Gå til innhold

Retrotest: Siemens SL45i


Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse

Klart den beste telefonen jeg har eid, og etter at den første døde etter 1.5 år kjøpte jeg en ny. Begge to kom fra Ebay, så jeg betalte heller ikke formuer for de.

 

Musikk og Java samt den gode størrelsen og vekten var ting som gjorde denne telefonen mye bedre enn de fleste andre telefoner på den tiden. De fleste mobiler som kunne bruke Java hadde likevel en sperre på hvor store disse kunne være, men SL45i hadde så vidt jeg vet ikke noe slikt, så det fantes et veldig stort utvalg programmer til den. Jeg husker jeg hadde teksteditor som tok .txt og .rtf, HTTP-downloader, program for å snakke med printere over IR ( veldig greit på VGS for å kunne printe ut uten å bruke papirkvote og å måtte logge inn ), notisblokk og mye mer brukbare programmer.

 

Det står forresten også i testen at du måtte avslutte MP3-spilleren for å gjøre andre ting, men det stemmer ikke helt. Du måtte det med orginal firmware, men det fantes modifikasjoner du kunne flashe til som gjorde at du kunne minimere den.

 

Her er forresten forige retrotest av SL45, tilbake i 2005:

http://www.amobil.no/artikler/ukens_retro_sl45_2000/18123

Lenke til kommentar

KJEMPE TELEFON DETTE HER:-)

Ga an faktisk bort her i sommer, til en som hadde kjøpt seg en bil med org håndfri til denne tlf.

Likte den veldig godt jeg, og tale memo'en var istand til å ta opp seriøst lange opptak (såvidt jeg kan huske). Var ikke noe begrensning på én time der i gården. Eneste som va skuff, var at den ikke hadde fargesjerm. S25 hadde jo hele 3 farger flere år tidligere. hehe (kjempetlf det oxo)

Lenke til kommentar

Dere glemte å nevne det viktigste ved telefonen!

 

SL45i kunne TA OPP SAMTALERved en enkel tastetrykk på det lille o knappen på siden. Og da snakker jeg om 2 veis samtale, rett på minnekort!

 

Og ja, det gikk an å gjøre annet mens man spilte mp3. Denne hadde ENORM minne for sin tid(min SL45i hadde 64mb kort) når de fleste nokia mobiler slet med 2-3mb. Denne hadde UBEGRENSET antall ringetoner, ubegrenset kontakter i adresseboka og så vidt jeg husker, skikkelig kule java spill. Husker fortsatt når jeg spilte java versjon av Ghost Reckon på min SL45i.. alle vennene mine var så misunnelige.

 

SL45i er en mobil jeg alltid kommer til å huske. Dette var Siemens Mobile på sitt beste.

 

 

(Jeg alltid ønsket i ettertid at de skulle lage en ny moderne telefon med samme utseendet men fargeskjerm, bedre menyer, kamera osv)

Lenke til kommentar

Det er mulig den kom med 64mb minne på slutten, men jeg hadde en tidlig versjon og den var det bare 32mb MMC-kort i. Ser heller ikke noen som har nevnt overføringshastigheten for MP3 med den medfølgende serialkabelen, å overføre en enkelt sang kunne ta opp til 30 minutter, så jeg pleide å koble opp mobilen og PC'en på kvelden og så sto den og overførte over natta.

 

For å være ærlig så er dette den telefonen jeg har hatt som jeg har vært mest misfornøyd med. For det første så var den grusomt treg til og med etter den tids standarder, og den klikka titt og ofte slik at man måtte ta ut batteriet for å få liv i den igjen. Jeg har bytta telefon ca 2 ganger i året siden 1995, så det har blitt en del telefoner.

 

Men en ting som skal være sikkert. Denne telefonen var ekstremt opphauset og er nok kanskje den telefonen gjennom tidene med høyest kulhetsfaktor.

Lenke til kommentar
Det er mulig den kom med 64mb minne på slutten, men jeg hadde en tidlig versjon og den var det bare 32mb MMC-kort i. Ser heller ikke noen som har nevnt overføringshastigheten for MP3 med den medfølgende serialkabelen, å overføre en enkelt sang kunne ta opp til 30 minutter, så jeg pleide å koble opp mobilen og PC'en på kvelden og så sto den og overførte over natta.

 

For å være ærlig så er dette den telefonen jeg har hatt som jeg har vært mest misfornøyd med. For det første så var den grusomt treg til og med etter den tids standarder, og den klikka titt og ofte slik at man måtte ta ut batteriet for å få liv i den igjen. Jeg har bytta telefon ca 2 ganger i året siden 1995, så det har blitt en del telefoner.

 

Men en ting som skal være sikkert. Denne telefonen var ekstremt opphauset og er nok kanskje den telefonen gjennom tidene med høyest kulhetsfaktor.

Kansje du bare var veldig uheldig med ditt eksemplar?

Lenke til kommentar
  • 2 uker senere...
  • 4 måneder senere...

Husker jeg hadde en SL45, var den tøffeste telefonen på skolen. Men telefonen var super da den kom ut. Meldinger var på 160, ikke mer...

 

Hadde 666(møkk techno) på den... Skal dra hjem til mor sitt hus for å prøve å finne den tilbake. Hadde en 'upgrade' til 64mb minnekort.

Lenke til kommentar
×
×
  • Opprett ny...