Jump to content

Slothir

Medlemmer
  • Content Count

    50
  • Joined

  • Last visited

Community Reputation

3 :)
  1. Enkelt og riktig svar Akse. Da er det fiber man leter etter da. Epler og grønnsaker som inneholder fiber metter meget bra. Få ned raffinert sukker til 0 og spis kun frukt og grønnsaker i 30 dager så kan jeg love deg at du blir kvitt det som er av fett. Tok meg 3,5 måned å gå ned 15 kilo. De er fortsatt ikke tilbake etter 2 år.
  2. Jeg bruker Cronometer for mine registreringer. Jeg behøver ikke registrere så mye lenger, men den finner veldig lett det jeg allerede har fylt ut og "autocomplete" med de. Verdt å sjekke ut. Den henter næringsinnhold fra et par kilder, men er nok kanadisk og amerikansk i grunnlagsdata. Du kan lage egne mat-enheter også så det burde funke fint til ditt formål.
  3. The finnes hemp-pannekaker i de fleste butikker med litt størrelse (f.eks coop-obs). Disse står gjerne i nærheten av glutenfritt og lignende varer. De fungerer glimrende og har en masse proteiner i seg. De er helt uten melk og egg. Denne er det de selger: http://www.sanabona.no/nettbutikk/detaljer/71/3/hamp/hamp-pannekakemix-400g
  4. Hei dere! Jeg gjennomfører intervju for å beskrive arbeid med helse-rådgivning. Jeg ønsker å komme i kontakt med personer som jobber med rådgivning rundt ernæring og helse. Kan være ernæringsfysiolog, lege, personlig trener eller diett-kursholder. Eksempel på spørsmål: Hva er den største utfordringen i ditt arbeid i dag? Beskriv en rådgivnings-sesjon. Send meg en epost eller svar gjerne på denne postingen hvis du er interessert i å delta. Thommy thommy at knowledgeonfood.org
  5. Kolesterol produserer i kroppen vår etter behov til enhver tid.Mengden kolesterol som vi spiser, kan variere nokså mye, i motsetning til andelen kolesterol som kroppen lager selv, som er nokså stabil. Kolesterolet har lav løselighet i miceller i tarmen og absorberes derfor dårligere enn triglyserider når vi spiser dette via mat. Kolesterol fra maten bidrar derfor ei heller lite til det kolesterolet vi har i kroppen, fordi inntaket er lite og kun cirka halvparten absorberes. Her vil kroppen regulere dette helt fint selv slik at kolesterol fra maten er av svært liten betydning for den friske delen av befolkningen Eggets totale sammensetning gjør dette for en fantastisk kilde til mye bra. Så hvis man da spiser 920 mg kolestrol hver dag i 6 uker og man har høyt kolestrol fra før av så vil ikke rådene for å holde seg under 200 mg per dag gjelde fordi egg inneholder så mye bra? Glad for at du nevner den friske delen av befolkningen, som sikkert nærmer seg under 50%. Hvordan betegner du frisk? Vi vet ingenting om Pepperkakemannen sin helse. Mitt råd i forhold til det opprinnelige spørsmålet er å redusere antall egg og holde animalske proteiner til under 5% av total energiprosent for å unngå økning av faren for kreftcellevekst. Videre ville jeg økt mengden grønnsaker med høy proteinprosent og sørget for å få mer fiber inn i dietten. Samtidig ville jeg lagt alt inn i en næringskalkulator for å se hva jeg kunne få av vitaminer og mineraler på dietten. Deretter kanskje balansert litt med å simulere med litt forskjellig grønnsaker og frukt for å treffe bra på næringsinnhold og kalorier.
  6. Ikke for å starte en diskusjon om kolestrol så er det hvertfall kolestrol i egget. i 100g kokt egg er det ca 420 mg kolestrol (ref: http://matvaretabellen.no/egg-g2/egg-kokt-02.026 ) og i kylling brystfile er det 80 mg per 100g kylling (ref: http://matvaretabellen.no/fjoerfe-og-kjoett-g3/kylling-brystfilet-stekt-uten-fett-03.243 ). Så totalt med 4 egg (på 50g hver) og 100g kyllingfilet så ender vi på et inntak ca 840 + 80 = 920 mg kolestrol. Anbefalt nivå er under 300 mg om dagen og for en med høyt kolestrol allerede er den 200 mg. Derfor ville jeg sjekket kolestrolnivået mitt før jeg begynnte med såpass store mengder. Det som har en effekt på å ta ned kolestrolet er fiber så masse grønnsaker ville vært bra også. http://www.lhl.no/hjerteloftet/sunn-livsstil/kosthold/kosthold-ved-hoyt-kolesterol/
