedriver omfattende historierevisjonisme for å tilfredstille hylekoret på sosiale medier og deler av spillpressen (Eurogamer, Polygon etc.). Kindleguy, jeg forstår ikke helt spørsmålet ditt. Hvis Disney eier lisensen til et franchise (f.eks. Star Wars), så vil det være en sjekkliste som spillselskapet må følge mht. handling, teamer, rollebesetning osv., for å få rettigheter til å lage og utgi spillet. Hvis noen virkelig mener at Disneys Star Wars-triologi var velykket, sett fra et kvalitetsmessig perspektiv, vel vel...
  5. Huff, dette lover ikke godt. Ikke nok med at Disney ødelegger sine filmlisenser som Star Wars, nå skal de vel også ødelegge flere dataspill med politisk korrekt identietspolitikk, mangfold, "representasjon" og annen tidsrelevant propaganda. Hva med et nytt Dark Forces med Kyle Katarn? Et spill med en god og moden historie uten politisk propaganda, og uten en protagonist som ser ut som en 14-åring? Skulle tro at vestlige spillselskaper kunne lære av suksessen til CDPR, men neida. Politikk er viktigere enn kvalitet i disse tider dessverre. Heldigvis produserer fremdeles Øst-Europa og Russland gode "no-nonsense" dataspill, enn så lenge...
  6. OK Spartapus, men jeg faller av mht. ditt andre poeng. Når man f.eks. tar et klassisk euro-sentrisk fantasy univers, og forandrer karakterene fra slik de er beskrevet i bøkene, så vil dette åpenbart splitte fansen. Hvis noen vil lage et nytt handlingsunivers med f.eks. en sort protagonist, a la Black Panther, så er vel ingen her imot det. Det ville være nesten umulig å spille inn Ringenes Herre-filmene i dag, med manus tro mot bøkene og Tolkiens univers. Anklager om "manglende mangfold" ville hagle mot filmene, hvis ikke manusforfatterne forandret store deler av historien for å bli tilpasset tidsriktige venstreorienterte kampsaker anno 2019. Slik bør det ikke være. Hele poenget med kritikken av Rey som en Mary Sue-karakter (dvs. den nye Star Wars-triologien), er at man går bort fra klassiske fortellerteknikker a la "heltens reise", hvor protagonisten må gjennom skuffelser, tvil og motgang - før den endelige seier. Denne "hero's journey" ser man tydelig med Luke i den originale SW-triologien. Med Rey er det nærmest ingen selvransakelse, ingen utvikling, ingen reell følelse av sårbarhet og fare. Ray kan alt, inkludert fly et romskip bedre enn Han Solo fra hennes aller første gang, og plukke opp et lyssverd uten å aldri ha brukt det før, for deretter å kjempe vellykket mot en mørk jedi master osv. Ja, dette er sci-fi/fantasi, men det må være en slags indre logikk i handlingsuniverset. Pga. dagens radikale feminisme så skal liksom ikke den kvinnelige helten vise svakheter, noe som faktisk gjør helten mer sympatisk og tiltalende (som f.eks. Ripley i Alien, eller Luke Skywalker for den saks skyld).
  7. Hehe, tror du har lest for mye av BuzzFeed, CNN og co... PS: Håper The Witcher blir en bra serie, men siden dette er Netflix (med sine originale produksjoner av høyst varierende kvalitet) så bør man gå inn med forsiktige forventninger. Det jeg har sett av hovedrolleinnehaverne så langt virker lovende - især Henry Cavill, så krysser fingrene...
