Gå til innhold

MSI oppgraderer Wind


Anbefalte innlegg

Det er vel det beryktede 6-cellers batteriet som alle har ventet på. Personlig er ikke harddisk-oppgraderingen så viktig for meg, større lagringsplass enn 80gb som den nåværende versjonen kommer med er iallefall ikke er kjøpsargument for meg, men det er nå uansett en oppgradering

 

Betyr dette at 6-cellers batteriet ikke blir tilgjengelig i løssalg her i landet før ut mot oktober...? Og kan man tyde dette på at den nåværende versjonen sannsynligvis ikke blir tilgjengelig med 6-cellers?

 

Forøvrig syns jeg det kunne være greit å prøve å dekke etterspørselen etter den nåværende modellen før man kjører på med oppgraderinger.

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Disse er svært interessant, har alltid likt slike små maskiner, enda jeg savner touch skjerm på den som jeg har på min Samsung Q1P. Ellers er jeg irritert over alle disse bærbare som har Fn tast der Ctrl skal være... For de som flittig bruker Ctrl shortcuts i diverse applikasjoner er det en tragedie å komme på slike tastatur.

Lenke til kommentar
Vil dette si at vi kanskje ikke får dagens modell med 6 cells batteri? Jo mer de presser inni denne maskinen jo mer kommer den til å koste, Wind er jo allerede ganske dyr i forhold til de andre i samme segmentet.

 

Godt poeng, wind'en er allerede ganske dyr sammenlighet med de andre maskinene i segmentet netbooks. Er dette en kunstig løsning på den dårlige tilgjengeligheten av 6-cellers batterier?, å bundle det med en ny wind som ikke blir tilgjengelig før nærmere jul )hvis vi tar den originale wind'en sine forsinkelser som en pekepinn på lanseringsdato)?

Lenke til kommentar

Wind U100 har da vært til salgs en god stund i diverse nettbutikker her til lands, dog har de til nå bare fått inn ett lavt antall maskiner ift etterspørselen. Men det er bedre å få noen enn ingen her oppe i norden, bare se hvor lang tid feks Asus har brukt på å få 701 og 900 hit (vi snakker da om nesten ett år etter papirlanseringen i 2007). Verre er det at MSi bytter hardware og amputerer U100 uten å direkte informere kundene om forandringene.

Lenke til kommentar

Jeg vurderer en ultraportabel/nett-PC som "nummer 2-PC", og da er mobilitet og batterilevetid viktig for meg enn harddiskplass (har uansett to stasjonære harddisker jeg kan lagre ting på). Så all den tid MSI satser såpass hardt på tradisjonelle platedisker vil jeg nok neppe komme til å satse på dem.

Lenke til kommentar

MSI wind er nå bedre enn de andre modellene på markedet.

Og prisen holdes jo nede hos de pga linux. (selv om One nå kommer med windows)

 

Man må jo tenke på at det er 10" skjerm istedet for 8.9", samt at det følger med en beskyttelses veske av god kvalitet...

Så, prisen ligger på samme linje som hos one pc'n :)

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...