Gå til innhold

Apple dreper klipp og lim


Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse
Ny Iphone-versjon fjerner muligheten for å klippe og lime tekst mellom programmer.

 

 

 

Les mer

Hmm, at folk i det hele tatt vil kjøpe slik dr*t er helt utenfor min fatteevne. Dyrt, dårlig, brannfarlig, brukeruvennlig og altfor mac-proprietært.

Les hvor godt mækk bryr seg om norske kjøpslover. Det er en grunn til at flere og flere butikker vegrer seg for å ha noe som helst med "i"-relaterte produkter å gjøre.

HiFi-klubben og iPod friskt i minne..

Lenke til kommentar

Dette hullet var allerede tettet i utviklerversjonene av iPhone OS 2.1 før OpenClip så dagens lys. Og det står tydelig i utviklerdokumentasjonen at programmer ikke kan lese hverandres data, selv om det har vært teknisk mulig fram til nå.

Lenke til kommentar
Ny Iphone-versjon fjerner muligheten for å klippe og lime tekst mellom programmer.

 

 

 

Les mer

Hmm, at folk i det hele tatt vil kjøpe slik dr*t er helt utenfor min fatteevne. Dyrt, dårlig, brannfarlig, brukeruvennlig og altfor mac-proprietært.

Les hvor godt mækk bryr seg om norske kjøpslover. Det er en grunn til at flere og flere butikker vegrer seg for å ha noe som helst med "i"-relaterte produkter å gjøre.

HiFi-klubben og iPod friskt i minne..

 

 

Helt enig. Apple er verstingene i verden når det kommer til å låse fast brukerne til deres produkter. At ikke Forbrukertilsynet har slått kraftigere ned på deres praksis er for meg ubegripelig. Eller, jeg har jo en teori om det. Apple gjør som de vil, og er ikke akkurat avhengige av markedet her i landet for å overleve. Dersom vi skulle begynne å rasle med sablene og kreve vår rett, vil de bare si takk for laget og trekke seg ut av markedet, så får vi klare oss uten. Apple er i den særstillingen at de kan gjøre nettopp det, særlig for et lite marked som oss. MEN dersom EU også får opp øynene her og ser hvike overtramp Apple gjør mot europeisk forbrukerrett, bør det begynne å skje noe. Det er litt synd det der med apple, for jeg liker i grunn designet og innovasjonen deres meget godt, men jeg får en vond smak i kjeften hver gang jeg leser om lock-in-metodene de bruker overfor kundene sine. Til og med Microsoft er snille gutter i forhold til Apple..

 

For min egen del er jeg ferdig med begge deler og kjører GNU/Linux på PCen og venter tålmodig på at Android kommer på markedet, evt at OpenMoko får sving på sakene med sin Freerunner, som jeg synes virker som en meget spennende telefon.

Lenke til kommentar

tingen er vel rett og slett den at apple en så lenge er en mindre spiller i de fleste markeder.

 

husk, dem har allerede fått påpakk for deres oppførsel rundt ipod. men det er ett marked...

 

problemet er at atter hvert som mer og mer elektronikk blir små datamaskiner med wifi og annet så går markeder over i hverandre. og dette er nok både apple og andre klar over. en ser jo bare hvordan microsoft driver på.

 

men microsoft er allerede på radaren som monopolmisbruker. apple har en så lenge ikke den statusen. men det er i høyeste grad ett egenrådig firma, men veldig kraftig sans for hemmelighold (finansrapportene deres er for eksempel så minimale som lovene i usa tillater) og selvsnekra løsninger.

 

morsomt med tanke på at woz i sin tid dreiv å ga vekk plantegningene for apple1 ;)

Lenke til kommentar
UFF, slutt å klag på den forbanna iPhonen og generelt alt innen apple. Folk kjøper hva dem vil, uansett hva enkelte av dere mener, enkelt å greit.

 

Hehe, med den signaturen din virker du veldig objektiv... :p

 

On topic: Apple slutter aldri å overraske. Men så er jo også iPhone for de som har litt for mye penger de ikke vet hva de skal bruke på, og for disse er vel ikke klipp&lim en viktig funksjon ;)

Lenke til kommentar
Kan noen forklage meg hva som er grunnen til dette? Jeg klarer ikke å se en eneste fornuftig grunn, men det må da vel Appel se?

-Hva har klipp og lim funskjon med monopol og markedsdomenanse å gjøre?

kundene ønsker en funksjon, tredje part prøver å levere funksjonen, apple skyter det hele i senk.

 

om dem hadde større markedsandel så kunne det blitt sett på som monopolmisbruk. eller for å si det på en annen måte, hadde microsoft prøvd noe lignende i windows så hadde dem fått jurister på nakken på timen.

Lenke til kommentar
kundene ønsker en funksjon, tredje part prøver å levere funksjonen, apple skyter det hele i senk.

 

Hvorfor kan ikke Appel gi kundene funksjon selv? Så slipper de at noen tredjepart prøver å lage dette...!? Appel ønsker da vel alt godt for sine kunder?

det virker som dem ikke ser den som viktig. at det er langt viktigere funksjoner å putte inn først...

Lenke til kommentar

jaja....enda en grunn til at jeg aldri kommer til å få meg iPhone. Har selv brukt klipp/lim flere ganger på min SE P1i *klemmer telefonen*.

 

 

@eunaas: Apple øsnker seg bare penger. Penger, penger penger og atter pengerpengerpenger helt til Steve kan kjøpe opp hele Jorda og bli konge slik at det blir lov at alle må ha en iPhone, Mac og iTunes som koster ca 70k å bruke i måneden....

Endret av S-r-ex
Lenke til kommentar
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...