Gå til innhold

Røde tall for Nvidia


Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse

Stygt å si det, men dette er egentlig gode nyheter for oss forbrukere. Amd trenger å få litt vind i seilene siden de har vært bak nvidia en god stund. Nvidia har egentlig kun seg selv å skylde fordi de har hvilt på laubærne for lenge etter g80 suksessen. Nå begynner forbrukerne å bli lei av å betale for mye for lite nytenkning. Det kombinert med alle problene på bærbare pcer, pluss sli chipsettene på 775 sokkelen som det har vært mye problemer med.

Lenke til kommentar

Spar oss for fanboy/underdog argumentet. Så lenge en av dem ligger litt foran i salg, så kommer det folk og plutselig mener at de har Intel-posisjon. NVidia er definitivt ikke der. ATi var størst og hadde desidert størst markedandel fra lenge _før_ de begynte å lage 3d chips som i det hele tatt dugde. Det var bare det at NVidia gjorde en langt bedre jobb i starten TNT/GF og folk hadde inntrykk av at de var størst pga det. Når ATi nå har AMD i ryggen (selv om ting ikke er rosenrødt der heller), så blir det bare tåpelig å fremstille NVidia som en gigant som trenger en knekk. Det er det siste som burde skje.

Lenke til kommentar
Og det var ikke lenge siden nVidia prøvde å belære ATI/AMD angående hvor mye penger man måtte sette i R&D.

Selv om de går med underskudd et kvartal så reduseres ikke penger til R&D

 

 

Stygt å si det, men dette er egentlig gode nyheter for oss forbrukere. Amd trenger å få litt vind i seilene siden de har vært bak nvidia en god stund.

Det er det dummeste jeg har hørt på ganske lenge.

Ingen er tjent med at noen aktører sliter.

Lenke til kommentar

Har skjermbrikkene i 8000-serien for bærbare problemer? Gjelder det samtlige modeller i den serien? Får en reparert den bærbare PC'en sin gratis, eller hva kan man forvente?

 

Må PC'en oppføre seg rart/med problemer for at en kan forlange bytte av deler?

Lenke til kommentar
Har skjermbrikkene i 8000-serien for bærbare problemer? Gjelder det samtlige modeller i den serien? Får en reparert den bærbare PC'en sin gratis, eller hva kan man forvente?

Det er batcher med G86 og G84 som har problemer (8400M, 8600M)

De bereørte produsentene har oversikt over hvilke produkter det gjelder. Blir det trøbbel så blir maskinen reparert gratis ja.

 

Må PC'en oppføre seg rart/med problemer for at en kan forlange bytte av deler?

Ja, de bytter ikke deler som fungerer.

Lenke til kommentar
Spar oss for fanboy/underdog argumentet. Så lenge en av dem ligger litt foran i salg, så kommer det folk og plutselig mener at de har Intel-posisjon. NVidia er definitivt ikke der. ATi var størst og hadde desidert størst markedandel fra lenge _før_ de begynte å lage 3d chips som i det hele tatt dugde. Det var bare det at NVidia gjorde en langt bedre jobb i starten TNT/GF og folk hadde inntrykk av at de var størst pga det. Når ATi nå har AMD i ryggen (selv om ting ikke er rosenrødt der heller), så blir det bare tåpelig å fremstille NVidia som en gigant som trenger en knekk. Det er det siste som burde skje.

At nvidia nå må selge gtx 280 og gtx 260 billigere enn hva de hadde håpet på er bra for oss forbrukere uansett om de taper penger, det har ingenting med å være fanboy. Samme gjelder jo for oss forbrukere på cpu fronten, at Amd har ligget etter Intel i ytelse gjør at de har måttet prise seg ned, og for å demne opp for dette har Intel fulgt etter. Nvidia taper nå penger som fortjent fordi de har laget for dårlige produkter/dårlig produkttesting, har selv hatt 680i chipsett som virka fint en kort stund før det tok kvelden. Og det har jo ikke vært reint få problemer med 780i og 790i heller.

 

Så får nå bare dere stemple meg som fanboy om dere vil.

Lenke til kommentar

Jeg er nå uansett glad for gode priser på GTX260 og 280. 9800GTX+ fikk også en god pris, samt at BBII setter prikken over I'en. Akkurat nå liker jeg Nvidia godt.

 

EDIT:

Akkurat nå venter jeg dog på at vi får se de siste prisreduksjonen som nylig er nevnt, i norske butikker.

Endret av Theo343
Lenke til kommentar

Nåda, det er jo alikevel en haug med ting som Nvidia har gjort I det siste som får meg til å føle at de kommer tilbake langt sterkere enn før :

 

*Cuda (endelig begynner ting å se bedre ut på denne fronten, kan faktisk folde på mitt 8800 kort nå) og Physx som nå er støttet på alle moderne skjermkort til Nvidia (8+ serien).

