Jump to content

TL1000S

Medlemmer
  • Content Count

    7589
  • Joined

  • Last visited

Community Reputation

574 :)

Profile Information

  • Kjønn
    Mann

Recent Profile Visitors

13276 profile views
  1. Forklaring til de som har litt tungt for det Når det blir for store forskjeller mellom folk i ett samfunn (fattig/rik). Når ledere (de som har satt seg til det/"valgt") blir helt korrupte... eller bare idioter (Trump).. da vil vi se slik opptøyer. Litt historie: Den franske revolusjonen får disse opptøyene til å virke som helt ufarlig bråk.
  2. Jeg oppfattet at han gjorde ett forsøk på å "arrestere" deg her. Du avviser alle som YouNoob'ers som kommer med ett resultat (Youtube) som du ikke har "verifisert" i din garasje. Nå viser du til en "noob'er" som poster noe som stemmer med ditt syn når det gjelder ytelse Intel vs AMD (i hovedsak "gaming" da). Men jeg antar "Frode" kan oppklare hva han egentlig mente.. Jeg bare lurker og lol'er til noen som aldri blir lei av å klokke (kudos for det da).
  3. "Lovlig".. 250w *kontinuerlig* effekt er "EU-regulativet" for el-sykler. Og 25km/t begrensning for "assistanse". Så en kontroller kan da gi max 7A ved 36w (fulladet er det 42V dvs godt over 250w). I korte perioder kan kontroller f.eks. gi 15A, men motor/sykkel/"system" er fortsatt "lovlig". (Dette står på kontroller - specs...for de som man kan sjekke... typisk navmotor... Bosch/Yamaha/Shimano... må EU bare stole på... og det kan de nok). Kunstige grenser/regler IMHO.
  4. 500w er lovlig for en lastesykkel. Bikeshop (m.flere) selger 500w Bafang motorer. Forøvrig (nørd-modus) så er 250w, 500w, 1000w det en elmotor yter gitt en kontroller som forer den med Volt x Ampere. En "lovlig" Haibike (dyr sak) er oppgitt til 250w, men yter sikkert godt over 500w i korte perioder (sålenge speedsensor "leser" under 25 km/t). Har en "ombygd" GT Traffic med Bafang BBSHD ("1000w"), og den går ikke noe særlig bedre selv med 52V batteri og 30A enn en Haibike med 36V i motbakkene. Håper EU rydder opp i disse kunstige reglene, men jeg tviler. Beste hadde vært om alt var klassifisert som det de er.. .sykler... som gir "litt" hjelp når du tråkker.
  5. Det er nok vrient å få til en godkjenning av tuning gitt at kontrolløren skal følge regelverket. Som er strengt. En dyno-utskrift og en kvittering er jo ikke en dokumentasjon på at det er gjort en *dyr* test av utslipp er innenfor det som er verifisert fra en "urørt" ECU Det kan gå greit, men da må du som kontrolløren opplyser, ha dokumentasjon fra VAG. Har ingenting med at du ikke har lån/finansiering av bilen
  6. Sette opp RDP på en sikker måte. RDP er kun "sikker" dersom den kjører under VPN eller SSH. Kan man ikke sette det opp... så er det lurt å be om hjelp på en høflig måte og ikke gi slike tilsvar som at RDP er sikkert nok.. bare "passord er sikkert"... 🤪 Hint: Det er ikke der problemet rundt RDP ligger.... alle "hacker's" prøver seg på login på de porter de scanner på router.. og som er åpne. Uansett tjeneste som lytter på en port. Sånn sett er det uansett viktig å ha en fw som i størst mulig grad sørger for at router i praksis er "stengt" for det meste fra WAN.
  7. Det er ikke om at noen skal "logge" seg inn på en maskin på en port med ukryptert trafikk (RDO). Det er det minste problemet her. Når du logger deg på din vidåpne router fra CafeLatte-baren din for å "drifte" din maskin via RDO, så kan enhver dreven hacker se alt du sender over WAN når de har tilgang til din trafikk. Uavhengig på hvordan og hvor i nettet de har fått inn en "wire-shark". Det er det som er "root cause" til at du ikke bør åpne for RDO på din router. Du kan bruke RDO, men da via SSH/Tunnels, VPN.. etc. Men du kan godt stenge tråden dersom du ikke liker svar/velmente råd i tråden. Du vet tydeligvis alt virker det som, men ikke hvordan du får til å kjøre RDO (sikkert) via en router i ditt hjemmenett. Mystisk.
