Gå til innhold

Kulturo: Klassikeren: The Departed


Speik

Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse

Nå kommer det nok en Departed 2, men jeg er egentlig ganske lei av disse

amerikanske remakene av asiatiske klassikere.

the Departed er ikke dårlig film, langt ifra, men originalene er helt klart bedre.

Ihvertfall hvis the Departed 2 blir i samme klasse som the Departed "1".

 

Å kalle the Departed milevis over originalene er bare teit.

 

Problemet er vel at de fleste ikke greier å se asiatiske filmer fordi de ikke vet av noen

som spiller i de og at de ikke greier mandarin/japansk/koreansk tale osv.

Slike folk skal man overse. Film er mere en kjente skuespillere og engelsk språk, og

de som er enig med det, kan gledelig se originalene og bli underholdt i mange timer.

 

Mou gaan dou / Infernal Affairs 1-3.. bedre en remaken.

 

ps. nå kan man også se at Mou gaan dou har 8.1 av 10 på IMDB og er en av IMDBs topp

250 filmer sammen med the Departed.

Lenke til kommentar
Skulle egentlig tro at det var unødvendig å skrive om dette når dere har skrevet om den både for halvannet år og to år siden. Jeg hadde heller ønsket å lese om noen virkelige klassikere som dere velger ut. Jeg føler egentlig at folk stemmer på de utgivelsene som de liker best.

Helt enig. Hvorfor ikke lagt ut en anmeldelse av The Caine Mutiny som gikk på TV i dag for eksempel?

Endret av L4r5
Lenke til kommentar
Helt enig. Hvorfor ikke lagt ut en anmeldelse av The Caine Mutiny som gikk på TV i dag for eksempel?

 

Det står jo relativt svart på hvitt øverst i artikkelen at redaksjonen ikke har noe med utvelgelsen av filmer/plater å gjøre..

Derfor mener jeg at dere selv bør plukke ut klassikerne - som dere jo er så flinke til i "ukens anbefalinger". :-)
Lenke til kommentar

Synes faktisk ikke Departed var så bra som mange skal ha det til, visst var den spennende, men jeg ble skikkelig skuffet over slutten. Hadde store forventninger så BAAM BAAM slutt, dere som har sett den vet hva jeg mener (;

Litt sånn hvordan skal vi avslutte dette ending?

Lenke til kommentar

Dere lagde i sin tid en liste der brukerne stemte fram favorittene sine når det gjaldt filmer og musikkalbum. Hva med å ikke kalle det for klassikere? Mesteparten er jo relativt nytt, så og heller kalle det "Mesterverket: The Departed" eller liknende hadde sett bedre ut synes nå jeg. (nå var "mesterverket" bare et eksempel)

Lenke til kommentar

Dine favorittfilmer og plater

Vi i Kulturo.no har utarbeidet en liste over 100 filmer og 100 plater vi mener oppfyller gitte kriterier. Denne listen har vi lagt ut på vårt forum, og der kan dere lesere stemme frem deres favorittfilmer og plater. De 25 utgivelsene som får flest poeng, vil vi ta for oss i løpet av 2008, en utgivelse i uken.

 

Stem frem dine favoritter!

 

Det gjør overhodet ikke noe for meg hva dere velger å kalle anmeldelsene deres, men dere valgte hvilke vi kunne stemme på og dere nevnte aldri ordet klassiker. Dotten nevnte klassiker en gang i tråden og da foreslo han filmer som burde vært på listen. :)

Lenke til kommentar
×
×
  • Opprett ny...