Gå til innhold

Oppdaterer driverpakke


Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse

Denne bringer overklokking og crossfire til linuxdriveren for første gang (samt adaptiv anit-aliasing for de spesielt interesserte). Den virker også vesentlig mer stabil enn 8.6 på mitt 64-bit Kubuntu-oppsett. Flash går nå flott i fullskjerm for første gang, alle desktop effekter funker glatt (men ikke spill av video samtidig), noen regresjonsproblemer med wine. Dette betyr at ATI nå akkurat snek seg forbi nvidia når det gjelder funksjonalitet på linuxdriveren, men de har fortsatt noe de-bugging igjen før de er like gode. Ytelsen er det ingenting å si på. For første gang vil jeg påstå at ATI er å anbefale for linuxbrukere.

Lenke til kommentar
Denne bringer overklokking og crossfire til linuxdriveren for første gang (samt adaptiv anit-aliasing for de spesielt interesserte). Den virker også vesentlig mer stabil enn 8.6 på mitt 64-bit Kubuntu-oppsett. Flash går nå flott i fullskjerm for første gang, alle desktop effekter funker glatt (men ikke spill av video samtidig), noen regresjonsproblemer med wine. Dette betyr at ATI nå akkurat snek seg forbi nvidia når det gjelder funksjonalitet på linuxdriveren, men de har fortsatt noe de-bugging igjen før de er like gode. Ytelsen er det ingenting å si på. For første gang vil jeg påstå at ATI er å anbefale for linuxbrukere.

 

Dette hørtes ut som svært gode nyheter. Men hvorfor er ikke Linuxforbedringer nevnt med et ord i artikkelen? Noe jeg reagerer på er at, på tross av av at flere driveroppdateringer fra AMD/ATI får en liten nyhetnotis, blir det stort sett bare bare nevnt XP/Vista forbedringer. Og dette på tross av at at det er kommet mye nytt også i Linuxdriveren.

Lenke til kommentar

OpenGL-ytelsen skal ha forbedret seg kraftig hos ATI(AMD) i det siste, spesielt på Linux.

 

Er det noen som har fått med seg hvordan det ligger an med OpenGL 3.0-støtte? (ikke vri diskusjonen over på om OpenGL 3.0 er bra nok eller ikke)

 

(jeg har ingen maskiner med Radeon-kort tilgjengelig for øyeblikket, så jeg får ikke testet ut selv på en stund)

 

Hei,

 

Må jeg fjerne gammel Catalyst driver før jeg legger inn denne nye (Vista 32-bit), eller er det bare å installere over ?

Det går helt fint, ivertfall i 99,5% av tilfellene. Men om du vil være på den sikre siden så fjerner du den gamle driveren først. (det er viktig når du eventuelt nedgraderer driver (om du skulle finne på noe slikt))
Lenke til kommentar

håper denne fikser de ¤%(# problema jeg har fått med Company of Heroes etter jeg oppgraderte til Vista og Crossfire :D

Får nå leker bare spillet med meg, det flyttes på ting og mye vinter må jeg si :p hele bakken er tiltider bare vit, og fult av firkanter og annet rart som hørte til spill på 80tallet :p

Lenke til kommentar

Denne ofisielle driveren fungerer uten problemer for meg. Akkurat som de 3stk 8.8beta driverene jeg har testet.

 

Kanskje jeg har hatt flaks, men jeg har ikkje hatt noen problemer med 4870 korta mine. Å ha de i crossfire fungerer helt flott. Nesten litt rart å lese om alle de som har problemer, når jeg ikkje har hatt et eneste ett :D

 

Jeg fjerner ALLTID gamle drivere før jeg installerer nye drivere. Dette kan ha noe å si at jeg ikkje har opplevd noen problemer enda.

 

Skal også nevne at jeg ikkje har installert så veldig mye annet fjas på hovedpc`en nå enn del spill og noen "overklokkingsprogrammer" :p

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...