Gå til innhold

Betaler folk for å stå i Iphone-kø


Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse

Kanskje lese korrektur på første avsnitt en gang til? Ble noen feil der som gjorde avsnittet litt uforståelig.

 

Hypen rundt Iphone 3G førte til at folk i flere land stikkene som solgte telefonen da den kilte seg opp i kø utenfor butom i salg. Også her i Norge sto flere mennesker klare utenfor mobilbutikkene som selger telefonen.
Lenke til kommentar

Grunnen til at HW.no nettverket skriver egennavn med stor forbokstav er vel allerede besvart mange ganger - ta et lite dykk i arkivet.

 

Når det gjelder første setninga var det voldsomt morsom. Får meg til å tenke på de nye melk-reklamene til Tine. "No milk today" :p

 

Eller i dette tilfellet: "No glasses today"

Lenke til kommentar

Dere sier at det er pris som gjør dette. Jeg har en annen forklaring. Det er interesse.

 

Både Polen og så vidt jeg vet India er land som generer en stor andel "uber geeks". Sagt med litt andre ord, en svært høy prosentandel av de som er teknisk interesert er svært interessert og meget dyktige på sine felt. (Det er tross alt en grunn til at så mye outsources til India).

Jeg kan komme med noen eksempler. For noen år siden var jeg ganske tungt inne i miljøet som drev med reverse engineering av GSM telefoner og generelt reverse engineering av GSM teknologi. Polakker var til de grader overrepresentert i miljøet, og når noe helt utrolig ble prestert var det alltid en polakk som stod bak. Det satt polakker og reverse engineeret det proporitære operativsystemet på Nokia telefoner og fant ut hvordan man kunne legge til og endre funksjoner og lignende ved å direkte endre og skrive til ROM på telefonen. En helt utrolig bragd.

Et annet eksempel er en del Polske hackere vi hadde kontakt med rundt årtusen skiftet. Dette var folk som gjorde helt _utrolig_, men disse gutta satt fortsatt på amiga og lignende da det var eneste de hadde råd å anskaffe.

 

Det sier seg selv at folk som dette ikke har noen interesse av iPhone.

Lenke til kommentar
Grunnen til at HW.no nettverket skriver egennavn med stor forbokstav er vel allerede besvart mange ganger - ta et lite dykk i arkivet.

 

Søker jeg på "iphone" her på forumet kommer det ikke opp mye annet enn det jeg er ute etter eller? Hvorfor kan ikke du fortelle meg det?

Fordi HW.no mener at det å skrive iPhone, iPod, SteelSeries osv er snikreklame. Les heller http://www.engadget.com/, http://gizmodo.com/ eller andre engelske gadget-sider for usensurerte nyheter, så kan du diskutere de på hw.no-forumet som fortsatt er bra :)

Lenke til kommentar

Jøss, dette må være det værste tilfellet av "trykkleif" til nå, vel? Ellers kan jeg forstå at folk ikke stiller seg i kø for en sånn dings, den kan jo knappt brukes til å ringe med, og er rene blyklumpen å bære rundt på i forhold til andre dingser. Man kjøper vel ikke en buss, hvis man bare trenger en sykkel, eller... :wallbash:

Lenke til kommentar
Jøss, dette må være det værste tilfellet av "trykkleif" til nå, vel? Ellers kan jeg forstå at folk ikke stiller seg i kø for en sånn dings, den kan jo knappt brukes til å ringe med, og er rene blyklumpen å bære rundt på i forhold til andre dingser. Man kjøper vel ikke en buss, hvis man bare trenger en sykkel, eller... :wallbash:

 

Du har vel en SLIK en du da :!:

Lenke til kommentar

Ja, her var det en merkelig innledning.

Det skal egentlig stå:

"Hypen rundt Iphone 3G førte til at folk i flere land stilte seg opp i kø utenfor butikkene som solgte telefonen da den kom i salg. Også her i Norge sto flere mennesker klare utenfor mobilbutikkene som selger telefonen."

 

Feilen har ironisk nok sneket seg inn under korrekturlesing :) En del av setningen er flyttet helt feil sted, så da blir det fort uforståelig.

 

Det er nå rettet. Takk for tilbakemeldingene!

Lenke til kommentar
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...