  8. Når du spør om hvordan du skal åpne for trafikk via RDO mot en maskin du har i ditt hjemmenettverk bør du ikke gjøre det. For det er svært enkelt, men jeg ser at du får "hjelp" av noen som ikke skjønner at du faktisk vil ha tilgang via WAN. Og det er jo litt rart. Du må ha fast IP dersom det skal være noe poeng i å åpne dette sikkerhetshullet (som du pt ikke skjønner hvorfor foreløpig). Eller så må du jo ha noen hjemme hele tiden som du kan ringe opp for å spørre om hva den ekstern IP'n din ISP har gitt din router. Hver gang du ønsker å kjøre RDO mot din maskin i hjemmenettverket. Det finnes diverse tjenester hvor du ikke trenger fast IP, men går via URL og Name-server (f.eks. DynDNS med flere). Du bør allikevel aldri åpne en port som 3389 som i praksis er en helt åpen protokoll uten noen form for kryptering. Sitat(McAfee): Igjen: Dersom du ikke vet hvordan du når din egen PC i ett hjemmeverk via oppsett på router og (nødvendig) oppsett (SSH/kryptering.. tunnels..osv).. skal du ikke gjøre det.
  9. Jeg tror garanti er det produsent/forhandler "tilbyr" deg mot at du følger service-intervallene. Og at service utføres av ett autorisert verksted. Om Honda, Suzuki, Kawasaki, KTM.....har ett krav om at det må være spesifikke verksted som har spesialutdannede mekanikere som kjenner til akkurat deres modeller tviler jeg på. Men du må nesten høre med Kellox (importør av Honda). 1000km service er vel førstegangs-"service"... som er å skifte olje og sjekke at du ikke har ødelagt noe ved "innkjøringen" Edit: Er i samme situasjon sjøl med min nye Z H2. Kjøpt fra en forhandler som er over 100km fra der jeg bor. Næmeste er vel 30km unna, men jeg "stoler" ikke helt på andre enn meg sjøl. Men jeg er nok ikke godkjent av Kawasaki (.no, .eu eller .com)
  10. Hvorfor eksisterer denne trolle/dustetråden fremdeles? 😒
  11. Trolletråd it is.... 9'' er jo helt normal størrelse også... 😈
  12. Du vil ha en stor elbil med lang rekkevidde. Og du liker Volvo og Audi.. mao.. veldig konvensjonell og kjedelig.. Gang budsjettet ditt med to... minst... Dessverre
  13. Såpass ja. Men det er lurt å ikke provosere så voldsomt som du gjør her da. Med mindre du gir beng i hva andre synes om deg/oppfatter deg "på nett". Du kan jo godt være en "ålreit person"
  14. Uffda. Slike ulyder er jo veldig vanskelig å feilsøke. Det er jo en liten klaring/"glapp" ett sted i hjulopphenget. Om det er pga "feil" del (demper/lager), eller uheldig montasje blir vanskelig å finne ut av.
  15. TS kunne med fordel valgt ett mindre provoserende innlegg, men jeg har forståelse for ytringen. Dersom vedkommende er så "barsk" som han? vil framstå både med brukernavn samt språk, så regner jeg med at han dør uten å klage i skogen, alene og uten å belaste helsevesenet. 💪 Derom han? var så uheldig å få det verste stadiet av "COVID19" (= garantert ubehagelig kvelningsdød). Håper virkelig ikke det da, og å holde seg isolert langt fra folk noen uker(evt måneder) er nok ikke det dummeste man gjør i disse tider. Edit: Og der svarte trådstarter så "smart" som forventet dessverre. Så hold deg hjemme du. Du er omtrent like smart som "flatearthers" med en slik kunnskapsløs kommentar. COVID19 er *ikke* som en vanlig forkjølelse. Ja, for noen går smitten/viruset så og si uten symptomer, men for litt for mange er den potensielt dødelig og den smitter ekstremt lett. Bruk hue til annet enn å tenke på deg sjøl nå. 😡
×
×
  • Create New...