Gå til innhold

Plassbesparende Eee Box


Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse
Kommer ikke disse med linux??

Noen mulighet for å installere windows på dem?

De kommer med Windows XP Home, skriver Asus. Men de kommer også med Linux (på en måte), da Express Gate er installert som standard. Dette sikrer 7 sek. oppstart! Det er også selvsagt mulig å fjerne XP og installere Linux på den 80 GB harddisken istedet.

 

Ellers synes jeg "Eee PC 1000" (ny bærbar modell) også ser lovende ut. Da mener jeg den øverste på den sammenligningslisten. De to andre 1000-variantene er nok Asus' svar på MSI Wind.

Lenke til kommentar
hmm, perfekt. jeg var på leting etter en praktisk måte å få filmene over på tven på ;)

 

med linux i bunn burde codecstøtte ikke være noe problem heller :dribble:

 

Jupp, ser for meg dette blir en bra stue pc, om den klarer å streame hd og ikke bråker som et større jetfly.

Lenke til kommentar
hmm, perfekt. jeg var på leting etter en praktisk måte å få filmene over på tven på ;)

 

med linux i bunn burde codecstøtte ikke være noe problem heller :dribble:

 

Jupp, ser for meg dette blir en bra stue pc, om den klarer å streame hd og ikke bråker som et større jetfly.

 

tror vi snakker om mye av den samme innmaten som eeepc laptopene.

 

altså, glem HD...

 

men skulle nok tro den er ganske så støysvak ;)

Lenke til kommentar

Kun 26 dB påstår Asus at den (vifta) støyer. Isåfall er det vel ikke mer enn at man greier å overhøre den i stua. De sier dog ikke hvor mye harddisken bråker.

 

Når det gjelder om den passer som stue-PC, så går vel det bra så lenge man ikke har tenkt å vise HD-signaler. Den innebygde grafikken henger nok ikke med i svingene og jeg tviler også på at Eee Box har HDMI-kontakt.

Lenke til kommentar
Actually, I'm using it on my 42" plasma TV. The DVI out simply needs a DVI to HDMI cable and you're off and running. I use it for surfing in the living room. Yes, it doesn't have a DVD drive but I do have a portable DVD writer and a portable 160 GB hard drive that I have hooked up to it.

 

Mhmmm.

Hadde vært supert med enn slik en egentlig.. Virkelig.

Lenke til kommentar
Kun 26 dB påstår Asus at den (vifta) støyer. Isåfall er det vel ikke mer enn at man greier å overhøre den i stua. De sier dog ikke hvor mye harddisken bråker.

 

Når det gjelder om den passer som stue-PC, så går vel det bra så lenge man ikke har tenkt å vise HD-signaler. Den innebygde grafikken henger nok ikke med i svingene og jeg tviler også på at Eee Box har HDMI-kontakt.

 

Det er skandaløst høyt til en slik laveffekts-CPU, asus er jævlig gnineen som ikke kjører en litt større ribbe og har denne vifteløs. Det er rett og slett talentløst.

 

AtW

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...