Jump to content

Oddsor

Medlemmer
  • Content Count

    1070
  • Joined

  • Last visited

  • Days Won

    1

Oddsor last won the day on July 22 2013

Oddsor had the most liked content!

Community Reputation

310 :)
  1. Når man har drevet nok med å undersøke komprimeringsalgoritmer, feks resultatet av å komprimere en film for mye, så er det fascinerende å se en representasjon av hva som forsvinner. Selv er jeg dessverre litt for dårlig til å faktisk høre forskjell på komprimert og ukomprimert lyd, så akkurat den biten var ikke så veldig interessant for meg.
  2. Adblock er et "nødvendig onde" for mange som ellers kunne tenkt seg å betale for innhold. Dersom hele verden brukte adblock så ville det meste av "gratis" innhold på nettet forsvunnet for lengst. Å kunne bidra med en liten pengesum mot å slippe reklame er et bra tiltak for de av oss som foretrekker å betale for innholdet vi konsumerer uten å se på trasige reklamesnutter og bannere. Om det dermed er sagt at jeg liker å gi enda mer makt til Google får være en annen sak.
  3. Dette er ikke nødvendigvis riktig, men gir nok allikevel et greit bilde av hvordan nettene fungerer. På skolen lager man for eksempel små nevrale nett som kjører i en prosess, og som består av en haug objekter (objektorientert programmering). Kunstig intelligens er et komplisert og pågående forskningsområde, så det er vel helt greit å vise det man har. I mindre skala kan slike nevrale nett enkelt gjenkjenne symboler for eksempel (bilde-til-tekst), så det er definitivt potensiale her.
  4. Jeg tror at man vil støte på problemer uansett hvilken vei "pendelen svinger". Globalisme er ikke utelukkende et gode. Har du eksempler på at stater har beveget seg mot å bli "mer suverene", eller er dette de samme statene som alltid har oppført seg slik? I Europa generelt er vel tilstanden relativt uendret såvidt jeg kan se.
  5. Hadde en oppgave der jeg tok for meg problemstillingen med Kinect som overvåkningsverktøy. Bortsett fra en litt dårlig synsvinkel og rekkevidde (~3,5 meter) så kan man få til mye interessant med kameraet som det ville ha vært mye prakk med å få til ellers. Disse problemene kan løses med smart plassering.
  6. Mulig norskkunnskapene mine ikke er helt friske, men er denne brukereksplosjonen noe få bare kan drømme om, eller noe bare få kan drømme om? Denne eksklusivitetsfølelsen tiltrekker nok en del folk i starten, spent på hvor fort folk mister interessen.
  7. Anmeldelsen er jeg nok enig i, dette spillet er ikke spesielt kompliserte greier. Som en person som aldri har rørt i et Dynasty Warriors-spill må jeg derimot si at jeg også er en av disse folka som er helt hekta på sjangeren. Den er dum og tilfredsstillende, som en god popcorn-film. Gud bedre, har man ikke lov til å poengtere noe som helst lenger uten at folk skal mase om at "feministene vinner". Cia ser helt latterlig ut, det er faktisk noe man ikke unngår å legge merke til, og det er derfor man tar det med.
  8. Time to move on, old fart! Men du har rett foreløpig, støtte for embedded video og spesielt looping er fortsatt ikke helt toppers. Videofiler looper iallefall ikke spesielt elegant uten javascript-triksing foreløpig.
  9. Dagen da gif dør ut til fordel for html5-video blir en god dag! Går det forøvrig an å embedde video her på forumet? Reduserte giffen av motorsyklisten drastisk: http://gfycat.com/FatherlyMarvelousKentrosaurus
  10. Ressursfordeling er jo fint, men i spillutvikling er det en haug folk som har helt forskjellige arbeidsoppgaver. Noen er programmerere, noen er grafikkdesignere, noen er lyddesignere. De kan ikke gjøre jobben til hverandre, og selv programmerere kan ofte ikke enkelt fortsette arbeidet til andre programmerere uten videre. Poenget er at dersom en oppdatering ikke inneholder akkurat det vi føler er viktigst så betyr det ikke at utviklerne nødvendigvis prioriterte noe annet, det kan gjerne også bety at de som er satt til å jobbe med disse tingene rett og slett ikke er ferdig. Man ser jo ofte denne typen tilbakemeldinger i spill som League of legends der folk klager på at det kommer nye skins når det Riot egentlig burde fokusert på er å balansere en eller annen helt.
  11. Dersom det ville skje noe forandring så er det vel som med alle andre oppdateringer i alle andre spill noensinne; de som designer og patcher inn biler er neppe de samme som designer og patcher inn brett/spillmoduser. Og selv blant de som designer stort sett samme type ting er det sannsynligvis forskjellige designergrupper som jobber med forskjellige ting. På den andre siden kan det jo hende de selv enten ikke synes det er noe i veien med battle mode for alt man vet.
  12. GoG kommer straks med en egen "Steam"-applikasjon, som vil tilby feks multiplayer matchmaking, venneliste og achievements med mindre jeg husker helt feil her. Poenget er iallefall at man ikke vil kunne spille matchmaking multiplayer i D:OS uten disse nye systemene, kun IP/LAN, så de fant ut de like gjerne kunne vente med GoG-lanseringen i påvente av denne nye klienten. De har nå gjort en helomvending på dette grunnet tilbakemeldinger om at mange gir blaffen i matchmaking-multiplayer og forventes å lansere det innen denne uka eller neste.
  13. Nintendo hadde en overlegen presentasjon på E3 i år. Jeg blir så lite imponert over disse "live gameplay"-demoene på scener der man har en gjøk stående med kontroll og late som han spiller. I Nintendo-presentasjonen (og Little Big Planet, kudos Sony) så spilte folka ganske klønete fordi de var for opptatt med å prate om spillet feks, da føles det fort mer autentisk.
  14. Ettersom Platinum er utvikleren har jeg trua, men man kan ikke glemme at det også kan finne på å være et hasteprosjekt slik som de fleste andre movie tie-ins. Dette kan gå begge veier!
  15. Dette var jo litt som det Telenor maset om når de ville at streamingsider skulle betale avgift, fordi de selv har solgt bredbåndshastigheter som de ikke klarer å opprettholde når folk faktisk bruker den hastigheten de har betalt for.
×
×
  • Create New...