Gå til innhold

Tar opp kampen mot Blu-ray


Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse

det er vell like greit å bare kjøre dvd'ne igjennom pc'n =)

 

men at det ikke er noen som lager en "dvd" som er 720p fatter jeg faktisk ikke. det er veldig få som har 1080p skjermer. de allerfleste har enten 720p eller mindre, med "støtte" for 1080i.

 

de som ripper blu-ray beviser gang på gang at man kan lagre god kvalitet på en helt normal dvd ..

Lenke til kommentar
De fleste blu-ray spillere oppskalerer allerede. Og i tillegg så er det mangen hjemmekinoforsterkere og dvd-spillere som også gjør det, så dette er nok ingen erstatning for hd-dvd etter min mening. Det er ikke mulig å lage vin av vann ....

Det har du forsåvidt rett i. Men tatt i betraktning at spilleren koster under tusenlappen, er det kanskje et godt alternativ for de som ønsker å se DVD - og ikke BD? En BD spiller koster fremdeles langt mer enn en tusenlapp.

Lenke til kommentar

Det er vel ikke her snakk om ny teknologi, men snarere en ny produktrange i fra Toshiba. De som kjøpte (rett) HD-DVD spiller fra Toshiba før laget var tapt opdaget vel ganske så raskt at dvdsamlingen fikk en aldri så liten boost. Flere modeller som har gode oppskalerere i seg. Så jeg vil tippe dette er en strippet versjon av topmodellene fra HD-DVD-rangen, med laser for HD-DVD avlesing fjernet. Muligens med en liten videreutvikling av øvrig hardvare.

Lenke til kommentar
Jeg som har en PS3 fra japan (spiller ikke norske dvd'er) vil i alle fall være interessert i en rimelig spiller med bra oppskalering. Spørsmålet er om det likevel er dårligere enn en HTPC med bra software.

Har ikke vi samme DVD sone da? :p

Oppskalering er no greit nok det.

Men det er ikke inærheten av en skikkelig HD film.

Det største problemet er alle de HDReady TV-ene som har blitt pushet på folk som om de var ekte HD. :thumbdown:

Lenke til kommentar
Jeg som har en PS3 fra japan (spiller ikke norske dvd'er) vil i alle fall være interessert i en rimelig spiller med bra oppskalering. Spørsmålet er om det likevel er dårligere enn en HTPC med bra software.

 

Nå har jeg ikke fulgt så mye med de siste årene, men ihvertfall før var PCer veldig gode på oppskaleringer, bedre enn det meste av DVD-spillere, kanskje med unntak av noen av de dyreste. For min del ser jeg ikeks å mye vits med en slik spiller om man allerede har en HTPC.

 

AtW

Lenke til kommentar

Dette er bare snakk om oppskalering av DVD

 

Det er ett logisk skritt for Toshiba etter at de tapte kampen mot Blu-ray med HD-DVD. Alternativet ville jo vært og betalt lisens til BDA... DVD tjener de jo masse på selv i form av royalties, så de er interessert i at det skal fortsette.

Lenke til kommentar

Dette er ikke noe nytt.

 

Toshiba overvurderer oppskalering her. Selvsagt er god oppskalering enormt mye bedre enn dårlig oppskalering. Men det får ikke detaljer og skarphet som et HD-bilde av god kvalitet. Nå skal det nevnes at mye HD-materiale er av såpass dårlig kvalitet at SD ser bedre ut. Oppskalert materiale kan ikke sammenligne seg med "native".

 

Det er godt mulig at mange blir fornøyde med Toshibas løsning, men entusiaster blir det nok ikke.

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...