*Tesla.

 

 

Så ja, Nvidia sliter nok litt for tiden pga at de har gjort mange feilvalg, noe som er bra for oss forbrukerne for det tvinger Nvidia til å tenke litt ut av boksen og ta imot tilbakemeldingene de får fra forbrukerne. Det at Nvidia håpet på å tvinge entusiastmarkedet og mainstream over på Nvidia Chipsett har jo slått litt feil, noe som kan gjøre det mulig at de lissensierer teknologien sin (SLI) til andre parter eller tillater at andre aktører kan ta den i bruk.

 

Men det er ingen her som kan si at Nvidia har dårlige produkter , derimot så ser det ut som at de sovnet litt av og fulgte ikke helt med i timen. Blir uansett spennende om de greier å kontre Amd sin Cinema teknologi.

 

 

Fruktkake : Tror nok at det allerede har skjedd en kraftig prisreduksjon der.

Endret av Malvado
Lenke til kommentar

Vet dere ka?

 

Jeg har hatt ett defekt ati pga meg selv ingen andre, og rundt 20 andre gode.

 

Nvidia 3 bra, tnt 2 ultra, GF2 mx 400 GF2 TI.

og ingen ble volt modda.

 

Ati: volt modda en rekke kort, har hatt så mange at jeg ikke gidder å remse opp begynte vell da alle andre begynte 9000 serien!

 

mine nvidia probs, 7 døde GF3 TI bygde pc for kammerat 4TI 4200 flere produsenter, 7 DOA på RAD!, så 8ende kortet levde i 1 år så døde det, så det han fikk igjen holdt lenge heldigvis for han=)

mitt 4 ti svidde av serial nummeret delevis so no RMA for me( etter ei uke MSI ti 4600 stock alt.)

og etter det har jeg tenkt på nvidia som en produsent med mye feil og defects iforhold til ati siden jeg ikke kan si noe på ati.

 

Og ja nvidia trenger litt STOR motgang på akkuratt dette, ati trenger å lede litt, få opp penga, gaine market share, men ikke over 70 % håper jeg for å holde meste i balanse, jeg styrer ikke detta, men helst 50//50 er optimalt da=).

at laptopper og chippene dems er bad bare koser meg, pga jeg har hatt mye probs med detta, uten at jeg fikk tilbake en dritt, og så mange doa's hadde kammeraten min kjøpt gf4 kortet på komplett hadde det blitt mye i porto kan jeg tenke meg...

 

nvidia lager raske og gode techs, dems design er ganske bra, og har egentlig ikke noe imot selskapet som ett selskap annet enn veldig dårlig erfaringer fra min side. alt begynte bra dog.

Lenke til kommentar

 

Stygt å si det, men dette er egentlig gode nyheter for oss forbrukere. Amd trenger å få litt vind i seilene siden de har vært bak nvidia en god stund.

Det er det dummeste jeg har hørt på ganske lenge.

Ingen er tjent med at noen aktører sliter.

 

Der er jeg uenig. Jeg tror Amd/ati tok seg kraftig sammen den tiden nvidia hadde overtaket og de klarte å levere. Selskapers nedgang tror jeg bare er godt for forbrukerene. De produsentene som går konkurs virker alltid å ha mistet troen på seg selv. Noe nvidia eller amd ikka har gjort heldigvis. Så jeg syns alle er tjent med at aktører sliter litt.

Lenke til kommentar

Minner om retningslinjenes punkt 10, som blandt annet sier dette om korte meningsløse innlegg:

 

Korte, unødvendige innlegg kun egnet til å øke brukerens antall poster regnes som spam, og kan straffes deretter. Det samme gjelder unødvendig/overdrevet bruk av smiles, eller innlegg som ikke inneholder annet enn smiley's.

Innlegg som strider med dette er fjernet fra tråden. :)

 

(Reaksjoner på moderering tas på PM og ikke i tråden som blir moderert.)

Lenke til kommentar
Har skjermbrikkene i 8000-serien for bærbare problemer? Gjelder det samtlige modeller i den serien? Får en reparert den bærbare PC'en sin gratis, eller hva kan man forvente?

Det er batcher med G86 og G84 som har problemer (8400M, 8600M)

De bereørte produsentene har oversikt over hvilke produkter det gjelder. Blir det trøbbel så blir maskinen reparert gratis ja.

 

Må PC'en oppføre seg rart/med problemer for at en kan forlange bytte av deler?

Ja, de bytter ikke deler som fungerer.

Har en PC i heimen som har GeForce 8600M GS. Noen grunn til bekymring? Annet enn at denne Acer bærbare har en en død piksel, så ser jeg foreløpig ikke noen tegn til feil. Men så har vi ikke forsøkt å stresse skjermkortet nevneverdig heller med spill eller liknende.
Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...