Gå til innhold

Utvider Lifebook-kolleksjon


Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse
Hmm... priser fra 9500 er vel litt over studentpriser, vel?

 

Vel den mest solgte student maskinen er MacBook til i overkant av den prisen. Husk at laptop er et av studentenes hovedverktøy, og man kan derfor ikke ta til takke med noe som ikke tåler å bli brukt hver dag, eller er tungt å bære med seg til skolen. Det er ikke slik at studenter til enhver tid er den kundegruppen som kjøper de billigste tingene, akkurat når det kommer til laptop er det jo en ting som er langt viktigere for studenter enn for de fleste andre... Sånn sett stiller nok studenter litt i samme kategori som ansatt i næringlivet og kunskapsindustrien når det kommer til krav om kvalitet og vekt. En bilmekkanikker eller en snekker som skal ha en laptop hjemme i stua kan derimot ta til takke med noe billig dritt da han ikke har de samme behovene for fleksibilitet og kvalitet, siden han ikke bruker laptopen i jobben hver da.

Endret av modin
Lenke til kommentar
Hmm... priser fra 9500 er vel litt over studentpriser, vel?

 

Regn med at det er mulighet for lærestedene å inngå en avtale med leverandør om å få disse til gunstigere priser for studentene :)

 

Ellers, som han over sier, på enkelte områder er det kanskje ikke lurt å spare for mye, selv om man er fattig student...

Lenke til kommentar

Fikk i dag og i går tittet litt på den billigste varianten som snart kommer. Skrudde den ikke på, så har ikke så mye å si.

Byggekvaliteten virker kraftig forbedret. Når jeg holdt i den var det ikke noe plastikk som ga etter - maskinen føltes skikkelig solid. Den jeg så på var i hvitt - så veldig stil- og smakfullt ut. En artig sak som jeg hørte var at de har laget et lite reservoar (50ml) som fanger opp alt av drikke under tastaturet om uhellet skulle være ut. Har aldri hørt om noe slikt før..

 

Hardware? Vel, det meste var forholdsvis "standard" men disken var en SSD (som forøvrig en fra FSC tror blir helt vanlig på alle laptoper innen 1-1 1/2 år - ypperlig) og Fujitsu-Siemens har jobbet stort med å få ned strømforbruket på de nye laptopene, samt at de nå nesten har klart å få vekk alle bevegbare deler vekk. Tror ikke det er snakk om noe mindre enn 6-7 timer batteritid. UMTS er også en opsjon for alle modeller.

 

EDIT: ml/cl-skrivefeil.

Endret av ahpadt
Lenke til kommentar

Thinkpad har i hvertfall dreneringskanaler under tastaturet som leder sølt væske ut av kabinettet. Om de har noe reservoar vet jeg ikke, men det høres da ut som en merkelig ide å ha ett sted å samle opp væskesølet fremfor å lede det ut av maskinen... eller? Misforstår jeg noe?

 

Regner forresten med at det er snakk om 50ml... 50 cl er det samme som en halv liter, ville vel tatt opp omtrent halve plassen inne i kabinettet :p

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...