Gå til innhold

Sniktitt: Halo Wars (X360)


Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse

Kontroll med 2 sticks og ett par knapper mot tastatur og mus? Jeg tror de er inne på noe, men at det kommer i nærheten av slik strategi kontroll som vi har på pc tviler jeg sterkt på. Det funker sikkert veldig bra siden "computern" er sikkert stilt inn for å la deg gjøre ting i litt lavere tempo enn hva vi er vant til på pc. Samtidig online, så spiller du jo mot en annen spiller som også spiller på konsoll, så det funker sikkert veldig bra også. Men hadde en x360 spiller møtt en pc spiller online i kamp hadde det nokk funket dårlig. Men siden dette kun er for x360 er det sikkert ett veldig bra strategi-spill som funker bra, men at det er opp mot pc i forhold til tempo og den kontrollen du har med mus og tastatur vil jeg si er helt feil vis dere skjønner hva jeg mener.

Lenke til kommentar

Grunnen til at det ikke har funket før er fordi at utviklerne har først lagd spillet til PC også portet det over til konsoll. Dette spillet funker mye bedre siden det er laget med konsoll i tankene, så det er ikke like dypt, og ikke like mange enheter, og ikke like avansert. Men til gjengjeld blir alt mye mer strømlinjeformet og intuitivt.

Lenke til kommentar

Er jo en grunn til at man ikke bruker konsoll kontroll(kom ikke på navnet gitt hehe) på PC, er stort sett bare brett spill og slåsse spill det fungerer bedre på. Til bil og fly bruker man ratt og fly stikke, føler krampen og agresjonen jeg haddet fått bare ved å tenke på stragi med en konsoll. Om de får det til å fungere greit kan det forøvrig bli veldig populært tror jeg, er jo ikke veldig mange bra strategi spill på konsoll fra før mener jeg.

Endret av simalarion
Lenke til kommentar
RTS på Konsoll har ikke et sjangs i helvette mot RTS på PC.

 

Tja, spørs vel hva man er ute etter gjør det ikke? Selv er jeg ute etter moro på ett balansert grunnlag, og om noen mener de kan greie å gi meg dette på konsoll så gleder jeg meg. Sålangt har jeg prøvd RTS på konsoll og det har ikke vært det helt store, PC versjonene har vært bedre. Dog disse har vært mye bedre å styre på PC.

 

Bare se på skytespill, jeg sikter sikkert mye bedre på PC enn på 360, men jeg har det mye mer moro når jeg spiller CoD4 på 360'n enn på PC. Har blitt avhengig av rumble når det gjelder FPS.

Lenke til kommentar

"Nå som vi har utviklet et spill til 360 synes vi faktisk vi kan få det bedre til på konsoll enn PC, sier Devine."

 

Da er de isåfall uduglige, det er åpenbart at man ikke kan få det til bedre på konsoll, dog kan man i beste fall få det til å bli like bra.

 

AtW

 

Bare se på skytespill, jeg sikter sikkert mye bedre på PC enn på 360, men jeg har det mye mer moro når jeg spiller CoD4 på 360'n enn på PC. Har blitt avhengig av rumble når det gjelder FPS.

 

Du kan jo spille Cod4 med gamepad på PC også? Også gamepads med rumble.

 

AtW

Lenke til kommentar

"-Strategi er like bra på konsoll."

Selvfølgelig, det er bare ingen som har prøvd skikkelig før nå :)

 

"Nå som vi har utviklet et spill til 360 synes vi faktisk vi kan få det bedre til på konsoll enn PC, sier Devine."

 

Da er de isåfall uduglige, det er åpenbart at man ikke kan få det til bedre på konsoll, dog kan man i beste fall få det til å bli like bra.

Ja, for det vet du sikkert mye bedre enn spillutviklerne. Man er udugelig hvis man kan få et spill bedre på konsoll enn PC :nei:

Lenke til kommentar
"-Strategi er like bra på konsoll."

Selvfølgelig, det er bare ingen som har prøvd skikkelig før nå :)

 

"Nå som vi har utviklet et spill til 360 synes vi faktisk vi kan få det bedre til på konsoll enn PC, sier Devine."

 

Da er de isåfall uduglige, det er åpenbart at man ikke kan få det til bedre på konsoll, dog kan man i beste fall få det til å bli like bra.

Ja, for det vet du sikkert mye bedre enn spillutviklerne. Man er udugelig hvis man kan få et spill bedre på konsoll enn PC :nei:

 

Ja, det er du faktisk, de grafiske kapabiltetene er bedre, man har de samme kontrollmulighetene, og mer, osv osv. Man er faktisk udugelig om man ikke klarer å få det like bra på PC som på x360. Det er bare marketing-pisspreik i mine øyne.

 

AtW

Lenke til kommentar
Ja, det er du faktisk,

Er jeg også udugelig nå?

de grafiske kapabiltetene er bedre, man har de samme kontrollmulighetene, og mer, osv osv. Man er faktisk udugelig om man ikke klarer å få det like bra på PC som på x360. Det er bare marketing-pisspreik i mine øyne.

Det er da fullt mulig å få det bedre på Xbox 360 enn på PC. Det kan vel være de har utnyttet Live på en strålende måte, og det er veldig mye annet Xbox 360 har som ikke en PC har. Selvfølgelig har PC mange fordeler med tanke på grafikk og kontrollmuligheter, men det er idiotisk å si at man er udugelig hvis man er så flink til å utvikle spill på konsoll at det blir bedre enn på PC.

 

Det er ikke sånn at en PC har alt en konsoll har, men gjør alt bedre.

Lenke til kommentar
Ja, det er du faktisk,

Er jeg også udugelig nå?

de grafiske kapabiltetene er bedre, man har de samme kontrollmulighetene, og mer, osv osv. Man er faktisk udugelig om man ikke klarer å få det like bra på PC som på x360. Det er bare marketing-pisspreik i mine øyne.

Det er da fullt mulig å få det bedre på Xbox 360 enn på PC. Det kan vel være de har utnyttet Live på en strålende måte, og det er veldig mye annet Xbox 360 har som ikke en PC har. Selvfølgelig har PC mange fordeler med tanke på grafikk og kontrollmuligheter, men det er idiotisk å si at man er udugelig hvis man er så flink til å utvikle spill på konsoll at det blir bedre enn på PC.

 

Det er ikke sånn at en PC har alt en konsoll har, men gjør alt bedre.

 

Når man kommenterer "er man udugulig", så er vel den rette formen "ja det er du (evt man)", om det er gramtisk feil, så beklager jeg det.

 

Hva konkret spillmessig er det en x360 har av muligheter som en PC ikke har? Det er mange fordeller med konsoll, men såvidt jeg kan se absolutt ingen fordeler med x360 over PC gameplaymessig (såfremt ikke produsenten er uduglig da :). man har bedre hardware, større utvalg kontrollere, vesentlig større fleksibilitet for mulitplayer osv osv. Jeg kan faktisk ikke se at det er en idiotisk påstand, enda så bastant og vidtrekkende den er.

 

AtW

Lenke til kommentar
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...