Jump to content

(not the real) Dr. Bombay

Medlemmer
  • Content Count

    1066
  • Joined

  • Last visited

Community Reputation

1604 :)

Profile Information

  • Kjønn
    Mann

Recent Profile Visitors

2976 profile views
  1. Hva leste jeg egentlig nå? VW sier Tesla er bedre på programvare (trenger for øvrig ikke være ingeniør for å forstå at tradisjonell bilbransje aldri noensinne har lagt mye penger i programvare), Musk er med for å hjelpe en konkurrent(!) og sier de er bedre fordi han er ingeniør i et eller annet fag (hva har det med programvare å gjøre?), før det avsluttes med at VW tror de har en ny modell som skal konkurrere med Tesla fordi den er standardisert (igjen, hva har dette med programvare å gjøre?). Enten gjengir artikkelen ganske dårlig det som ble snakket om, eller så kan vi vel allerede nå si at VW sin nye fantastiske bil ikke vil bli bedre enn Tesla på programvare fordi de ikke har skjønt oppdraget ...
  2. Du har nok gått glipp av poenget med standardisering 😛 Men det er heldigvis ikke noe i veien for å videreutvikle standarden vi har.
  3. Er det jeg ville frem til. Og det trenger ikke være kollisjonsskade heller. Hvis det er noen celler som ikke lenger fungerer optimalt, så er det bare å bytte modulen de cellene sitter i. Så får man ny modul i batteripakken. Om de reparerer eller resirkulerer cellene ibden modulen de tok ut aner jeg ikke. Men hvis batteripakken ikke har moduler, så forsvinner vel hele dette reparasjonsargumentet? Siden de ikke reparerer enkeltceller.
  4. Vil ikke det at de billige patteripakkene er uten moduler, bety mindre sannsynlighet for at det repareres ved feil på noen av cellene? Er ikke reparasjon et av de viktigste argumentene for moduler?
  5. Et par ting: 1. Partiene har vært ganske samstemte på at luksusskatt skal innføres på elbiler. Det er vel bare ett eller to partier som har vært imot. Det hadde mao kommet uansett valgresultat. 2. Vi hadde sjansen før valget til å påvirke fremtiden vår. Nå har vi som samfunn valgt venstresiden. Som jeg vil anta for de fleste som leser TU innebærer høyere skatter og avgifter. Vi må bare akseptere at folket har valgt å ha mindre til overs. Det er for sent å klage på dette etter valget er gjennomført.
  6. Du skal ha et rimelig ekstremt behov for "penn og papir"-følelsen for å gidde å kjøpe dette produktet nå. For den subjektive følelsen der er vel det eneste salgsargumentet de har. For de aller fleste brukerne hvor produktet er i "kjekt å ha"-kategorien, så utgår dette produktet med høye kneløft nå som det både er dyrt i innkjøp og er abonnementsløsning. Jeg har selv hatt lyst på dette, men tenkt at det er litt dyrt for noe jeg allerede kan på telefonen. Skal jeg gjette, så er de ansatte i selskapet bak Remarkable Apple-entusiaster og har dermed ikke helt klart å se at produktet de tilbyr til en viss grad allerede eksisterer, såfremt man beveger seg utenfor Apple-universet. Hilsen en som i jobbsammenheng har brukt penn og mobil synkronisert mot Microsoft sin skytjeneste i en årrekke.
  7. Hvis du må fortelle andre at du gjør det, så er det posering. Du gjør det for likes (ironisk nok, i og med at han har slettet seg fra Facebook). Vi har visst i "alle år" at Facebook er noe dritt for personvernet. Av en eller annen grunn er det først nå det har fått oppmerksomhet i media.