  8. Tror noen her ikke forstår hva kritikken mot nyere TV-serier og filmer handler om (dvs. SJW). De færreste er imot en sterk kvinnelig protagonist (Alien, originale Star Wars etc.) i utgangspunktet. Problemet er økende identitetspolitikk og radikal feminisme i filmer og TV-serier de siste 6-7 årene, hvor kvinnelige hovedrollefigurer må være perfekte (jevnfør nyeste Star Wars triologi og "Mary Sue"-karakteren). Samtidig skal menn reduseres til klønete medhjelpere. Kvinner plasseres i urealistiske situasjoner og roller, og produsentene er mer opptatt av å oppnå sin "mangfoldskvota" enn å finne den beste skuespilleren for jobben, og være tro mot det originale handlingsuniverset (såkalt "kulturell appropriasjon" går tydeligvis kun én vei). Eksempler på denne trenden er den nye Batwoman-serien, nye Star Wars, Watchmen, Star Trek Discovery, nye Doctor Who osv. Til Gunfreak, det du påstår er nonsens. Begrepet SJW ble skapt for ca. 6-7 år siden, lenge etter de filmene du nevner ble først utgitt. Nærmest ingen klagde vel over Leia eller Ripley i sin tid, ettersom dette var gode filmer uten eksplisitt venstrevridd propaganda.
  9. Ingen flimmer her men jeg spiller i 3440x1440 da. Pga av all foliage og småe detaljer i spillet så må man benytte TAA, FXAA og MSAA er rett og slett for dårlig. Men må countre blurringen med TAA Sharpening som du har i spillet. Jeg bruker også Clarity via nVIDIA Game Filter for å fjerne resterende blur på karakterer. Online har vært dønn stabilt her. Anbefaler å lese denne hvis du er usikker på innstillinger: https://www.reddit.com/r/RDR2/comments/dslzoq/i_tested_a_lot_of_graphics_settings_maybe_this/ Bare ignorer det han sier om anistrophic filtering her. Ikke gjør det! Slå det av ingame og force via nvidia kontrollpanel. Da får du mye bedre bildekvalitet i alle spill. Tror dette er mye av problemet, man må være spesielt interessert i grafikk for å hele tatt vite hva hver enkelt innstilling gjør. Det er over 40 forskjellige innstillinger noe som blir helt håpløst for en vanlig bruker. Automatisk holder ikke ihvertfall, optimize fra nvidia gfe gjør jobben litt bedre men fortsatt langt unna optimalt. Gode tips, men tror du mener Sharpen. Clarity er del av Reshade. Brightness/Contrast i Geforce Experience gjør også en jobb med å skape livligere farger/lyssetting på en naturlig måte (minner litt om Clarity i Reshade). Jeg fiklet med dette tidligere i dag, og kom fram til at eneste måten å få et greit resultat, er å bruke TAA (high, max sharpening) i spillet (ikke FXAA), og i tillegg kjøre sharpening filter med ganske aggressive innstillinger, f.eks. Geforce Experience - sharpen (75% sharpening, 30% ignore film grain). Reshade bør ikke brukes her, fordi Red Dead Online kan tolke filene som juksing. Jeg ser også i RDO at jevnlig begynner trær og vegetasjon å rykke/twitch ca. en gang per 1-2. sekund. NPCs blir også usynlige av og til, de forsvinner i løse luften. Noen bugs å fikse her, men nå det er sagt, dette må være den mest avanserte grafikken i et PC spill så langt, men AA-funksjonene i spillet burde forbedres.
  10. Tja, spillet er en ambivalent affære så langt for meg. Har testet Red Dead Online, men ser noen LOD feil, dvs. diverse objekter (især trær, busker, grass/ugrass) som flimrer mellom ulike LOD teksturer (edit: tror dette er knyttet til spillets AA). Dessuten er det en del objekter som tegnes inn kun få meter unna (gjerde, vegetasjon, diverse småting, mer detaljerte teksturer på bygninger osv), selv med innstillinger på "ultra". Dette er så unødvendig, ettersom spillet kun bruker ca. 5-5.5 gb vram i 3440x1440 på ultra/high. Her sitter jeg med mitt 2080ti med 11gb, sukk. Grafikken i Red Dead Online/RDR2 er utrolig detaljert, men alle disse detaljene skaper også mye flimring/shimmering som krever god innebygd AA. SMAA fra Reshade har liten effekt på flimringen, og AA-funksjonene i RDR2 er dårlige. TAA skaper svært utydelig grafikk, og MSAA 4-8x er altfor krevende for GPUen (2x funker dårlig). Hvis du synes Witcher 3 har mye flimring/shimmer, så prøv RDR2/RDO... Lurer på om problemet ligger i grafikkmotoren, fordi ser ikke denne intense flimringen i f.eks. Kingdom Come Deliverance eller Metro Exodus. Rockstar Games burde virkelig forbedre AA-funksjonene i spillet, de fungerer rett og slett dårlig. Jeg mister også hele tiden kontakten med serverene i RDO (Error: 0x20010006). Det fungerte i går, så muligens er det den siste spill-oppdateringen som har skylden. Rockstar Games har en jobb å gjøre.
