Gå til innhold

Minnepinnen for James Bond


Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse
Forsåvidt vel og bra, men IronKey ligger et par hesthoder foran med støtte for OSX og Linux i tillegg til Windows-serien.

Noen andre enn IronKey som støtter Linux?

 

Ser ikke helt poenget, det er lett og bruke device mapper etc for dette, med masse forskjellige ciphers, og når disse vil trenge driver støtte, så er det vel like greit å ikke ha hardware chip'en for decryption/encryption? Hvis det hadde vært snakk om nok ytelse til at det hadde vært bottleneck så kanskje, men når jeg har over 80mb/sec aes-cbc-essiv 256bit, og det er det harddiskene mine klarer, så trenger jeg ikke hardware støtte for det.

Endret av _neuron_
Lenke til kommentar
Forsåvidt vel og bra, men IronKey ligger et par hesthoder foran med støtte for OSX og Linux i tillegg til Windows-serien.

Noen andre enn IronKey som støtter Linux?

 

I følge overnevnte link skal Corsair Flash Padlock også støtte Linux (og OSX). Har visst noe med at den ikke benytter seg av AES-kryptering. Jeg er litt usikker på hva IronKey benytter seg av, og akkurat nå er jeg på vei ut døra... :)

Lenke til kommentar

IronKey kommer også med sikker surfing via IronKeys eget Thor-nettverk.

 

Jeg ser imidlertid ingen grunn til å kjøpe et dedikert produkt hvis du skal bruke pinnen mellom maskiner du er administrator på. Da er TrueCrypt mer enn godt nok.

 

Security Now ep. 135 inneholder forøvrig et interessant intervju med ironKey.

Lenke til kommentar

Årsaken til at jeg ønsker noe slikt er todelt:

Jeg vil i enkelte tilfeller ha behov for å bruke enheten på windows også, og da kan truecrypt bli problematisk. Samtidig så må jeg bruke den både på maskiner hvor jeg har root aksess og maskiner hvor jeg ikke har root aksess.

 

Desverre virker det ikke som om noen importerer den til privatmarkedet i Norge, så da må den importeres (fra et eller annet sted i EU siden US selvfølgelig lager kluss for eksportering av slike produkter). Derfor spurte jeg om noen visste om et tilsvarende produkt.

Lenke til kommentar
Hva skjer når minnepinnen låser seg da?

Da går den nok i lås og nøkkelen "kastes i elva". Med andre ord: Uvedkommende får ikke prøve flere enn 10 ganger på å låse den opp.

 

Eieren har selvsagt ikke mistet innholdet fordi ting aldri skal lagres på kun én plass.

Første tanken som slo meg; Artig rampestrek som kan koste en kamerat (eller en du kanskje ikke liker?) meget unødvendige penger.

Endret av jocke
Lenke til kommentar
Nå tror jeg dette er mer myntet på brukere som faktisk trenger den sikkerheten og ikke for skoleungdom som skal ha med seg no word dokumenter te skolen.

Man har da vel kamerater i voksen alder også?

 

Ja, jeg føler bare at kameraten hadde vært ganske useriøs dersom han gjorde det med vilje og han visste at det kunne ligge viktige ting på den pinnen, uansett alder. Men forstår så klart poenget ditt. Liker heller ikke sånne "permanente låser", føler jeg alltid må ha en utvei dersom noe skulle skje.

Endret av ~~Undertaker~~
Lenke til kommentar
Hva skjer når minnepinnen låser seg da?

Da går den nok i lås og nøkkelen "kastes i elva". Med andre ord: Uvedkommende får ikke prøve flere enn 10 ganger på å låse den opp.

 

Eieren har selvsagt ikke mistet innholdet fordi ting aldri skal lagres på kun én plass.

Første tanken som slo meg; Artig rampestrek som kan koste en kamerat (eller en du kanskje ikke liker?) meget unødvendige penger.

 

Mange vil vel karakterisere sdet som en "artig rampestrek" å ødelegge noens mobil også feks. Ting kan bli ødelagt, har man kamerater som jevnlig ødelegger ting for gøy bør man kanskje vurdere å ta en alvorsprat med de.

 

AtW

Lenke til kommentar
Hva skjer når minnepinnen låser seg da?

Da går den nok i lås og nøkkelen "kastes i elva". Med andre ord: Uvedkommende får ikke prøve flere enn 10 ganger på å låse den opp.

 

Eieren har selvsagt ikke mistet innholdet fordi ting aldri skal lagres på kun én plass.

Første tanken som slo meg; Artig rampestrek som kan koste en kamerat (eller en du kanskje ikke liker?) meget unødvendige penger.

 

Mange vil vel karakterisere sdet som en "artig rampestrek" å ødelegge noens mobil også feks. Ting kan bli ødelagt, har man kamerater som jevnlig ødelegger ting for gøy bør man kanskje vurdere å ta en alvorsprat med de.

Kunne fint brukt andre eksempler - poenget var uansett at jeg ikke liker tanken bak ting som kan låse seg som dette.

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...