  7. Mer grønnsaker ville jeg helt klart puttet inn i planen. Mer bananer som er veldig bra på kalorier samt byttet litt rundt på nøttene slik at du får i deg litt forskjellig mineraler. (pecan, macademia, ++) Hva med en smoothie til frokost med ca 10 modne bananer + frossen blåbær + chia eller linfrø+ kokosjuice = ca 1000 kalorier. Da slipper du hvertfall all den havregrynen Synes også du har litt i overkant av egg. Sjekk kolestrolnivået ditt hos fastlegen for å sikre at du er i form også innvendig ikke bare utvendig..
  8. Ville droppet matvarer med mye fett og kalorier uten fiber. Det betyr juice, brus og godteri samt endel kjøttprodukter. Det finnes så mye godt i grønnsaker som g3neralen nevner. Jeg ville kanskje ikke benyttet meg av matprat.no som er laget av de som ønsker å selge mer kjøttprodukter til deg, men funnet meg noen blogger som har oppskrifter som er gode og sunne. Eksempler: http://www.veganeren.com http://www.veginspirations.com http://vegetarbloggen.com Jeg kan også anbefale å logge det du spiser så får du vite så mye mer om ditt nåværende kosthold. Jeg brukte Cronometer når jeg skulle gå ned mine ekstra 15kg. http://cronometer.com - Det tok meg 3.5 mnd å gå ned 15kg.
  9. Tips: Legg inn autocomplete på søkeboksen. Det vil gjøre at jeg som søker kan finne oppskrifter jeg ikke tenkte på i første runde.. Og skill på vegetariske oppskrifter kanskje?
  10. Leste litt hva dere andre skrev og har testet ut Lion nå i en del kamper. Han er konge som support! Litt vrient mot et par heroes som har god range tidlig, men det gikk veldig bra.
  11. Jeg blir gjerne med i guilden gamer.no . Har spilt et to/tre måneder på Dota 2 nå. Steamnavn er Neotronis Har spilt litt Drow Ranger for support. Hun virker relativt bra litt lenger ut i spillet og kan alltid plage motstanderens melee-helter. Har også spilt Sand King en del, men er litt usikker på hva han egentlig har for en rolle. Har bare spillt limited Heroes hittil for å kunne lære meg noen av de heltene først..
  12. 1. Rustning og klær samt våpen (det er mange ulike valuta i spillet) Se youtube for drøssevis av video. Men mikrotransaksjoner er kun kosmetiske ting (luer, hatter og farger osv). 2. Ja. Samt gathering er slik at man kan gjøre alle typer ved å ha med deg utstyret for å hugge ned trær, grave frem kobber eller plukke løk.
  13. Spiller dette ofte og liker det meget godt! Spesielt bra med force feedback. En god mix av bilspill og simulator. Jeg har dette gjennom steam, men det er sikkert ikke nødvendig. Injection inneholder alle pakkene til Race07 som er kommet ut siden orginalen. Spilte dette med et MOMO-ratt først og har nå gått til innkjøp av Fanatec-sett. Fungerer bra med begge
  14. På serveren jeg var på så testet de en del med restarter. Det vil si de testet roll-back on the fly som funket meget bra. Jeg klikket på join igjen med en gang og kom inn og fikk spille, men fra litt lenger tilbake enn der jeg var kommet. De testet nok også innloggingen som ikke fungerte for meg før etter ca 30 minutter ved oppstart av testen. Litt mer lag i siste runde også på WvW, men dette tror jeg skyldes at de sjekket om serverne kunne tåle mer trykk eller muligens så ga de mindre ressurser til serverne for å se på max og over tid. Spillet virket mer ustabilt enn i bwe3, men det var som forventet av en stresstest. All in all så snappet ikke jeg opp noen endringer på gameplay eller interface som gjorde noen forskjell for meg. WvW var moro slik som sist og tar meg tilbake i tiden til DAoC som var konge med sieges og alt det der..
  15. Dayz er et godt alternativ hvor grafikken ikke er best, men det finnes andre faktorer som gjør det til at du får frem følelser som redsel/frykt, paranoia, glede, stress. Gi meg gameplay fremfor eye candy any day!
×
×
  • Create New...