  11. Det er fordi spillet er i dx12 og Vulkan, som enda ikke er ordentlig støttet i Reshade (kun beta). Bedre å bruke grafikkfiltrene i Geforce Experience, som fungerer fint i både Vulkan og dx12. Edit: Det virker som mappe-rettighetene er strengere for RDR2, så når man lager en preset i Reshade, så må dette gjøres i et annet spill. Det kan være også at Red Dead Online vil klage på Reshade-filene i mappen..
  12. Tipper en del kommer til å hoppe over hele Catalina (blir Mojave det nye "Snow Leopard"?), og vente til neste OS versjon. Når jeg har også lest om mange bugs i Catalina, og noen av de nye appene mangler grunnleggende funksjoner - som f.eks. Musikk. Synes også de nye funksjonene i Catalina er relativt lite interessante. Apple burde heller gå over til å tilby ny OS versjon annethvert år, da denne årlige syklusen fører til unødvendig mye bugs og rot.
  13. Tja... 1: Hvis du ser på argumentasjonen til CDPR for å fjerne valg av kjønn, så gir det ingen mening. CDRP fjerner kjønn "for ikke å utelate/fornærme noen spillere", og dermed ekskluderer de det store flertallet av vanlige spillerne, for å tekkes en svært liten, men høyrøstet, minoritet. SJW-aktivister er ikke typisk dataspillkjøpere uansett, men elsker å lage bråk på sosiale medier rundt temaer som kun 1-2% av befolkningen bryr seg om. 2: Når man fjerner kjønn til spillkarakteren, så gir dette en mer generisk spillopplevelse som mangler viktige nyanser - ettersom NPCs i spillet ikke forholder seg til om du er mann eller kvinne. "Fordelen" for CDPR er at de kan lage færre dialoglinjer og ulike historielinjer avhengig av om du spiller som kvinne eller mann. 3: Hva med å tilby spilleren tre valg: man, woman, custom? Problemet løst, men neida. Hele måten CDPR kommuniserer denne saken på lyser "wokeness" lang vei, noe jeg ville ha forventet fra selskaper som EA Games og Ubisoft - ikke CDPR.
  14. Ser ut som at CD Project Red dessverre har gitt etter for "wokeness"-trenden, og begynner nå å tilpasse 2077 Cyberpunk etter ytringer fra SJW-politiet på sosiale medier, så vel som gaming-nettsteder som Polygon.com. Lurer på hvor mange flere innrømmelser CDPR vil gjøre med Cyberpunk 2077, fram mot utgivelsen neste år. https://www.keengamer.com/articles/news/cyberpunk-2077-abondons-gender-options/
  15. Hva skal jeg egentlig svare på? Temaet vi diskuterte var PK-trenden i populærkulturen de siste 7-10 årene, men du avsporer debatten ved å trekke inn stråmenn og diverse "what about". Hvorfor skal Hollywoods bruk av hvite skuespillere på 1950-tallet rettferdiggjøre kunstige rollebesetninger i 2019? PS: Dine påstander (eller "konspirasjonsteorier" som du kaller det) om Russland vs. Trump og Brexit er også irrelevant. Det finnes ingen direkte bevis på at Russland innvirket på resultatet til det am. presidentvalget eller Brexit. Men nå har debatten sporet av, så dette blir bortkastet tid for min del.
×
×
  • Create New...