Gå til innhold

Den ultimate spillmusen?


Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse
Kan noen forklare meg poenget med å kunne skifte DPI med fysisk knapp?

 

Hvorfor ikke bare ha den på maks dpi og stille sensen i selve spillet én gang for alle (noe som må gjøres uansett).

 

Det er kjekt tilt ider (både i spill og kontor-bruk), å enkelt kunne bytte mellom presisjon og fart.

 

Forøvrig lurer jeg på hva " bildeprosessering på 5,8 megapiksler.", skal bety? Det mangler vel ikke en tidsangivelse her?

 

AtW

Lenke til kommentar
Kan noen forklare meg poenget med å kunne skifte DPI med fysisk knapp?

 

Hvorfor ikke bare ha den på maks dpi og stille sensen i selve spillet én gang for alle (noe som må gjøres uansett).

 

Enig med deg(på en måte). Jeg spiller for det meste BF2, og der har jeg tune'et inn sens'n perfekt, syns jeg, Men det kan være greit å ha muligheten til å justere DPI'en når man feks. sitter i en tanks. Da er det bedre å justere sens'en opp ett hakk, slik at turret'et snurrer fortere rund. Det motsatte går for når man skal finjustere siktet.

Lenke til kommentar
Kan noen forklare meg poenget med å kunne skifte DPI med fysisk knapp?

 

Jeg skjønner hva du mener, men har selv erfart at det kan til tider være meget

nyttig å kunne skifte "on the fly". F.eks hvis man driver med bilderedigering,

og man vil treffe en bestemt pixel, så kan det lønne seg å skifte til lavere sens.

 

Også som nevnt over, i BF2 når man setter seg inn i en tanks, så er det fint å ha.

 

Er sikkert flere spill og programmer som kan dra nytte av det.

Lenke til kommentar

Har blitt totalt avhengig av å kunne finstille DPI på mus, og det at DPI'en er høy gjør at musa er veldig presis. Stiller DPI når jeg spiller CS og Half-Life, spesielt når jeg bruker siktevåpen som awp. Bruker det også når jeg redigerer bilder og film for å kunne treffe helt presist som nevnt. Min G5(første modell) mangler "bla fremover"-knappen, så jeg vurderer denne musa sterkt. Håper den er tung, da jeg er vant med trådløs mus (mx900) med tunge batterier i, og senere G5 med alle vektene.

Lenke til kommentar

har en microsoft habu som har samme funksjonen med dpi bytte og det er ganske greit å ha... feks når jeg spiller fps spill så kan jeg ha høy dpi når jeg er i trange omgivelser så jeg raskt kan snu meg, men kan sette den ned fort hvis landskapet blir åpent med lange avstander slik at man enklere kan skyte presist

Lenke til kommentar

vel, det er bra at det er utviklig på denne fronten også, men problemet er at små datamus er ubrukelige. har spillt litt med musa som hører til logitech wave pakka de siste dagene, og den er alt for smal. får krampe i lillefingeren.

 

nei takke meg til mx1000. beste musa jeg har vært borti noengang. ikke har den hårvekst heller. :whistle:

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...