  8. AP har gått til valg på å redusere forskjellene. Det å sette opp bensin- og dieselprisene (i praksis) er vel den mest åpenbare måten man kan øke forskjellene. Det finnes ikke en ting i samfunnet som bedre skiller rik fra fattig, enn å se på hvor gamle biler folk kjører. De rike kjører elbil og driter i hvor mye fossilt drivstoff koster, mens fattige som kjører bruktbiler må øke reisebudsjettet ytterligere. Blir spennende å se hvor lang tid det tar før venstresidens velgere gjennomskuer AP.
  9. Her er det vel bare å vente på neste halvårsoppdatering hvor de fikser OS-et ordentlig og samtidig slipper et verktøy som skrur på sikker oppstart og TMP automatisk for deg. Ellers sier det seg selv at 99% av befolkningen aldri kommer til å oppgradere ...
  10. En ting er å sikre at Europa får tilgang på energi når de sliter og at det bidrar til det motsatte når vi sliter. Tror de fleste er enige i den langsiktige planen. Men nå har vi i det siste opplevd seriøse medier som har forhåndsvarslet om tidenes dyreste strøm og rasjonering til vinteren fordi vi går tomme for vann. Samtidig som bransjen i andre artikler har jublet over den nye utenlandskabelen som vi kan bruke til å tjene fette mye på å selge dyr strøm til England. Overraskende hvis en kommunikasjonssjef ikke forstår at bransjen selv har skyld i å skape frustrasjon og sinne blant befolkningen. Det burde nesten inn i lærebøkene til de fagene man trenger for å bli kommunikasjonssjef.
  11. Kan dere ikke merke disse podcastene på forsiden? Dere får jo meningsløst mange klikk inn på "artiklene" som bare henviser til podcaster og dermed overdrevet antall personer som er interessert i å høre på to boomers som diskuterer teknologi.
  12. Interessant vinkling at det kun er Facebook (og deres tilleggstjenester) som blir nevnt i media, mens det faktum at Cloudflare og en haug andre nettsteder/tjenester også feilet bare var nevnt i en bisetning her på Digi. Litt vanskelig å sammenligne nå som det har gått en hel natt og dermed mange arbeidstimer, men i går kveld var det en endeløs liste med selskaper som hadde omtrent identisk graf på Downdetector.
  13. Har hatt den med 15 knapper i noen år nå. Er det én erfaring jeg har fått, så er det at man aldri kan få nok knapper. Man har riktig nok "uendelig" med knappemuligheter hvis man går nedover i mappehierarkiet, men det er enklere å ha alt du trenger pr program på én side. Lett å tenke at man ikke trenger mer, helt til det er et par knapper til man gjerne skulle hatt. Man må tross alt ikke fylle opp 32 knapper i hvert program. Gå for XL. Du vil takke meg senere.
  14. Ryktet om at amerikanske biler er ræva i svinger er ikke bare et rykte. Det er kulturelt betinget og fakta. I USA er fokuset til sportsbilene motorsterke biler som er raske og gode på lange rette veier. I Europa er fokuset mindre på størst mulig motor og større på svingete smale veier som vi har i Europa. For øvrig har jeg selv fått gleden av å kjøre en siste generasjon Mustang GT. Det smeller greit når man gir bånn pinne. Det gjør det. Men opplevd kvalitet er som på Dacia Duster og den er horribelt dårlig i svinger. Heldigvis har jeg også hatt gleden av å kjøre biler som Porsche 911 GT3 RS, McLaren 720S m.m. Derfor har jeg også erfaring til å selv kjenne forskjellen på en amerikansk og en europeisk sportsbil.
  15. Er vel ingen som sier det er bare-bare å modernisere. Jeg refererte til hva Intel selv ble sitert på her på Digi/TU. Intel gidder ikke å skalere opp på gammel teknologi og har mer enn nok kapasitet på mer moderne arkitektur. Jeg skjønner dem godt. Det er dyrt for Intel hvis de skalerer opp på gammel teknologi for en bransje, hvis den samme bransjen brått finner ut av at de burde henge seg på de teknologiske fremskrittene resten av verden gjør.
×
×
  • Create New...