Gå til innhold

Kulturo: Klassikeren: Rammstein - Mutter


Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse

Neeeeei...det er jo ikke Mutter som er klassikeren. Det er Sehnsucht, den som kom før Mutter. Mye bedre låter der, tittillåten er fantastisk :) Det var vel Du Hast som var det store kommerse gjennombruddet deres og.

 

Sehnsucht live

Se filmen hos Youtube

 

Den har den deilige stakkato-rytmen Rammstein er så gode på. Refrenget starter rundt 1:50

Endret av Bytex
Lenke til kommentar
Unnskyld, men jøss til skrivefeil?

 

Snakker du om artikkelen? For den er kjemisk fri for skrivefeil.

 

 

Unnskyld, men jøss til skrivefeil?

 

Snakker du om artikkelen? For den er kjemisk fri for skrivefeil.

 

 

Jeg fant heller ingen. Gi eksempler?

Hey, hey. Se på klokkelslettene. De har blitt rettet nå.

 

Jeg er nemlig ganske, ganske sikker på at Adios manglet istad.

 

Den andre halvdelen av "Mutter" inneholder blant annet sangene Spieluhr, Adios og Nebel.

 

Men, uansett. Kjempefin anmeldelse! :) Elsker albumet, men også at Sehnsucht er bedre.

Endret av KoffeinKanin
Lenke til kommentar

Jeg er helt enig i at de tidligere har bedre sanger, men Mutter er vel kanskje et litt mer folkelig album med roligere låter og kanskje derfor Kulturo valgte den ut til avstemmingen som ble holdt her.

Uansett så har jo Rammstein genial musikk og tekster. Sangene blir jo mye bedre og ikke minst morsommere når man forstår innholdet. :)

Lenke til kommentar

Ahh, Mutter. Har gode minner fra det albumet, det var vel det første jeg kom over av Rammstein før jeg senere gikk gjennom resten av diskografien. Det begynner jo å bli noen år siden nå.. Har heller ikke hørt på albumet på noen år, men det har nok ikke tapt seg på noen måte.

 

Edit: Jeg lurer på hvor mange som startet sin reise inn i metal-verdenen med Rammstein..?

Endret av fargoth
Lenke til kommentar
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...